כאב בטן

הקלה על כאבי מחזור

בשביל נשים רבות המחזור החודשי אינו רק עוד כורח נשי שיש לעבור אותו ולהמשיך הלאה. נשים רבות חוות כאבי מחזור בעוצמות כאב שונות ובתקופות רבות במהלך חייהן. לעיתים מדובר בכאבים קלים מאד, ולעתים בכאבי מחזור המקשים על התפקוד היום יומי ופוגעים בהתנהלותן באופן משמעותי. כאבי המחזור יכולים להתחיל מיד עם הופעת המחזור ולהימשך מספר ימים בודדים, אולם ישנם מקרים בהם עשויים להתחיל שבועיים ואף יותר לפני הופעת המחזור עצמו ולהיות גם קשים מנשוא (תסמונת קדם וסתית – PMS).

הסיבות לכאבי מחזור:

הכאבים נובעים מהתכווצות הרחם בשל שינויים הורמונאליים ועשויים להיות מלווים בבחילות, בהקאות ואף גם בהטלת צואה תכופה. בדרך כלל כאבי מחזור אלה נמשכים מספר שעות עד יום או יומיים ולאחר מכן חולפים.

הסיבה השכיחה ביותר לדימום היא התכווצויות של שריר הרחם במטרה לפלוט את הפרשות המחזור החוצה לנרתיק. סיבה נוספת לכאבים יכולה להיות הדימום מרקמת רירית רחם, הגדלה באזורים אחרים מחוץ לרחם בתוך חלל האגן ומדממת בזמן המחזור (אנדומטריוזיס).

גם גידולים ברקמת שריר הרחם עשויים להוביל לכאבים בתקופת המחזור, ועשויים להיות מלווים בהטלת שתן תכופה ויציאות תכופות גם כן (שרירנים).

סיבה נוספת לכאבי מחזור קשורה בבעיות אגן שונות ועשויה להופיע בקרב נשים מבוגרות יותר, בגילאי 40 עד 50. כאבי מחזור בגילאים אלה יכולים להופיע כתוצאה מדלקת ברחם, דלקת בשחלות או בחצוצרות. במקרים של דלקות מסוג זה יצטרפו לכאבים סימפטומים נוספים כגון חום, כאב גב, צמרמורות, כאב לאחר קיום יחסי מין וריבוי הפרשות מהנרתיק. על כן בכל מקרה של כאב מתמשך יש לגשת לגניקולוג לבדיקה מקיפה.

הטיפול בכאבי מחזור:

הטיפול המקובל בדרך כלל בכאבי מחזור כולל משככי כאבים רגילים במקרים הקלים וטיפולים תרופתיים אינטנסיבים במקרים קשים יותר.

טיפול נוסף לסיוע בכאבי מחזור כולל שימוש בגלולות למניעת הריון המסדירות את המחזור החודשי ומפחיתות את הכאב.

כיום מעבר לטיפול התרופתי ניתן למצוא בשוק מכשירים רפואיים המשמשים לטיפול נגד כאבים ופועלים בשיטות חוץ גופיות. אחד המכשירים הידועים בתחום הוא מכשיר הלייזר הרך B CURE , המשמש להפגת כאבים מסוגים שונים לרבות כאבי מחזור.

המכשיר מהווה את המילה האחרונה בתחום הטיפול בכאב אקוטי או כרוני, המכשיר פועל בטכנולוגיה של תראפיה באמצעות לייזר רך. מאפייני אור הלייזר הרך(קר) מאפשרים לאור הלייזר לחדור את שטח הפנים של העור לעומק הרקמות ללא אפקט של חימום וללא פגיעה בעור. השימוש במיקרו-פולסים מבטיח כושר חדירה ויעילות מירבית.

אם בעבר מכשירי לייזר רך היו נחלתם של בתי חולים ומרפאות בלבד, הרי שכיום יכולה כל אשה לקנות את המכשיר ולהשתמש בו בביתה הפרטי תו שמירה על פרטיות ונוחות מירביים. המכשיר קל ונוח לנשיאה מופעל בעזרת סוללות ואינו דורש הכשרה רפואית כל שהיא.

כדאי לבדוק גם

גבר מחייך

פתרונות טבעיים לכל מצב

פינה זו נועדה להציג את אותן התופעות השכיחות בהן צוות בית המרקחת נתקל לעיתים תכופות. …