שריפת קלוריות

עמידה מתמדת ליד שולחן העבודה שלך לא תעזור לך לרזות, אך פעולות אלה עשויות:

מחקר חדש מגלה כי הפסקות הליכה עשויות להיות המפתח למניעת עליה במשקל.

אם אתם חושבים שעמידה ליד שולחן העבודה שלכם תצמצם את היקף המותניים שלכם יותר מישיבה לידו, חישבו שוב. לפי מחקר המופיע בכתב העת Journal of Physical Activity and Health, עמידה שורפת רק 2 או 3 קלוריות יותר מאשר ישיבה במשך 15 דקות, "לא הפרש משמעותי מאד" מציין המחבר מוביל המחקר סת קריסי.

הליכה, מצד שני, תשרוף כמעט פי שלושה מזה, אפילו בקצב נינוח של רק 3 או 4 קמ"ש. וזה עשוי להיות הכרטיס שלך לשריפת הקלוריות הקלה שלך.

מספר מחקרים הראו כי עמידה שורפת קלוריות רבות יותר מאשר ישיבה, מה שעשוי להסביר מדוע ראית יותר שולחנות עמידה ברחבי המשרד שלך. רוב המחקרים האלה בחנו את הפעילות (ישיבה ועמידה) בבידוד. צוות המחקר הנוכחי הצביע על כך כי רוב האנשים משלבים בין הפעילויות או מבצעים את הפעילויות בסדר שונה, והחליט כי העניין ראוי לבחינה נוספת ומעמיקה.

לצורך כך, הם גייסו 74 מתנדבים צעירים ובריאים להשתתף בסדרת ניסויים המתוזמנים בקפידה. המשתתפים חולקו לארבע קבוצות וקיבלו הוראות לשבת, לעמוד או ללכת בסדר פעולה שונה.

חברי הקבוצה הראשונה ישבו ליד מחשב והקלידו במשך 15 דקות ואז נעמדו. חברי הקבוצה השנייה ישבו בעת צפייה בטלוויזיה במשך 15 דקות ולאחר מכן צעדו על הליכונים. חברי הקבוצה השלישית עמדו ולאחר מכן ישבו, ואילו חברי הקבוצה הרביעית הלכו לפני הישיבה. כל פעילות הופרדה מהבאה לה ב-3 דקות "מעבר" שבמהלכה הנבדקים ישבו במנוחה מוחלטת.

המשתתפים שרפו כ-20 קלוריות במהלך רבע שעה של ישיבה, לא משנה אם זה היה מול המחשב או הטלוויזיה, עמידה שרפה שתי קלוריות נוספות.

"מנקודת המבט של שריפת קלוריות, לעמידה וישיבה ערך זהה פחות או יותר" אומר קריסי "זה הגיוני. מאחר ואתה לא באמת מפעיל את עצמך כאשר אתה עומד."

ההליכה, לעומת זאת, שרפה עד כמעט פי שלושה קלוריות, אשר, במשך שעה, יכולות להצטבר עד ל-130 קלוריות. על בסיס יומי, זה עשוי להיות מספיק כדי להדוף את החשש לעלייה במשקל בגיל המעבר, אשר נראה כי הוא מתגנב יותר ויותר מוקדם.

אם אתם רוצים למנוע כאבים, עמידה עדיין עשויה להיות יעילה יותר מישיבה בכסא. אבל אם אתם רוצים לרדת או לשמור על משקלכם, תוכלו לנצל כל הזדמנות כדי ללכת, לעלות ולרדת במדרגות, לצעוד אל מתקן המים הקרים, או להחנות את מכוניתכם דווקא בצידו המרוחק יותר של מגרש החניה של מקום העבודה שלכם.

"הפסקות הליכה יזומות ומופרדות (למשל, למשך 5-10 דקות בכל שעה) מצטברות ויעזרו לאנשים להגביר את שריפת הקלוריות שלהם לעומת ישיבה בלבד", אומרת קלי פריצ'ט, PhD, RD, דוברת ה- Academy of Nutrition and Dietetics. "אנחנו יודעים כי 150 דקות או יותר של פעילות גופנית בעוצמה בינוניות בשבוע, הכרחיות לבריאות איתנה יותר. לכן, אם אתם מתקשים לעמוד בהמלצות אלה, הפסקות הליכה קצרות עשויות להיות מועילות לצורך עמידה ביעדים אלה," היא מוסיפה.

אינכם חייבים "להתחייב" לפעילות גופנית. התחייבות כזו עלולה להרתיע אנשים רבים ולגרום לכך, שגם את מעט הפעילות שאתם מבצעים כיום, תבצעו ללא חשק. תחת זאת, התחילו בקטן, העדיפו לצעוד ברגל לסופרמרקט, במקום לנסוע לשם, לעלות על האוטובוס (במידה ואתם משתמשים בתחב"צ) תחנה אחת לאחר זו שקרובה לביתכם, או לרדת ממנו אחת לפני זו שאתם צריכים.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …