8 סודות היופי של שמן הקוקוס

ייתכן ששמן הקוקוס כבר פילס את דרכו ללבכן (ולמטבחכן), אבל האם ידעתן שתוכלו לעשות בו שימוש גם כתחליף לחלק ממוצרי הטיפוח שלכן? שמן קוקוס משמש, למשל, מסיר איפור מצוין, תוך כדי שהוא מותיר את עורך לח ורך. אבל זוהי רק ההתחלה. הנה עוד כמה דרכים בהן תוכלו לשלב את שמן הקוקוס הנפלא לתוך שגרת היופי שלכן.

מסכה לשיער

שמן קוקוס אמנם מוצק כאשר הוא נמצא בטמפרטורת החדר, אבל הוא הופך לנוזלי כאשר הוא מחומם לטמפרטורה של כ-25 מעלות צלסיוס. בעודכן במקלחת, תוכלו להמיס את שמן הקוקוס על ידי הכנסת הצנצנת מתחת לזרם המים החמים. לאחר החפיפה, מרחו כמות נדיבה של השמן על השיער מהשורשים ועד לקצוות ואספו את השיער לפקעת. המתינו חמש דקות לפחות לפני השטיפה, על מנת להוסיף לחות וברק לשיער.

שמן גוף

כאשר הוא מוצק, המרקם הקטיפתי של שמן הקוקוס הופך אותו לקרם הלחות הקליל והמושלם לעור גופכן. מרחו את גופכן במעט ממנו מיד לאחר שאתן יוצאות מהמקלחת, כך שהוא יוכל להיספג בעורכן החם ממי המקלחת. תוכלו ליהנות מהניחוח הטרופי שלו, או להוסיף לו כמה טיפות של שמן מנטה או שמן לבנדר, לפי טעמכן.

שפתון נגד יובש

לשפתיים סדוקות בקיץ או בחורף אין שום סיכוי להישאר במצבן מול הלחות העשירה של שמן הקוקוס. תוכלו להעביר מעט משמן הקוקוס שבקופסה הגדולה לצנצנת קטנה, להחליק אותה לתיקכן ולהיות בטוחות שעכשיו, לעולם, שפתיכן לא תיסדקנה שוב.

מרכך לעור שסביב לציפורן

האמת היא שכאן, לשמן הקוקוס יש תפקיד כפול: מצד אחד, הוא מרכך את העור שסביב לציפורניים, מצד שני, אם תהיינה נדיבות באופן מיוחד ותימרחנה אותו על כל הציפורן, תוכלנה ליהנות מציפורניים חזקות שאינן נשברות בקלות.

לוחם בשיער מתפרע

מכירות את הבעיה? אתן יוצאות עם שיער מסודר כמו שצריך בבוקר מהבית. באמצע היום הלחות עולה (או שאתן מזיעות) ופתאום, השיער מתחיל להתפרע לכל הכיוונים. גם כאן, שמן הקוקוס המופלא מגיע לעזרתכן. מרחו מעט שמן קוקוס נוזל (לאחר שחיממתם אותו בכף ידכן) על השיער, והוא יבטיח שהשיער שלכן יישאר צייתן ומסודר לכל היום. יש גם בונוס, השיער זוכה בתוספת ברק נוספת ורכות.

מסיר איפור

שמן קוקוס משמש מסיר איפור מעולה, אשר גם מלחלח את עורכן. מרחו כמות של כפית שמן קוקוס על פניכן המאופרות ולאחר מכן, שטפו את השמן במים פושרים ונגבו בטפיחות מגבת קלות. תוכלנה גם להכין כדורוני צמר גפן (או פדים קטנים) להסרת איפור שתוכלו לקחת איתכן בתיק. המיסו כמות שמן קוקוס במיקרוגל (כפית שמן לכל פד כזה), שימו בתוך השמן המומס את הפדים והניחו להם לספוג אותו. העבירו אותם לקופסה קטנה שתוכלו לשים בתיק.

פילינג לגוף

ערבבו חצי כוס מלח ים (או סוכר) בכמות שווה של שמן קוקוס מומס, וקרצפו איתו את עורכן (במיוחד באזורים בהם העור גס, כמרפקים וכפות הרגליים). תוכלו להוסיף מספר טיפות שמן אתרי בריח המועדף עליכן, או ליהנות מהניחוח הטרופי של השמן.

קרם גילוח

נגמר לכן קרם הגילוח? שמן קוקוס יציל אתכן גם כאן! חממו את הצנצנת מתחת למים הזורמים ומרחו את הרגליים לפני הגילוח. הגילוח יהיה חלק וקל, צמוד לעור, והרגליים תהיינה לחות מהשמן בסיומו של התהליך. טיפ חשוב: גלחו את רגליכן מחוץ למקלחת. השמן חלקלק מאד, ולא נעים להחליק במקלחת עם ידיים חלקות משמן.

כדאי לבדוק גם

10 טיפים למריחת המסקרה בצורה מושלמת

חורף, גשום, קררררר… אנחנו עטופות בסוודרים, צעיפים ומעילים… כל כך עטופות, שלפעמים רק העיניים שלנו …

הסרת שיער בלייזר – כל מה שחשוב לדעת

לפעמים, נדמה שאם הייתי מחברת את כל רצועות השעווה שעשיתי שימוש בהן בחיי הבוגרים, הייתי …

האם דאודורנט אכן טוב לנו?

כל מי שאי פעם נסע באוטובוס ביום חם ולח, מצא את עצמו תוהה, למה לא …