גבר מחייך

הטיפול היעיל ביותר להתקרחות

הטיפול היעיל ביותר להתקרחות

 תופעת ההתקרחות הגברית נמצאת איתנו על פניו מימים ימימה, כאשר יש גברים שמתחילים לסבול מהתופעה כבר בגילאים צעירים יחסית ויש כאלו שיפתחו אותה בעשורים המתקדמים יותר של חייהם. כיום, ישנם אינספור טיפולים להתקרחות, כאשר חוקרים מסוימים טוענים כי הם קרובים למציאת תרופה ממשית למניעת התופעה. עבור גברים רבים הסובלים מהתקרחות, הנושא מתסכל ומבלבל, עם כל כך הרבה תכשירים, מוצרים וטיפולים שונים המוקדשים לנושא. אז מה באמת עובד ומהם הטיפולים היעילים ביותר להתקרחות – המשיכו לקרוא ותגלו.

 בעוד שישנם גברים שעשויים בהחלט לראות שיפור, אפילו משמעותי, משימוש בתכשירים מיוחדים כגון שמפו פיטוליאום לנשירת שיער, נטילת תוספי תזונה ייעודיים, שימוש בתמציות צמחי מרפא, פורמולות מיוחדות ובתכשירים קוסמטיים ייעודיים להתקרחות, ישנם רבים שזקוקים לטיפול רפואי של ממש ולפתרונות התערבותיים.

 טיפול תרופתי – חדשנות בטיפול בהתקרחות

 בשנים האחרונות פותחו פתרונות תרופתיים לטיפול בהתקרחות, כאשר יש כיום בשוק שתי תרופות בעלות אישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי (פרופסיה היא הנפוצה ביותר בשוק), עם החומר הפעיל פינסטריד. תרופות אלו פועלות על בסיס מנגנון המעכב ומנטרל את פעילות האנזים 5 אלפה-רדוקטז הקשור לתהליכי נשירת שיער יחד עם הורמון הטסטוסטרון. מדובר על טיפול שנחשב יעיל, עם תוצאות שניתן לראות כבר לאחר כמה חודשי שימוש ותוצאות מהותיות יותר לאחר כשנתיים של שימוש קבוע. אלו תרופות שאינן בסל הבריאות ועלותן החודשית אינה מבוטלת.

 חיסרון של שימוש בתרופות אלו הוא שברגע שמפסיקים לקחת אותן, ההתקרחות תחזור. כמו כן, מדובר על תרופות מורכבות, כך שיש גם תופעות לוואי פוטנציאליות שיש להכיר ולקחת בחשבון – למשל פגיעה בתפקוד המיני.

 ניתוחי השתלות שיער

 תחום נוסף ומתקדם של טיפולים נגד התקרחות הוא ניתוחי השתלת שיער. השיטה המובילה כיום בתחום זה היא השתלה של יחידות זקיקי שערה בודדים על הקרקפת. ניתוח השתלת שיער כרוך בהוצאה של כמה זקיקי שערה תקינים מהחלקים האחוריים ו/או הצדדים של הראש והשתלה כירורגית שלהם באזורים הקרחים. ניתוחים אלו נפוצים מאוד כיום ונחשבים יעילים ודי בטוחים. הם מתאימים גם לאלו שלא הגיבו היטב לטיפול תרופתי. ישנם מקרים בהם הניתוח אינו מצליח וזקיקי השערה לא נקלטים במיקומם החדש.

 טיפולי לייזר

 למרות שתחום הלייזר מוכר בעיקר מטיפולי הסרת שיער, קיימים גם טיפולי לייזר המיועדים לעידוד צמיחת שיער על הקרקפת. טיפולי הלייזר הרלבנטיים פועלים לרוב על מנת לשפר את זרימת הדם לקרקפת – בדומה לפתרונות תרופתיים שהיו בשימוש רחב יותר בעבר (דוגמת מינוקסידיל). אך זוהי שיטה יחסית אזוטרית שאינה נפוצה במיוחד, משך ההשפעה קצר ועומד על כשישה חודשים בלבד.

 אפשרויות נוספות לטיפול בהתקרחות

 עד למציאת תרופה מוחלטת למניעת התקרחות, גברים יכולים גם להיעזר באפשרויות הבאות שנמצאו יעילות במקרים מסוימים: תמצית דקל ננסי (סו פלמטו), שמן זרעי דלעת, ערכות טיפוליות מיוחדות המכילות חומר בשם STEMOXYDINE המעודד התחדשות וגדילת שיער ופורמולות נוספות ייעודיות לשיער. למותג המוביל וישי קיימת ערכה בשם נאוג'ניק המשמשת לטיפול בשיער דליל.

כדאי לבדוק גם

פתרונות לשיער דליל אצל גבר

מבחינת גברים רבים (ובעיקר – מבחינת נשים רבות), קרחת גברית יכולה להיחשב לאטרקטיבית או סקסית …

כל מה שצריך לדעת על נשירת שיער לאחר הלידה

אם זו לידתך הראשונה, חברות ותיקות וודאי הזהירו אותך מהסווינגים המהירים במצבי הרוח, מהבעיות בהנקה, …

10 מאכלים לשיער בריא

סלמון לשיער מבריק דגים כמו סלמון, סרדינים ומקרלים עמוסים בחומצות השומן הבריא אומגה 3. הגוף …