אלספה אומגה 3

מי לא נתקל באותה קופסא כחולה שעליה מתנוססות המילים אלספה אומגה 3? אם בחנויות טבע, בבתי מרקחת, בפארמים השונים, בפרסומות. אולם, חלק לא קטן מהאנשים לא באמת יודע מה זה אלספה אומגה 3, ואם מדברים עליו כל-כך הרבה כנראה שמוצר זה הוא משמעותי והכרחי לגוף.
מהי אומגה 3? זהו שם כולל לקבוצה של חומצות שומן שאינן מיוצרות על-ידי הגוף, אולם יחד עם זאת הן חיוניות לתפקוד ולפעילות תקינה של הגוף. ואומר התפקיד העיקרי של אומגה 3 הוא שמירה על אלסטיות דופן כל תא ותא בגוף, וזאת בכדי שהקולטנים הנמצאים על הדופן יוכלו להעביר ולקבל מסרים בצורה הנכונה. הדבר הינו קריטי בפרט כאשר מדובר בתאי המוח ומערכת העצבים.

חומצות שומן מסוג אומגה 3 מקורן מן הצומח ומן המים.  מן הצומח ניתן למצוא אותן באגוזי מלך, פשתן, מרווה. מן הים ניתן למצוא אותן בדגי מים, אצות, צמחי ים. אולם יחד עם זאת, מרבית האנשים אכן צורכים מאכלים אלה, אולם כמות חומצות השומן אינן מספיקות דיה עבור הגוף ולכן יש צורך בתוספת קבועה ונכונה של אלספה אומגה 3 כדי לא להזיק לגוף. לדוגמה את מרבית הדגים בארץ מגדלים בבריכות ולא בים, כך שאחוז חומצות השומן מסוג אומגה 3 בהם הוא קטן מאוד.
חשוב מאוד לדעת כי אלספה אומגה 3 מטיבה עם מגוון רחב של מצבי בריאות, שמרבית האנשים כלל לא מעלים בדעתם והם: הריון והנקה, מצב הרוח ובריאות הנפש, מחלות כלי דם ולב, שיפור זיכרון, העלאת הכולסטרול הטוב בגוף ואיזון בין כולסטרול רע וטוב, מניעת סרטן השד, המעי הגס והערמונית, שיפור הפרעות קשב וריכוז. מחלת העור הידועה פסוריאזיס שהודות לאלספה אומגה 3, לאחר מספר חודשים מצומצם של נטילת הכמוסות חלה הטבה משמעותית במצב. אקנה, איזון לחץ הדם, שיפור בתשישות כרונית.
ועכשיו השורות הקטנות- רכיבי אלספה אומגה 3 הם: שמן דגים, אומגה 3, רכיבי הכמוסה: גליצרין, ג'לטין ומים. יש ליטול כ 1-3 כמוסות ביום לפני הארוחה, וחשוב לזכור כי אלספה אומגה 3 בטוחה לשימוש לכל קבוצות הגיל.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …