טיפים למקלחת לתינוק

יש משהו בזמן רחצת התינוק אשר מציף כל הורה ברגעי אושר. קולות ההתזה המתוקים, ריחו העדין של הלבנדר, וזמן האיכות שלנו שאנחנו מקבלים כשאנחנו מסייעים לתינוק שלנו להירגע בסופו של היום.

יחד עם התינוק החדש מגיעות הרבה שאלות וזמן אמבטיה איננו יוצא דופן בכך. בפני כל הורה חדש לעולל עולות שאלות שקשורות באמבטיה. למשל – באיזו תדירות הוא אמור להתרחץ, מה הם ההבדלים בין כל השמפואים וסבוני הרחצה השונים ועוד.

מתברר שחששות אלה משותפים להורים רבים, כך שאם אתם נאבקים כרגע למציאת התשובות, אתם לא לבד – הנה 5 שאלות נפוצות בנושא ועימן התשובות להן!

1) באיזו תדירות צריך לרחוץ את התינוק?

נראית ששאלה זו תמיד פותחת פתח לדיון ער וכל משפחה מוצאת את השיגרה שעובדת הכי טוב בשבילה. בעיקרון – מומלץ לרחוץ את התינוק פעם ביום – בסוף כל יום כדי לסמן לו שנגמר היום והוא הולך לישון.

אולם במידה ולתינוק שלכם יש עור רגיש הנוטה להתייבשות – על פי רוב, ניקוי הצוואר, הידיים, הרגליים והפנים שלו יכול להספיק ברוב הימים, ואת האמבטיה המלאה והארוכה ניתן לצמצם לאחת בכל 2-3 ימים.

2) באיזה סוג אמבטיה כדאי לי להשתמש?

יש כל כך הרבה סוגים שונים של אמבטיות לתינוק בחוץ ובחירה באחת מהן תלויה במקום מגוריך ובסוג הנוח ביותר עבור משפחתך. כאשר הוא קטן, תוכלו לרחוץ את התינוק אף בכיור המטבח כשהם קטנים, יש מתקנים המאפשרים לך לרחוץ אותם באמבטיה הגדולה שבחדר האמבטיה, או אמבטיות תינוק עצמאיות.

3) באיזה סוג סבון כדאי לי להשתמש?

לתינוקות בעלי עור רגיש במיוחד וכאשר אנחנו מחפשים סבון או שמפו לתינוק או ילד בעלי עור רגיש, בחירת הסבון הנכון יכולה ליצור הבדל גדול. אני מקפידה להשתמש בשמפואי האל דמע, אשר גם אם הם חודרים בטעות לעיניו של התינוק, הם אינם צורבים.

4) התינוק שלי צורח באמבטיה, כיצד אפשר לעזור לו?

רוב התינוקות לא אוהבים אמבטיה בימים הראשונים לחייהם, כך שזה איננו מצב נדיר. במידה והתינוק שלך צורח במה שצריך היה להיות זמן מרגיע עבורו (ועבורך), הנה מספר טיפים שעשויים לעזור:

  • אם אתם משתמשים באמבטית תינוק עם דפני – עיטפו את התינוק בחיתול בד והכניסו אותו עטוף למים. זה יעניק לו תחושת ביטחון בתוך האמבט ולאחר מספק דקות הסירו את החיתול.
  • הקפידו על טמפ' נעימה. השתמשו במדחום אמבט על מנת לוודא כי האמבטיה לא קרה או חמה מדי.
  • אם אתם רוחצים את התינוק או הילד באמבט הגדול של הבית – אפשר להכנס לאמבטיה יחד עם התינוק.
  • שמירה על אמבטיות מהירות. אמבטיות קצרות של 5 דקות תצמצמנה את הזמן שהם כועסים.
  • להשאיר אותם מחוץ לחדר האמבטיה עד שהאמבטיה מלאה במים ומוכנה לקראתם. להביא אותם לרחצה רק כאשר היא מלאה, זה עשוי לעזור!

5) מהו הזמן הטוב ביותר לרחוץ תינוק?

השתמשו באמבטיה כחלק משגרת היום על מנת לסמן לילד שהיום מסתיים. אולם לא כל התינוקות הופכים למנומנמים במים החמימים, עבור חלק, אמבטיה ממריצה ועוזרת להם להתחיל את היום. אין זמן "טוב" או זמן "נכון" לרחוץ את התינוק שלך, זה מאוד אינדיבידואלי לאישיותו של כל ילד והעדפותיו (וגם אלה שלך!).

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …