כל הסיבות האפשריות לנשירת שיער – חלק ג'

לחלק א' של הכתבה.

לחלק ב' של הכתבה.

לעיתים, אנחנו יוצרים את הסיבות להתקרחות ולאובדן השיער שלנו. הנה כמה מהסיבות הנפוצות ביותר:

עודף בוויטמין A

על פי ה-American Academy of Dermatology, צריכה עודפת של ויטמין A שמקורה בתוספי מזון או בתרופות עלולה לגרום לנשירת שיער. הכמות היומית המומלצת של ויטמין A היא 5,000 יחידות בינלאומיות (IU) ליום למבוגרים ולילדים מעל גיל 4, בעוד תוסף מזון עשוי להכיל 2,500 עד 10,000 IU.

מה לעשות?

מדובר בגורם הפיך לנשירת שיער וברגע שתאוזן רמת הוויטמין העודפת, תיעצר הנשירה והשיער ישוב לצמוח בצורה רגילה.

מחסור בחלבונים

על פי ה-American Academy of Dermatology, במידה וגופכם איננו מקבל מספיק חלבונים בתזונה, הגוף שלכם עלול לתקצב את החוסר בחלבונים לגוף על ידי הפסקת צמיחת השיער. הנשירה עלולה להופיע כחודשיים עד לשלושה חודשים, לאחר הירידה בצריכת החלבונים.

מה לעשות?

ישנם הרבה מקורות עיקריים לחלבונים בתזונה, כדגים, בשר וביצים. אם אתם לא אוכלים בשר או מוצרי בעלי חיים, תוכלו להשלים את החלבונים החסרים בקטניות או בתוספים שונים.

מחסור בוויטמין B

למרות שמדובר במצבים נדירים יחסית, רמות נמוכות של ויטמין B הן סיבה נוספת (וניתנת לתיקון) לנשירת שיער.

מה לעשות?

כמו במצבי אנמיה, תוספים פשוטים ושינויים בתזונה עשויים לפתור את הבעיה. ויטמין B מגיע ממקורות טבעיים כדגים, בשר, ירקות עמילניים, ופירות שאינם פירות הדר. ניתן גם להשלים אותו באמצעות תוספי תזונה. כמו תמיד, תזונה מאוזנת, המכילה שפע פירות וירקות, חלבונים רזים ומקורות שומן "טובים" (כאבוקדו ואגוזים) ישפיעו לטובה על שיערכם ובריאותכם הכללית.

 

אנמיה – מחסור בברזל

כמעט אחת מכל עשר נשים בגילאי 20 עד 49 סובלת מאנמיה שמקורה מחסור בברזל (הסוג הנפוץ ביותר של אנמיה), אשר מהווה גורם לנשירת שיער. רופא המשפחה שלך יצטרך לבצע בדיקת דם כדי לקבוע בוודאות אם מדובר בסוג זה של אנמיה.

מה לעשות?

תוספת ברזל פשוטה לתזונה יכולה לתקן את הבעיה. בנוסף לנשירת שיער, לאנמיה תסמינים נוספים כעייפות, כאבי ראש, סחרחורות, עור חיוור, ידיים ורגליים קרות וכד'.

הרזיה דרמטית

איבוד משקל פתאומי יוצר סוג של טראומה גופנית שעלולה לגרום להתדלדלות השיער. זה עלול לקרות גם אם ההרזיה הייתה מכוונת ומבחינתכם, אתם רואים בה שינוי מבורך. זה עלול לקרות בגלל הירידה הקיצונית במשקל והטראומה שהיא יוצרת לגוף, או בגלל תזונה לקויה, שאיננה מספקת את צרכי הויטמינים והמינרלים שלכם. נשירת שיער המלווה בירידה בולטת במשקל עשויה להוות גם סימן להפרעת אכילה כאנורקסיה או בולימיה.

מה לעשות?

איבוד משקל חד מזעזע את המערכת ויידרשו בערך שישה חודשים של נשירת שיער ולאחריהם, במרבית המקרים, המצב משתפר.

מתח נפשי (סטרס)

מתח נפשי נחשב לגורם פחות נפוץ לנשירת שיער מאשר טראומה פיזית, אבל גם הוא יכול להתרחש, למשל, במקרה של גירושין, לאחר מותו של אדם אהוב, או תוך דאגה להורה מזדקן. בדרך כלל, מתח נפשי איננו הגורם לנשירת השיער, אלא גורם המחריף בעיה קיימת.

מה לעשות?

כמו נשירת שיער הנובעת ממתח פיזי, גם נשירה זו, בסופו של דבר תואט ותיעצר. למרות שלא ידוע אם הפחתת מתח יכול לסייע ב"הצלת" השיער שלכם, זה בוודאי איננו יכול להזיק לאמץ דרכים לשכך מתחים וחרדות בדרכים כפעילות גופנית, יוגה, מדיטציה, טיפול פסיכולוגי, קבוצת תמיכה או תוספי תזונה ייעודיים.

סטרואידים אנאבוליים

אם אתם לוקחים סטרואידים אנאבוליים (מהסוגים המשמשים ספורטאים מסוימים לבניית מסת שריר במהירות), אתם עלולים לאבד את שיערכם, על פי ה-American Academy of Dermatology, מאחר ולסטרואידים אלה השפעה דומה על הגוף כשל תסמונת השחלות הפובליציסטיות.

מה לעשות?

הפסקת השימוש בהם וירידת רמתם בדם תגרום לשיפור במצב השיער.

 

כדאי לבדוק גם

פתרונות לשיער דליל אצל גבר

מבחינת גברים רבים (ובעיקר – מבחינת נשים רבות), קרחת גברית יכולה להיחשב לאטרקטיבית או סקסית …

כל מה שצריך לדעת על נשירת שיער לאחר הלידה

אם זו לידתך הראשונה, חברות ותיקות וודאי הזהירו אותך מהסווינגים המהירים במצבי הרוח, מהבעיות בהנקה, …

10 מאכלים לשיער בריא

סלמון לשיער מבריק דגים כמו סלמון, סרדינים ומקרלים עמוסים בחומצות השומן הבריא אומגה 3. הגוף …