שבע סיבות טובות באמת, לכך שאתם צריכים להתייחס ברצינות להפסקת הצהריים

ויתור על ההזדמנות לעזוב את שולחן העבודה שלכם, ולו למספר דקות, במשך ארוחת הצהריים, עלולה להשפיע לרעה על הגוף, הנפש ואפילו על מערכות היחסים שלכם. הנה שבע סיבות המוכיחות כי הפסקת צהריים יכולה לשפר את בריאותכם, פריון העבודה והאינטראקציות האישיות:

שעת ארוחת הצהריים נפלה קורבן בלתי נמנע לאורח החיים המהיר, אליו אנחנו נדרשים. פגישות בצהריים, דדליינים צפופים והשאיפה ליעילות, חיבלו בה. למרבה הצער, גופנו איננו מסכים איתנו, עבורו, זלילה חפוזה של כריך מול המחשב, איננה מספקת את צרכיו. האם זה מפתיע מישהו, שאנחנו חשים מותשים, רגזניים, ובסופו של דבר, איננו פרודוקטיביים, כפי שמצופה מאיתנו?

אימוץ הרגלי אכילה בריאים יותר

אנשים שמוותרים על ארוחת צהריים מסודרת, לרוב, מסתייעים במכונות האוטומטיות למכירת מזון, כדי להשביע את רעבונם. על פי ד"ר אנדרו פייפ, ראש מחלקת מניעה ושיקום שבמכון הלב של אוניברסיטת אוטווה, תוכלו לשפר את תזונתכם על ידי יציאה להפסקת צהריים. "זוג זה של מזון איננו בריא ביותר. ניתן להיות תכליתי יותר בבחירת המזון שלכם, כאשר קמים מהכסא ועוזבים את אזור המשרד בזמן הפסקת הצהריים. סלטים טריים, כריכים ומרקים מגוונים ופירות, הם חלופות בריאות, אותן, לרוב, לא נמצא במכונות האוטומטיות או במטבחון המשרדי.

הפחתת כאבים

על פי Mayo Clinic, כאבי גב וצוואר עלולים להיגרם כתוצאה מישיבה ממושכת ליד השולחן. יציבה לא נכונה וישיבה ממושכת בתנוחה אחת, עלולות לגרום למתח בעמוד השדרה שלכם ובשרירים התומכים בו. "קימה, שינוי תנוחת הישיבה ותנועה מסביב לדלפקי המזון ולמזנונים, המכריחים אתכם לנוע, יכולות להקל על מצבכם בשאר היום." אומר פייפ. יציאה מהמשרד לצורך ארוחת הצהריים תחלץ את עצמותיכם, תמתח את שריריכם ותשחרר את המתח בצורה שתמנע אי נוחות. בנוסף לכך, יציאה החוצה, תאפשר לכם ליהנות מאור השמש וממשב רוח קליל ולהחליף אותם באורות הניאון ובאוויר הדחוס שבמשרד.

מיקסום הפרודוקטיביות

כאשר אתם סועדים במשרד, המוח שלכם איננו מקבל הזדמנות לכבות את עצמו, ולהתארגן לאחר מכן מחדש. התוצאה – אחר צהריים בו שולטים חשיבה שאיננה חדה, עייפות ופרודוקטיביות פחותה. יציאה לארוחת צהריים יכולה להפעיל את המוח ולתת לו דחיפה קדימה במלוא בכוח. "יש אלמנט של רענון המוח, אותו יכולה ליצור סביבה שונה, בעיקר, סביבה חיצונית" אומר פייפ. חזרה לעבודה בתוך שעה, ותרגישו מלאי מרץ ומוכנים להתמודד עם אתגרי אחר הצהריים.

שיפור הריכוז והבריאות

על מנת לתמרץ את בריאותכם, היעילות וצלילות המחשבה, צעדו בשעת הפסקת הצהריים. באוניברסיטת בריסטול התגלה, כי כאשר עובדים מבצעים פעילות גופנית בזמן הפסקת הצהריים שלהם, הם שבים לעבודה בעליית מוטיבציה הגדולה ב-41% ובשיפור הריכוז של 21% מאשר כאלה שאינם מבצעים פעילות כזו. "אין ספק שריכוז משתפר, ולו על ידי רמה מינימלית של פעילות פיזית" אומר פייפ. צעידה בקצב בו אתם יכולים לנהל שיחה, למשך 10 עד 15 דקות בכל יום, יכולה לשפר בצורה ניכרת את בריאותכם הכללית.

בשנה שעברה, העלתה התקשורת למודעות הציבורית, את המחלות הנובעות מישיבה ממושכת. מחקרים של אוניברסיטת לייסטר הורו, כי היושבים במשך שעות, חשופים למחלות לב וסכרת. ישיבה מזיקה למחזור הדם ולחילוף החומרים הסדירים. במידה ואתם קמים והולכים, אתם שורפים קלוריות ומפחיתים את הסיכון ללקות במחלות אלה.

עיכול יעיל יותר

דחיסת ארוחת הצהריים שלך לחלונות זמן זריזים הינה הדרך הבטוחה ביותר לבלות את שעות אחה"צ במשרד עם קשיי עיכול, תחושת נפיחות וצרבת. אכילה איטית, לא רק מאפשרת לכם ליהנות מהמזון אלא אף מאפשרת למערכת העיכול שלכם לטפל במזון בצורה הטובה ביותר. באכילה איטית נבלע פחות אוויר, הגורם לכאבי בטן. "יציאה לאכול בחוץ, אכילה כהלכה וצעידה לאחר מכן, מספקות את מירב התנאים לעיכול יעיל", אומר פייפ. בונוס נוסף? מאמר של Harvard Mental Health טוען כי אכלנים איטיים חשים שבעים מהר יותר, ולכן, אוכלים פחות. פלוס נוסף להיקף המתניים.

סידורים והפחתת מתח

"הפסקת הצהריים מאפשרת לנו לטפל בעצמנו ובעניינים שלנו" אומר פייפ. רבים מאיתנו, איננו מנצלים את זמן ההפסקה העומד לרשותנו כדי לעשות דברים המועילים לבריאותינו או משמחים אותנו, בין אם זה ללכת לבנק או לאסוף את הכבישה מהניקוי היבש. "ניצול זמן ההפסקה בצורה שתספיק לאכילה ולעוד מספר סידורים, יותיר אתכם לחוצים פחות ובתחושת שליטה במטלות ובסידורים שלכם.

אושר

בילוי זמן הפסקת הצהריים שלכם עם חברים או עמיתים לעבודה יכול לצמצם את השפעתו של יום עבודה לחוץ במיוחד. שחרור הלחצים על ידי הוצאת קיטור או צחוק ביחד הם אמצעים ידועים להעלאת מצב הרוח. "בניגוד לאכילה מול מסך המחשב בקיוביקל, להתרועעות עם אנשים, ישנם הרבה יתרונות חיוביים מבחינת בריאות הנפש." אומר פייפ. "כאשר אתם מתרועעים עם עמיתים, אתם "מקרצפים" את המוח על ידי שיחה בנושאים שאינם נוגעים לעבודה, במיוחד כאשר אתם נמצאים בחוץ, באור השמש." תחושו מאושרים יותר, לחוצים פחות ועבודתכם וחייכם שמחוץ לשעות העבודה ייהנו מכך.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …