כאב בטן 2

הסוף לדלקות בדרכי השתן

הסוף לדלקות בדרכי השתן

 דלקות בדרכי השתן הן ללא ספק אחת הרעות החולות עבור נשים. תופעה מטרידה ומכאיבה שתוקפת נשים רבות מאוד, רבות מהן באופן תדיר ותדיר יחסית. מדובר על דלקת באחד ממרכיבי מערכת השתן, בעיקר שלפוחית השתן והשופכה. הגורמים להתפתחות הדלקת שונים וכוללים בין היתר חדירת זיהום למערכת השתן (בעיקר התפרצות של אי-קולי), מצב דלקתי כרוני בגוף שמתפשט למערכת השתן או חוסר איזון באוכלוסיית החיידקים החיה בסביבת מערכת השתן, מה שמוביל לסביבה "נוחה" יותר לחיידקים מזיקים.

 אם גם את סובלת באופן תדיר ושגרתי מדלקות בדרכי השתן, הגיע הזמן להיפטר מהן אחת ולתמיד. קיבצנו עבורך כמה טיפים ופתרונות אשר עשויים לסייע להעלים דלקת שכבר התפרצה ואף ליצור סביבה שתקשה על דלקות עתידיות להתפרץ. כאן נסקור אמצעים טבעיים, יעילים ונגישים, כחלופה או כטיפול משלים לטיפול האנטיביוטי המקובל.

 פרוביוטיקה ושמירה על איזון אוכלוסיית חיידקים תקינה

 בגופך חיים מיליארדי חיידקים, הם במערכת העיכול, על העור וגם בסביבת הנרתיק ומערכת השתן כמובן. חיידקים אלו הם חלק אינטגראלי מהגוף האנושי ורבים מהם הכרחיים לבריאות תקינה. כאמור, אחת הסיבות לדלקות בדרכי השתן היא, ככל הנראה, אוכלוסיית חיידקים לא תקינה ולא מאוזנת באזור מערכת השתן – בעיקר מעט מדי חיידקי לקטובצילוס המונעים מחיידקים רעים לצאת משליטה ומזיהומים להתפתח לדלקת פעילה.

 לכן אסטרטגיה אפשרית לטיפול בדלקת קיימת בדרכי השתן ולמניעת התפתחות דלקות נוספות היא נטילת תוסף פרוביוטיקה איכותי, תוסף זה יכניס למערכת העיכול חיידקים טובים ואלו בתורם אמורים להגיע גם ליתר האזורים הרלבנטיים. נטילת תוסף פרוביוטיקה חשובה מאוד לאחר טיפול אנטיביוטי, כי האנטיביוטיקה משמידה לעיתים גם את החיידקים הטובים.

 שטיפות חומץ ו/או שמן עץ התה

 סביבה חומצית טובה להתפתחות אוכלוסיית חיידקי הלקטובצילוס הטובים במערכת השתן וכן למניעת התפתחות חיידקים זיהומיים – לכן שטיפות חומץ של האזור עשויות בהחלט להקל על הכאבים ועל התגובה הדלקתית. כמו כן, שמן עץ התה מחטא ומסייע בהחזרת האיזון לסביבת מערכת השתן. שטיפות חומץ ושמן עץ התה מסייעות להעביר את הדלקת ויכולות גם למנוע התפרצות.

 חמוציות

 חמוציות, פירות יער קטנים וטעימים לכשעצמם, מסייעים מאוד בטיפול בדלקת בדרכי השתן ומניעה של התפרצות דלקת. ניתן לצרוך סירופ חמוציות, חמוציות מיובשות (ללא סוכר) וכן תוסף תזונה הכולל רכז חמוציות ולעיתים גם תוספת של ויטמין C לחיזוק. החמוציות מעודדות הטלת שתן, מנקות את מערכת השתן ומסייעות בהתמודדות עם הדלקת.

 פורמולות צמחי מרפא ייעודיות לדלקות בדרכי השתן

 פיתרון זמין ואפשרי הוא שימוש בפורמולות צמחי מרפא ייעודיות לדלקות בדרכי השתן ולמצבי דלקת בכלל. יש בשוק כמה פורמולות שונות המספקות מענה יעיל. הפורמולות מגיעות בכמוסות, בנוזל, בתיונים להכנת תה וכן הלאה. כמו כן ישנן תרופות הומיאופטיות לדלקות בדרכי השתן ותכשירים אנטי פטרייתיים.

 לסיכום: יש כיום אפשרויות יעילות וטבעיות להקלה, העברה ומניעה של דלקות בדרכי השתן. חשוב לנסות להימנע ממצבי דלקת כרוניים בגוף, לשמור על תזונה מאוזנת ולטפל בתסמינים מיד כשהם צצים.

כדאי לבדוק גם

כאב בטן

דלקות בדרכי השתן

אחת המחלות השכיחות ביותר בקרב נשים הן דלקות בדרכי השתן. לעתים ישנן לא מעט דעות …

כאב בטן

אבחון והתמודדות עם דלקות בדרכי השתן

אם את חייבת לרוץ לשירותים מדי שעה וחשה צריבה בזמן מתן שתן, אם פתאום תוקפים …