איך להיפטר מחצ'קונים בדרך טבעית

זה קורה לכולם ולא רק למתבגרים. בוקר אחד, מתעוררים ומגלים חצ'קון על הפנים. המצער בכך הוא שאין תרופות פלא שיכולות להעלים אותו בן רגע, אבל יש לא מעט דרכים טבעיות שיכולות לעזור לנו להיפטר ממנו מבלי לגרום לנזקים בלתי הפיכים לעור הפנים. טיפול בפצעים באמצעות תכשירי קוסמטיקה טבעיים ושיטות טיפול ביתיות הן הדרך הנכונה להתמודד עם כך, בין אם מדובר באקנה או בפצעון מפתיע שצץ בוקר אחד על הפנים.

לבחור את הטיפול המתאים

בין אם מדובר באקנה או בחצ'קון שהופיע על הפנים, ישנן שיטות טיפול בפצעים בפנים שיכולות לעזור להתמודד עם כך, שיטות טבעיות ולא מזיקות. אבל ראשית, חשוב לזכור שאין תרופות פלא. גם אם נתקלתם בתכשירים מיוחדים המציעים לכם קסם ומבטיחים להעלים בין לילה את הפצעים על הפנים, סביר שהדבר לא נכון, ואם כן, ייתכן ותהיינה נלוות לכך תופעות לוואי לא נעימות. זו גם לא תמיד התזונה שמשפיעה על כך או שגרת הטיפוח היום יומית. לעיתים זו הגנטיקה, סטרס וסיבות לא ידועות, שבגינן מופיעים לפתע החצ'קונים על הפנים. בכל מקרה, מומלץ לטפל במקור הבעיה ולעשות זאת באמצעים טבעיים.

חצ'קונים וגם אקנה נחשבים לנפוצים מאד ויכולים להופיע בכל גיל. המאזן ההורמונלי שמשתנה ואיננו יציב בגיל ההתבגרות, זיהום קטן בעור שיכול לגרום לסתימת הנקבובית וסיבות נוספות אחרות יכולות להוביל להופעה של חצ'קונים על הפנים, בין אם מדובר באחד ובין אם אלו יותר. אחת משיטות הטיפול הטבעיות במקרים כאלה, כוללת שימוש בתכשירים המכילים ויטמין A וגם רטינול, המועילים לעור ומגנים עליו. תכשירים המכילים וויטמינים חשובים כמו ויטמין B, ויטמין E וגם ויטמין C יכולים להתאים גם הם במקרים כאלה וכן תכשירים המכילים אבץ וסלניום. השוק מציע כיום מגוון של תכשירי קוסמטיקה טבעית, המתבססים על צמחי מרפא, הידועים בסגולות המרפא שלהם ומשפיעים לטובה על העור.

טיפול טבעי עם יתרונות רבים

בעוד שתכשירים קוסמטיים למיניהם, המכילים חומרים כימיים שונים, יכולים להזיק לעור, התכשירים הטבעיים אינם פוגעים בעור אלא משפרים את מצבו ומטפלים נקודתית במקור הבעיה. תכשירים המכילים למשל אכיניציאה יכולים לעזור במקרים שצריך טיפול אקנה וחצ'קונים, שכן מדובר בצמח בעל פעילות מחטאת (פנימית וחיצונית) ופעילות אנטי ויראלית שנוגדת דלקות וזיהומים. קרם או תכשיר המתבסס על האכיניציאה מותאם לעור שמנוני ובעייתי, ומכיל פעמים רבות צמחי מרפא נוספים, כמו קמומיל ולבנדר שיחד עוזרים לטפל בבעיה ומחזירים לעור את המראה החלק שלו. כמובן שחשוב להקפיד גם על אורח חיים בריא ונכון וגם על ניקיון עור הפנים. תזונה טבעית, שכוללת פירות וירקות ירוקים, לחם מלא, אורז מלא וגם פסטה מחיטה מלאה, יכולה לעזור, וזאת בתנאי שמקפידים לא לצרוך בכמות גדולה מזונות חריפים, מזונות מטוגנים או מתוקים ואלכוהול.

כדאי לבדוק גם

7 תרופות סבתא לטיפול בכוויות

כל מי שניסה להכין לעצמו ארוחה אי פעם, יודע כי כוויות נחשבות לצרה רצינית. ברוב …

5 מסיכות אנטי אייג'ינג להכנה ביתית

מוצרי האנטי אייג'ינג הקוסמטיים (והיקרים!) מכילים ויטמינים וחומרים בסיסיים המצויים במטבח הביתי שלנו. אם כך, …

5 שיטות להעלמת שקיות שחורות מתחת לעיניים

עייפות, זיקנה, מתח נפשי, עודף אלכוהול, חוסר שינה, ואפילו גנטיקה – כולם נחשבים לגורמים ידועים …