גיל הזהב

ויטמינים מומלצים בגיל הזהב

בארצות הברית, 40% מהגברים והנשים משתמשים במולטי וויטמינים. בדרך כלל הם משתמשים בהם כתוספי מזון, בעיקר בגילאים המבוגרים יותר.
מה הם ויטמינים ומינרלים
ויטמינים הם חומרים מזינים שהגוף זקוק להם בכמויות קטנות על מנת להישאר בריא. הכמות שהגוף זקוק לה תלויה בסוג הוויטמין.  מאחר שהגוף מסוגל לייצר בעצמו רק כמות מוגבלת של וויטמינים, השאר אמור לבוא מתזונה מזינה.
מינרלים הם חומרים מזינים אחרים שהגוף זקוק להם על מנת לתפקד כראוי. דוגמאות למינרלים הם: ברזל, סידן ואבץ.
שימוש בוויטמינים ובמינרלים
לפני שאתם, בני גיל הזהב מתחילים לצרוך וויטמינים ומינרלים עליכם להתייעץ עם רופא המשפחה ולקבוע אם הם מתאימים לכם. זאת, כיוון שסוג מסוים של תוספים עלול להתנגש עם תרופות אחרות שאתם צורכים. חשוב לזכור שתוספי מזון אינם תחליף לתזונה בריאה של מאכלים מזינים.
ככל שמתבגרים, הגוף מייצר פחות מכל דבר ויתכן שייווצר חסר בוויטמינים ובמינרלים מסוימים. במקרה כזה רצוי להתייעץ עם רופא המשפחה לפני שרוכשים וויטמינים ללא מרשם.
וויטמין D
בזכות ההשפעות החיוביות הפך ויטמין D לוויטמין נצרך יותר ויותר במשך השנים. ויטמין D מסייע לגוף לספוג סידן מהמעיים והוא חיוני לעצמות חזקות ובריאות. ויטמין D יכול לעזור להפחית את הסיכון לאוסטיאופרוזיס, שמאפיין נשים מבוגרות, מצב שגורם לעצמות לפריכות ולנטייה להישבר. צריכה של כמות נכונה של ויטמין D עשויה להפחית את הסיכון ללקות בסוגי סרטן מסוימים ובמחלות לב. לא מעט נשים, דיירות בתי אבות בשרון או בכל מקום אחר בארץ, נוטלות מדי יום ויטמין D.
סידן
כמעט כל הסידן בגוף מצוי בעצמות. עם ההזדקנות מתחיל הסידן "לברוח" מהעצמות. מחסור זה עלול לגרום לרככת (עצמות רכות). כדי לשמור על עצמות חזקות, מומלץ, עם ההזדקנות, לבצע תרגילים לחיזוק הכושר הגופני, כמו הליכה מהירה, שחייה או ריקוד. בבתי דיור מוגן או בתי אבות בשרון מודעים לבעיות אלה ומפעילים חוגי התעמלות וכושר גופני לדיירים המבוגרים בבית.
מאחר שוויטמין D עוזר לספוג טוב יותר את הסידן, הרופא עשוי להמליץ על צריכת שני תוספים אלה יחד. יתכן ותיווצר תופעה של עצירות כאשר צורכים את הסידן. להפחתה של תופעה זו יש לצרוך כמות רבה של נוזלים, לאכול הרבה סיבים ולעסוק בפעילות גופנית.
ברזל
הברזל הוא מינרל חשוב שנמצא בתאי הדם האדומים, שהם התאים המובילים את החמצן לכל הגוף. מחסור בברזל יכול לגרום לאנמיה. תסמין שכיח לאנמיה הוא עייפות. כאשר אנשים מזדקנים הם עלולים שלא לצרוך מספיק ברזל מהמזון. שימו לב, אין לצרוך ברזל ללא התייעצות מוקדמת עם רופא המשפחה.
ויטמין 12B
כל תאי הגוף משתמשים בוויטמין 12B, במיוחד אלה שנמצאים בתאי המוח ובחוט השדרה. חוסר בוויטמין גורם לבלבול, לאי שקט או להזיות. וויטמין זה נמצא בעיקר בחלבון מן החי לכן, אנשים צמחונים עלולים לסבול מחסרונו.
פעילות גופנית, יחד עם מזון בריא ותוספי מזון, יכולים להועיל מאד לבריאותם של בני גיל הזהב ולמנוע תופעות לוואי בלתי רצויות.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …