כך תחזקו את הציפורניים שלכן

מדהים שהציפורניים המסכנות שלנו עומדות בהצלחה בכל ההתעללות שאנחנו מעבירות אותן: אנחנו פותחות באמצעותן מכסים, מגרדות איתן כתמים סוררים ועוד כהנה וכהנה סוגי התעללות, שלא ברור כיצד הן (טוב, לפחות ברוב המקרים) עומדות בהם בהצלחה. אבל, היות והציפורניים, כמו השיער שלנו, הן אחד מהדברים הראשונים בהם מבחינים אנשים הפוגשים אותנו לראשונה, אנחנו חייבות להתייחס אליהן בצורה הרבה יותר טובה ולחזק אותן בשיטות שונות.

מהן הסיבות העיקריות לציפורניים שבורות ומתפצלות?

ובכן, ישנה הגנטיקה (שבנוגע אליה אין לך הרבה מה לעשות) ולעומתה, ישנם גורמים נוספים כגון תזונה לקויה או לא מאוזנת (כן, דיאטות כסאח רעות מאד לציפורניים ולשיער שלך, במידה וחשבת לעשות אחת כזו!) וציפורניים "יבשות" (כתוצאה משימוש תכוף באציטון או בדטרגנטים שונים שנמצאים בחומרי הניקוי הביתיים) – שבהם, בהחלט תוכלי לטפל.

מדפי בתי המרקחת והפארמים מלאים במוצרי חיזוק לציפורניים, שעל יעילותם האמיתית ניתן להתווכח. אבל, היום, נכיר לך כמה שיטות יעילות (ולא פחות חשוב מכך – זולות) שתסייענה לך לחזק את ציפורנייך היבשות באופן הדרגתי.

אמבטיית שמן זית – לשמן זית ישנן המון תכונות מועילות לגוף, לעור ולשיער שלנו, אולם מעט מאד יודעות שהשמן הזה משמש לציפורניים שלנו בוסט של לחות ובריאות. תוכלי להניח את הציפורניים בצלוחית שמן זית בטמפרטורת החדר, להוסיף לו מעט מיץ לימון (כדי להבהיר ציפורניים מוכתמות בניקוטין או את הצהבהבות שמותיר לק כהה שנמרח ישירות על הציפורניים ללא שכבת לק בסיס) או לחמם אותו מעט במיקרוגל (זהירות, לחמם מעט מאד! כוויות משמן רותח הן לא קישוט "נעים"). כשציפורנייך בתוך השמן המתיני 10 דקות. לאחר מכן, נגבי אותן במגבת יבשה ורכה ואל תשטפי.

אמבטיית חלב – המלכה קליאופטרה הייתה ידועה באמבטיות החלב שערכה לגופה, למה שלא נפנק את ציפורנינו בפינוק מסוג דומה? שפכי לקערה מעט חלב בטמפרטורת החדר או מעט חם יותר והשרי בו את קצות אצבעותיך למשך כחצי שעה. הסידן שבחלב מזין אותן והחלב גם מבהיר אותן (אמנם באפקטיביות פחותה מהלימון, אבל היא בהחלט נראית לעין תוך מספר ימים).

"צחצוח" בשמן זית ולימון – אם אין לך את הזמן הנדרש לשבת בערב באמבטיית ציפורניים, תוכלי לערבב שמן זית ולימון (כף מכל אחד תספיק) ולמרוח על ציפורניך בעזרת כדורי צמר גפן. שמן הזית מזין אותן בעוד הלימון מבהיר אותן. יחד, תוכלי לראות את התוצאה תוך ימים ספורים בשימוש קבוע.

תערובת שמן עץ התה ושמן נבט החיטה – הוסיפי כמה טיפות שמן עץ התה לשמן נבט החיטה ועסי בתערובת את ציפורניך. העיסוי ממריץ את זרימת הדם ומגביר את הצמיחה, שמן עץ התה מחטא ומונע פטריות וזיהומים ושמן נבט החיטה מעשיר את ציפורניך בוויטמין E.

בנוסף לטיפולים המקומיים בציפורניים, הנה מספר טיפים להתנהלות שוטפת, שכדאי לך לאמץ, כדי לשמור על ציפורניים בריאות:

  • הקפידי על תזונה בריאה – אין צורך להרחיב כאן בנושא, נכון?
  • אל תשתמשי בציפורנייך לצרכים בלתי שגרתיים – הן לא נועדו לקלף מדבקות, לפתוח פקקים או להבריג ברגים. לכל אחד מאלה ישנם כלי עבודה ייעודיים, השתמשי בהם.
  • לעולם אל תמרחי לק צבעוני ישירות על ציפורן חשופה – מרחי שכבת לק בסיס או לק שקוף ורק לאחר מכן את הלק הצבעוני.
  • השתמשי בכפפות או בקרם-כפפה כאשר את מבצעת את עבודות הבית – אחת הסיבות העיקריות ליובש בציפורניים הם החומרים החריפים שמכילים חומרי הניקוי שלנו. השתדלי להימנע מהם, או, לכל הפחות, לא לבוא במגע ישיר איתם.

הקפידי לשמור על ציפורנייך בריאות וחזקות, קל מאד להרוס אותן, לשקם – הרבה יותר קשה.

כדאי לבדוק גם

10 טיפים למריחת המסקרה בצורה מושלמת

חורף, גשום, קררררר… אנחנו עטופות בסוודרים, צעיפים ומעילים… כל כך עטופות, שלפעמים רק העיניים שלנו …

הסרת שיער בלייזר – כל מה שחשוב לדעת

לפעמים, נדמה שאם הייתי מחברת את כל רצועות השעווה שעשיתי שימוש בהן בחיי הבוגרים, הייתי …

האם דאודורנט אכן טוב לנו?

כל מי שאי פעם נסע באוטובוס ביום חם ולח, מצא את עצמו תוהה, למה לא …