חטיף חלבון

בית מרקחת – חטיף חלבון

המושג חטיף חלבון אינו מוכר למרבית האוכלוסייה למעט לספורטאים, אולם לעיתים אוכלים אותו מבלי לדעת שבזה מדובר.
בעשור האחרון המודעות לתזונה בריאה, עשירה בכל אבות המזון ומותאמת בצורה אינדיווידואלית לצרכי האדם, רק הולכת וגדלה. כל זאת כמובן לצד פעילות גופנית יומיומית, תוספי תזונה כאלה ואחרים היוצרים את האיזון הנכון עבור תפקוד תקין של הגוף.

לחצו כאן לרכישת חטיף חלבון
השאלות המתבקשות כעת הן כיצד חטיף חלבון מתקשר לכל זאת? למי הוא מיועד? ומהן סגולותיו?
לפני התשובות יש צורך להבין מהו חלבון ומדוע הוא כל-כך חיוני עבור גוף האדם.
חלבון (פרוטאין) הינו תרכובת אורגנית הבנויה משרשרת או מספר שרשרות של חומצות אמינו המהוות את אבן היסוד שלו. לחלבון תפקידים רבים וחיוניים בגוף האדם, הם מהווים את חומר הבניין של רקמות, שרירים,עצמות, שיניים, עור, שיער, ציפורניים ואיברים פנימיים. שומרים על לחץ אוסמוטי, יוצרים הורמונים ואינזימים. כמו כן הוא משמש כחומר מווסת עיקרי בגוף, מסייע בייצוב לחץ הדם, רמת הסוכר בדם וקצב חילוף החומרים.
מבחינה תזונתית קיימות כ-20 חומצות אמינו, מתוכן כ-9 חיוניות, אותן הגוף אינו יכול לייצר והן מתקבלות ממזון בלבד. כ-11 שאינן חיוניות ואותן הגוף מייצר, אולם הגוף צריך את כולן כדי לייצר את כל מגוון החלבונים הדרוש לתפקוד תקין שלו בכלל ולבנייתו בפרט.
מאילו סוגים שונים של מזון יכול האדם לקבל חלבון בעל חומצות אמינו חינויות ללא קשר לתוספת חטיף חלבון? חלבונים מהחי הכוללים עוף, בשר, דגים, גבינות ובכללן מוצרי חלב כדוגמת יוגורט, חלב וביצים. כל אלה מכילים את כל חומצות האמינו החיוניות ועל כן הם נקראים חלבון מלא. עבור הצמחונים במקום הבשר והדגים יש לצרוך דגנים, קטניות הכוללות חומוס, עדשים, פולי סויה, שעועית שחורה, זרעים ומשפחת אגוזים הכוללת אגוזי מלך, קשיו, ושקדים, כל אלה הם פתרונות של חלבון מן הצומח.
לרוב הבעיה מתחילה כאשר לא מקפידים לכלול את כל המזונות הללו בתפריט התזונה היומיומי הן בקרב אוכלי הבשר, הן בקרב הצמחונים והן בקרב אילו הנמצאים בדיאטה כזו או אחרת. החסכים של הגוף באותן חומצות אמינו, חלבון שלרוב האדם אינו מקשר זאת לתסמינים כאלה ואחרים, באים לידי ביטוי בחולשה רבה, מחלות קשות, בצקות, ירידה במשקל, ירידה בחלבון ברקמות שונות.
כדי לאזן את צריכת החלבון בגוף, כדי לא לחסוך תרכובת קריטית זו החיונית עבור תפקוד תקין של הגוף, כדי לא ליצור נזקים בגוף הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך, חטיף חלבון הוא הפתרון הנכון, הבריא והרצוי.
חטיף חלבון מספק מקור זמין, קל ונוח לחלבון לאנשים הנמצאים בדיאטה לא מבוקרת או מאוזנת, לספורטאים, לצמחונים וכמו כן לאותם אנשים רבים בקרב האוכלוסייה שאינם מצליחים לספק לגופם באמצעות האוכל אותו הם צורכים,את כמות החלבון הרצויה לשמירה על תפקודו התקין.
אם כך איזה חטיף חלבון הוא הטוב והפופולארי ביותר, והיכן ניתן להשיגו? ראשית, באתר מדי לינק שהינו בית מרקחת וירטואלי המאפשר את כל הרכישות במרחק נגיעה לבד, שנית ברשתות הפארמים ובתי המרקחת השונים. מתוך ההיצע הרב של חטיפי חלבון הידועים והמתאימים ביותר הינם: חטיף חלבון בטעם שוקולד או בטעם קרם עוגיות , המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות לצד ויטמינים שביחד תורמים את כמות החלבון המספקת לתפקוד תקין של הגוף. כך גם חטיף אול אין המהווה תחליף דל שומן זמין וטעים עבור כל אותם שומרי משקל.
עכשיו כל שנותר הוא לשלבם בתפריט האוכל היומיומי ולהפוך אותם לחלק משגרת החיים.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …