איך לא תשרפו את הדיאטה במנגל של העצמאות?

עוד לא הספקנו להוריד את הקילו (שניים, עשרה, מי סופר?) מליל הסדר והילולת המצות-ביצים-תפוחי אדמה-מופלטות בת שבעה הימים שהגיעה אחריו, ושוב מזמן לנו לוח השנה הזדמנות להעמיד את כוח הרצון ודבקותנו בהחלטה לרזות לקראת הקיץ במבחן נוסף – יום העצמאות והמנגלים שנלווים לו. המהדרין (וחובבי על-האש), אינם מסתפקים רק במנגל אחד במהלך יום העצמאות, אלא "מחתימים שעון" בשניים-שלושה אירועים כאלה, אשר בהם, כמובן, הבשרים תמיד מלווים בחומוס-צ'יפס-סלט, בפיתות טריות ישר מהתנור ובסלטים מבושלים, שרק מלדבר עליהם, אנחנו חשים רעב פתאומי.

הדילמה הנצחית – קיץ, בגדי ים, חוף הים, דיאטה מול אוכל טעים (ובשפע)

מצטערים לאכזב אתכם, אבל בדילמה הזו – ה"אוכל" מנצח ובגדול. אבל (והנה "אבל" ענק!), מה יקרה אם ניתן לכם כמה טיפים שיאפשרו לכם לאכול כמעט כל מה שבא לכם ובלי לשלם את המחיר בשעות ארוכות של חדר כושר? קונים?

  • אל תגיעו רעבים למנגל – עזבו את זה שלא כיף להסתובב עם בטן מקרקרת, אבל אם תגיעו רעבים, אתם תתנפלו על הפיתה הראשונה שתראו, תעמיסו עליה שטויות משמינות (כמו צ'יפס, כי הבשר עוד לא מוכן) ולא רק שתסתמו לעצמכם את התיאבון, גם לא תוכלו ליהנות משאר הדברים הטעימים שבהמשך. לכן, איכלו משהו קטן לפני כן ולא תתנפלו על האוכל.
  • מותר לכם להגיד "לא" – מכירים את התנועה הזו שכוללת נענוע של הראש למעלה ולמטה? הזמן הנכון להשתמש בה בזמן המנגל הוא כשמציעים לכם משהו שאתם פחות אוהבים. אתם לא חייבים לאהוב הכל, ובטח שלא חייבים לאכול הכל, גם לא מתוך נימוס. אם יש לכם העדפות לסוגי בשרים מסוימים, חכו שיגיעו לתורם בסבב הממונגל, בינתיים, הסתפקו בסלטי ירקות חיים.
  • אכלו בישיבה – אנחנו יודעים שחלק מהכיף במנגל הוא להסתובב ולדבר עם החברים, אבל ככה אתם מנשנשים שטויות ולא ממש נהנים מהאוכל. אז מינגלינג לחוד ואוכל לחוד.
  • אם מתחשקת לכם פיתה, אל תוותרו עליה – נכון שהפתענו אתכם עכשיו? בניגוד לבשר (שהוא חלבון), פחמימות (פיתה, אורז או תפוח אדמה על האש) משדרים למוח תחושה של שובע שתצמצם את הכמויות שתאכלו. חוץ מזה, גם כשאוכלים נכון, אתם לא חייבים להרגיש שאתם "מורעבים" וסובלים למען הדיאטה, כך שאם אכילת פיתה או 7 כפות של אורז תגרום לכם להרגיש טוב יותר, קזזו את הערך הקלורי ממשהו אחר עתיר קלוריות ואל תאכלו ממנו (למשל, סלטי מיונז למיניהם, חומוס או טחינה).
  • שלבו סלטי ירקות חיים, צלויים על המנגל וסלטים ירוקים – תוכלו גם להכין שיפודי ירקות על הגריל, אבל כדאי להכין מספיק לכולם, כי, איכשהו, השיפודים האלה תמיד "נעלמים", לפני שהם מגיעים אל אלה שבאמת רוצים אותם.
  • שתו משקאות המבוססים על מים במקום משקאות ממותקים ותעשייתיים – לא נתחיל להרצות לכם על כמה סוכר וקלוריות יש בכוס קולה, אבל לא חבל לכם לבזבז את הקלוריות שהקצבתם לעצמכם למנגל על כוס משקה?
  • היו אכלנים מודעים – לפעמים, אנחנו ממשיכים באכילה רק מתוך התנופה שבאכילה או בגלל שלא לקחו את קערה מהשולחן בזמן (ובלי להרגיש, בזמן הפטפוט, חיסלנו חצי מקערת סלט הקולסלאו) ואנחנו לא עוצרים להקשיב לגוף שלנו. ככה, אנחנו אוכלים הרבה מעבר למה שרצינו והיינו צריכים, והתוצאה היא תחושה של כבדות, נמנום וחוסר יכולת לקום (פלאשבקים לליל סדר, מישהו?). הקשיבו לגוף שלכם, כשהוא שבע – הפסיקו לאכול, גם אם מדובר בלוותר על הקינוח.

יום עצמאות שמח (ומעושן) לכולנו.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …