5 דברים שלא הייתם מאמינים שאימונים יכולים לתת לכם

אנחנו יודעים שאנחנו אמורים לעסוק בפעילות גופנית, זה טבוע עמוק בראשנו עוד מאז הילדות. אנחנו עדיין יכולים לשמוע בראשנו את ההורים שלנו אומרים "כבה כבר את משחק המחשב הזה וצא לשחק בחוץ!" או "די כבר עם הטלביזיה!! צאי קצת לאוויר הצח!". אבל, למרות הטמעתה של הידיעה שאנחנו צריכים לעסוק בפעילות כזו, עדיין נחשבת המטלה לקשה עבור אנשים רבים. לעיתים קרובות, אימון איננו כיפי, הוא מכאיב, הוא דורש מכם זמן (שלרוב אין לכם) וחדרי הכושר מפוצצים במתאמנים באופן קבוע. בואו נאמר את זה כך – יש לכם את כל הסיבות ההגיוניות להימנע מכך.

ובכ"ז, אתם עדיין יודעים שאתם חייבים להפעיל את הגוף שלכם. אם לא בגלל שום סיבה אחרת, אפילו רק כדי להשתיק את מצפונכם המייסר אתכם.

כפי שאנחנו יודעים, לאימון פיזי יש המון תועלות נלוות. נכון, תוכלו לפתח ריבועים בבטן או ידיים כשל שרירן, אבל רובנו נסתפק פשוט בגוף מחוטב יותר, או אפילו באפשרות לפרוק החדר הכושר את הכעסים והמתחים שאנחנו צוברים במהלך היום.

אבל, לאימון גופני קבוע ישנן גם תועלות חבויות, אשר כעת, לראשונה, מתחילים מדענים לעמוד עליהן ולאמוד אותן בזווית ראיה כוללת וארוכת טווח, ולא מתעסקים רק בתועלות המיידיות.

הנה מספר מהתועלות ארוכות הטווח שאימון פיזי יכול להביא לכם:

היפוך נזקי איבוד מסת עצם

עבור גברים מבוגרים, איבוד עצם עלול להוות בעיה אמיתית. למרות שמצבים ומחלות כאוסטיאופורוזיס ומחסור בסידן בדרך כלל מיוחסים לנשים, איבוד מסת עצם עלולה להוות בעיה עבור בני שני המינים, והמצב מחמיר ככל שאנחנו מתבגרים. החדשות הטובות בנוגע לכך, הן כי חוקרים מאוניברסיטת מיזורי גילו שפעולות כמו הרמת משקולות ותרגילי קפיצה יכולים לגרום להיפוך תהליך איבוד מסת העצם, על ידי הקלה על התחדשות התאים. להערכת ScienceDaily – שני מיליון גברים סובלים מאיבוד מסת העצם, ו-16 נוספים מיליון סובלים ממסת עצם נמוכה. כך שאם אתם נכללים בקרב אותה קבוצה, מעט הרמת משקלות יכולה לעזור לכם.

שיפור תפקוד המוח

מכירים את המצב שבו, לאחר פעילות פיזית מאומצת, אתם חשים סוג של אופוריה, כאילו הראש שלכם קצת לא "מחובר" ואתם מעופפים? ובכן, למדע יש נתונים המגבים את התחושה הזו. זה מעיד על כך שפעילות גופנית פשוטה יכולה להשפיע על תפקוד המוח. נתונים אלה נכונים במיוחד עבור אנשים מבוגרים יותר, על פי מחקר של המרכז הרפואי שבאוניברסיטת קנזס. באופן עקרוני, ככל שתבצעו פעילות גופנית רבה יותר, כך ישתפרו תפקודי המוח, והפעילות המומלצת לצורך כך במיוחד היא פעילות אירובית.

צמצום כמות הביקורים בשירותים

בעיה אחרת שמטרידה גברים מבוגרים, היא הצורך בהשתנה תכופה, אשר תדירותה מתגברת ועולה עם הגיל. צורך זה עלול להפוך לבעיה, כאשר האדם מתעורר מספר פעמים במשך שנת הלילה שלו, על מנת ללכת לשירותים. החדשות הטובות הן שאימון גופני קבוע אכן יכול לצמצם בצורה ניכרת את תכיפות הצורך להטיל שתן, וכך משפר את איכות השינה בלילות.

היפוך וצמצום השפעת נזקי אלכוהול

נזקי אלכוהול מחשבים לאחת מהבעיות החמורות איתן מתמודד הגוף האנושי. ממחקר שנערך באוניברסיטת קולורדו עולה, כי אימון גופני עשוי לגרום להיפוך ותיקון נזקים אלה ואף לבטל את השפעתם כליל. מהמחקר עולה כי אצל אנשים ששותים כמויות גדולות אלכוהול ואינם מתאמנים, כמות החומר הלבן במוח מועטה ומסרים אינם עוברים בין אזור אחד במוח לשני, כפי שהם אמורים לעשות במצב רגיל. לעומת שאת, אצל נבדקים ששתו הרבה והתאמנו, בעיה זו לא הייתה קיימת.

האם אימון פיזי הופך אתכם לחכמים יותר?

כן, אנחנו יודעים שנגענו כבר בהשפעתו המטיבה של אימון על תפקוד המוח, אבל בואו נרחיב את זה מעט: האם אימון באמת יכול להפוך אתכם לחכמים יותר. התשובה היא כן, על פי מספר מחקרים. חלק מזה, נעוץ בפיתוח היכולות הקוגניטיביות, אשר להן תורם אימון פיזי קבוע. מחקרים שונים עסקו בשיפור היכולות השכליות והקשר שלהן לפיזיולוגיה (למשל, השפעת מצב הלב וכלי הדם על יכולות הריכוז והזיכרון).

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …