טיפים לתזונה לליל הסדר

 

איזה יופי, האביב כבר כאן, ואיתו גם הלבלוב, הפריחה (והגירודים האלרגיים, אבל זה כבר סיפור אחר). אחד מהיתרונות המובהקים של האביב, הוא זה שהוא נותן לנו חודש-חודשיים להשיל את כל הצמיגים שצברנו מהשוקו החם והטעים (עם מרשמלו, בטח שעם, אחרת זה לא טעים), משוקולד האגוזים (שהתכוונו לקחת רק קוביה, אבל, אופססס… מי גמר כל החבילה?) ומכל שבתות החמין, שבלעדיהן, שום חורף איננו ממש חורף. זה לא באמת משנה כמה השמנו בחורף (או שלא), תמיד, כשמגיע האביב, נראה כאילו זה הרגע בו נפתח מרוץ נגד לוח השנה: יש לך חודשיים להיראות מספיק טוב כדי להיכנס לבגד ים. מוכנים? היכון, צא!

ו… אז, כשההחלטה על צמצום ההיקפים כבר נשתלה במוחנו, והשלמנו עם תזונה המבוססת על פריכיות אורז, חסה ומים מינרלים, בדיוק אז, בכל שנה, כבמעשה שטן, מגיע ליל הסדר וטורף את הקלפים וההחלטות שלנו לעתיד רזה יותר. כי מי באמת מסוגל לעמוד מול הקניידלך של דודה שרה? מי יעז להגיד לסרב לחרוסת המתוקה תוצרת-בית (ברור, לא?) של דודה רבקה? לעוף הצלוי הממולא באורז, שקדים וצימוקים של סבתא רחל? מי מסוגל להסתפק רק בכף אחת (גדולה בבקשה!) של פירה תפוחי האדמה והבטטות הטעים שדודה רחל מעכה מכל הלב? מי מעז לסרב? מי בכלל רוצה לוותר על כל המטעמים האלה?

לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה?

הלוואי והיה אפשר… מי שימצא דרך לעשות זאת, ירוויח מיליונים כבר בחודש הראשון.

אבל לנו יש דרך שבה תוכלו גם לאכול, וגם לא להגיע למצב שאחרי הארוחה, תשתרעו לאחור על הכיסא, תפתחו כפתור במכנסיים ותישבעו שעד החג הבא (מתי יוצא שבועות? חודש ושלושה שבועות מליל הסדר?) אתם לא נוגעים באוכל, בכלל בכלל בכלל…

הנה כמה טיפים מהירים:

  • אם אתם לא אוהבים מאכל מסוים, פשוט אל תאכלו ממנו. לחץ פסיכולוגי, במיוחד בארוחות משפחתיות, הוא סיבה ידועה לכך שאנחנו אוכלים הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים או רוצים. אבל, היות ואנחנו מבוגרים, אנחנו יודעים שאיומי ה"אם לא תאכל יבוא שוטר" הוכחו עד כה כלא נכונים.
  • מכירים את זה שאם אתם מוזמנים לארוחה משפחתית או לחתונה, אתם לא אוכלים יומיים לפני כן? אז אל… לכאורה, אתם חוסכים את הקלוריות של הארוחות שלא אכלתם באותו היום. בפועל, אתם מגיעים לליל הסדר כל כך רעבים, שגם הכרפס מצלחת הפסח נראה לכם טעים ומתאים לאכילה.
  • קחו מנות קטנות ומעט מכל דבר, כשהדגש הוא על ירקות, סלטים, מנות מאודות, מבושלות או אפויות, ופחות על מטוגנים ומזונות שמוצפים ברוטב עשיר ועתיר קלוריות. הסתפקו בקניידלך אחד או שניים והעדיפו עוף רזה על בשר בקר. זה אמנם נראה מעט, כעורכים רשימה על הדף, אבל ליל הסדר הוא ההזדמנות של כל הבשלניות להתחרות ביניהן על כמות המנות ואיכותן, אז רעבים – מובטח לכם שלא תישארו.
  • יין אמנם ישמח לבב אנוש, אבל הוא גם ישמין אותו במקביל – זוכרים את ארבע הכוסות שאנחנו מצווים לשתות במהלך קריאת ההגדה? כל כוס כזו מכילה בין 120 ל-150 קלוריות. ארבע כוסות שוות בערך לשתי פיתות טריות או לשלוש מאות גרם חזה עוף בגריל, לא חבל לבזבז את הקלוריות על יין? לכן, אם אתם מהמקפידים על מצוות ארבע כוסות, קחו כמות של כוס אחת וחלקו אותה לארבע.

אה, כן, ואם כבר דיברנו על העוגה בכותרת, אז השתדלו לוותר עליה ולהחליף אותה בפרי טרי, הכפתור במכנסיכם יודה לכם.

היום שאחרי – אי אפשר להכין חביתה מבלי לשבור כמה דיאטות

אם לקיתם בשכחה קלה וחשבתם שהכל מאחוריכם, אחרי חינגת האוכל של ליל הסדר, מגיעים שבעה ימי חגיגות של מצות, בכל הרכב אפשרי: מצה-בריי, מצה-טוסט, לביבות מצה, פיצה מקמח מצה, פשטידת מצות עם בשר טחון, עוגת מצות, עוגיות מצות, ואפילו סתם מצה פשוטה עם שוקולד למריחה… וכמובן שעוד לא הזכרנו את כל גרסאות של המאכלים שמבוססים על תפוחי אדמה וביצים, שגם הם עתירי קלוריות ויאתגרו את יכולתכם להיצמד לתוכניתכם לרזות.

תוכלו, אולי, להתנחם בכך שבתקופות קדומות, אנשים מלאים נחשבו לבריאים ועשירים יותר ושגם בשנה הבאה תוכלו לנסות לרזות.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …