טיפולי פנים

איך לנקות את עור הפנים בצורה מושלמת? חלק ב'

לחלק א' של הכתבה

ישנם אלפי מוצרי טיפוח היופי שמבטיחים להפוך את עורך לבוהק וזוהר. במקום לבנות על יעילותם של מוצרים אלה, תוכלי לנסות כמה טריקים ביתיים פשוטים וקלים שישפרו את בריאותך ואת מראה עורך.

במאמר הקודם, עסקנו בתועלות של הלימון, הנענע, הפפאיה והמלפפון, גם המצרכים שתשתמשי בהם במאמר הנוכחי יפתיעו אותך.

דבש

על מנת לשמור על עור צח, עורך זקוק ללחות. דבש נחשב למלחלח טבעי מעולה ויש לו גם תכונות אנטי-בקטריאליות שמטפלות בזיהום.

מרחי דבש ישירות על עורך. תני לו להתייבש באופן טבעי ולאחר מכן, שטפי במים פושרים. חזרי על הפעולה בכל יום או פעם ביומיים.

דרך נוספת היא לערבב היטב שתי כפיות חלב בכפית דבש ובכפית קמח חיטה. למרוח על הפנים, להמתין 20 דקות ולאחר מכן לשטוף במים פושרים. השתמשי במסכה זו פעם בשבוע כדי ליהנות מעור קורן ובריא.

כורכום

כורכום מעולה לחיטוי עור והוא מסייע לצמצם צלקות ופגמי עור אחרים. בנוסף, כורכום יכול להקל על מחלות עור אלרגיות ודלקות זיהומיות, שגורמות לעור להיראות עמום וחסר חיים.

מערבבים כף אחת של אבקת כורכום עם מיץ אננס בכמות המספיקה כדי ליצור עיסה. מרחי את העיסה על הפנים והצוואר, השאירי עד שהעיסה מתייבשת, לאחר מכן שטפי עם מים פושרים. חזרי על הפעולה פעמיים או שלוש בשבוע.

צרי עיסה מכמויות שוות של קמח חיטה וכורכום ומעט מים או חלב. מרחי שכבה שווה על כל פניך והמתיני להתייבשות. בזמן השטיפה במים פושרים, עסי בתנועות מעגליות. חזרי על הפעולה פעם בשבוע כדי להבהיר את עורך ולהעלים צלקות.

אגוזי מלך

אגוזי מלך יכולים להפוך עור עמום, יבש וחסר חיים לעור זוהר. באגוזי מלך ישנם נוגדי חמצון המסייעים לתיקון תאי העור וליצירת עור קורן. ניתן להשתמש באגוזים בצורת אבקה כדי לקלף את העור ולהסיר זיהומים ולכלוך שפילינג רגיל אינו יכול להתמודד עימם.

ערבבי שתי כפיות אבקת אגוזים בשתי כפות יוגורט רגיל עד להיווצרות עיסה. מרחי את העיסה על הפנים והצוואר. כאשר היא מתייבשת, שפשפי את התערובת בתנועות סיבוביות ולאחר מכן שטפי אותה עם מים פושרים. השתמשי במסכת פנים זו פעם בשבוע.

השרי שלושה אגוזים במים למשך הלילה. בבוקר, מעכי אותם במזלג והוסיפי כפית מי ורדים ליצירת עיסה. מרחי את העיסה על פניך והמתיני שעה. שטפי במים פושרים. חזרי על הפעולה פעם בשבוע.

תוכלי גם לאכול שניים או שלושה אגוזי מלך עם כוס חלב מדי בוקר.

שמן קוקוס

שמן קוקוס עשיר בחומרים נוגדי חמצון המונעים פעילות רדיקלים חופשיים, המהווים את אחת הסיבות לעור עמום וחסר חיים. כמו כן, התכונות האנטי-בקטריאליות ויכולתו לטפל בפטריות עוזרות לך לשמור על עור נקי. בנוסף, השמן יוסיף לעורך לחות ורכות, מכיוון שהוא מסוגל לחדור עמוק לתוך רקמות הבסיס של העור.

חממי מעט שמן קוקוס במיקרוגל.

מרחי את שמן הפושר על הפנים, הצוואר, הידיים והרגליים. ועסי אותו בעדינות לתוך העור במשך עשר דקות. שטפי במים פושרים. חזרי על הפעולה פעם ביום.

אלוורה

לאלוורה תכונות רבות שמסייעות לעור: יש לה תכונות אנטי-בקטריאליות המחסלות חיידקים שגורמים לאקנה, תכונות אנטי דלקתיות המסייעות להרגיע עור מגורה, ותכונות המרפאות צלקות. בנוסף, אלוורה מוסיפה לחות לעור וגורמת לצמיחת תאי עור חדשים.

חתכי עלה אלוורה והוציאי ממנו את הג'ל, מרחי על הפנים בעזרת צמר גפן. אפשרי לג'ל להתייבש מעצמו במשך כחצי שעה. שטפי במים פושרים. חזרי על הפעולה בכל יום או מספר פעמים בשבוע.

כדאי לבדוק גם

10 טיפים למריחת המסקרה בצורה מושלמת

חורף, גשום, קררררר… אנחנו עטופות בסוודרים, צעיפים ומעילים… כל כך עטופות, שלפעמים רק העיניים שלנו …

הסרת שיער בלייזר – כל מה שחשוב לדעת

לפעמים, נדמה שאם הייתי מחברת את כל רצועות השעווה שעשיתי שימוש בהן בחיי הבוגרים, הייתי …

האם דאודורנט אכן טוב לנו?

כל מי שאי פעם נסע באוטובוס ביום חם ולח, מצא את עצמו תוהה, למה לא …