כך תגני על שערך וקרקפתך מנזקי השמש

כשמדובר על הגנה מפני קרני השמש, אנחנו יודעות שזה קריטי למרוח קרם הגנה על חלקי גופנו החשופים, אבל האם כללתן בחלקים אלה גם את השיער והקרקפת?

למה צריך להגן על השיער?

ייתכן שאת חושבת "האם אני באמת צריכה להגן על השיער שלי?" ובכן, למרות שאת אולי מתעצלת, ולא רוצה להוסיף צעד נוסף אל שגרת הטיפוח שלך, התשובה היא כן. רון ויליאמס, מנהל החינוך ב-Phyto Specific, מסביר כי שיער נחשב לתאים מתים, מרגע שהוא מבצבץ מהקרקפת, וזוהי הסיבה לכך שהם אינם מתנהגים כמו העור שלנו בעת פגיעה של קרני שמש. אמנם, אנחנו לא חווים את אותם סימפטומי השתזפות נוראיים על השיער שלנו, אבל אין זאת אומרת כי השיער שלנו איננו ניזוק. אם לא נשתמש בהגנה מפני שמש, התוצאה עלולה להיות רעמת שיער יבשה, דהויה ושבירה. הנזק רק יחמיר, במידה ואתן טובלות בבריכה או בים, בשל ההשפעות המייבשות של כלור ומלח.

השמש יכולה גם לשנות את צבע שיערך ולא לטובה. מעצבת השיער של הסלבריטאים שרה פוטמה, מבהירה, כי שיער מחומצן או צבוע חשוף לנזק רב יותר, מאחר ותהליכים אלה פותחים את זקיקי השערה, מה שהופך את השיער לפגיע יותר לנזקי חמצון ודהייה כתוצאה מחשיפה ל-UV.

איך להגן על שיערך?

באופן אידיאלי, אנחנו צריכות להגן על השיער שלנו על בסיס יומי. לפני שאת הולכת למרוח קרם הגנה על שיערך, חכי רגע. ישנן דרכים פחות שמנוניות לשמור על השיער שלך: קו ההגנה הראשון שלנו נגד השמש הוא חבישת כובע. בחרי כובע רחב שוליים המכסה את כל שיערך, או אספי את שיערך לתוכו.

אם את הולכת על כיוון של מוצרים לשיער, חפשי בין המרכיבים הגנת UVA ו-UVB. שמירה על לחות השיער שלך אף היא נחשבת לצעד חיוני, לכן, הצטיידי בשמנים (כ-Argan) ומסכות המוסיפות לחות לשיער.

ועכשיו, לעור הקרקפת שלך:

רק בגלל שהשיער שלנו מכסה את עור הקרקפת שלנו, אין פירושו של דבר שאנחנו יכולות לדלג על הגנה פרטנית עבורו. עור הקרקפת זהה לעור המכסה חלקים אחרים של הגוף, לכן, הוא דורש את אותה ההגנה עליו מפני השמש. תספורת קצרצרה או מגולחת, תסרוקת בעלת שבילים (כמו קוקיות או שביל באמצע) חושפות את עור הקרקפת שלכן לשמש ולנזקיה.

Bad hair day הוא כאין וכאפס לעומת קרקפת כוויה, מגרדת ומתקלפת. והנזק איננו רק נזק זמני החולף, מאחר וניתן לפתח סרטן עור כתוצאה מנזקי UV, שלא לדבר על כך שקרקפת כוויה ופגועה עלולה לפתח נשירת שיער וצמיחה מועטת בצורה ניכרת. בקיצור – לא משהו שאתן רוצות לחוות!

איך להגן על עור הקרקפת?

ישנה הסכמה רחבה שכובע מהווה את ההגנה הטובה ביותר לעור הקרקפת. אולם, במקרים בהם אינכן מבלות זמן רב בחוץ, תוכלו לבחור בשיער מוחלק לאחור ואסוף, בצורה שאיננה חושפת חלקי עור קרקפת לשמש. במידה ובכל זאת בחרתן בתסרוקת בעלת שבילים, דאגו למרוח את השבילים בקרם הגנה עמיד במים, עם לפחות הגנה של 30 SPF, אותו תמרחו גם על האוזניים והעורף.

כדאי לבדוק גם

כל מה שצריך לדעת על נשירת שיער לאחר הלידה

אם זו לידתך הראשונה, חברות ותיקות וודאי הזהירו אותך מהסווינגים המהירים במצבי הרוח, מהבעיות בהנקה, …

10 מאכלים לשיער בריא

סלמון לשיער מבריק דגים כמו סלמון, סרדינים ומקרלים עמוסים בחומצות השומן הבריא אומגה 3. הגוף …

כל הסיבות האפשריות לנשירת שיער – חלק ג'

לחלק א' של הכתבה. לחלק ב' של הכתבה. לעיתים, אנחנו יוצרים את הסיבות להתקרחות ולאובדן …