האם אתם סובלים מחוסר במגנזיום?

חוסר במגנזיום הפך לתופעה נפוצה ביותר מאחר והוא מוסר בצורה מלאכותית מהמים שאנחנו שותים ומהדגנים המרכיבים את מזוננו. מחסור במינרל חיוני זה עלול לגרום לבעיות בריאותיות רבות, ביניהן:

  • לחץ דם גבוה
  • פעימות לב לא סדירות
  • כאבי שרירים או התכווצויות
  • תסמונת רגליים חסרות מנוחה (RLS)
  • טיקים בעפעפיים
  • הפרעות שינה
  • דיכאון
  • הפרעות קשב וריכוז
  • כאבי ראש ומיגרנות
  • תסמונת קדם-וסתית
  • אוסטיאופורוזיס

לא כל סוגי המגנזיום זהים

Magnesium Glycinate הינו סוג המגנזיום היעיל ביותר מאחר והוא סוג המגנזיום היחיד המסוגל לחדור את מחסום דם-מוח (Blood-Brain Barrier) וסייע לסובלים ממיגרנות, ADHD, דיכאון וחרדה. Magnesium Glycinate כולל את חומצת האמינו Glycine, אשר מאפשרת לו לחדור לתאים בקלות. צורה זו של מגנזיום איננה עלולה לגרום לשלשולים חריפים, כאשר היא נלקחת במינון של 500 מיליגרם או יותר.

מתח וצריכת עודפת של קפאין עלולים להגביר את הצורך במגנזיום. נשים הנוטלות גלולות למניעת היריון או טיפול הורמונלי חלופי (HRT) זקוקות אף הן להשלמה של מגנזיום, מאחר ותרופות אלה מרוקנות את המגנזיום מגופן. זוהי גם הסיבה לכך שנשים המשתמשות בגלולות למניעת היריון נמצאות בסיכון גבוה ללקות בשבץ ובקרישי דם. שימוש ארוך טווח בתרופות מסוימות עלול לרוקן את המגנזיום מהגוף וליצור מחסור מיידי או מצטבר.

מגנזיום ללב בריא

מחלות לב וכלי דם נחשבים לגורמים לאחוז נכבד ממקרי המוות, ולמגנזיום מקום נכבד בכך. Magnesium Glycinate משפר את אספקת החמצן ללב, מונע היווצרות קרישי דם ומאט את היווצרות חסימת כלי הדם.

מגנזיום מסייע בהורדת לחץ הדם

כאשר כלי הדם שלנו מכווצים עקב מחסור במגנזיום, הלב נאלץ לעבוד קשה יותר כדי להזרים דם לכל חלקי הגוף, וכתוצאה מכך, נוצר בגוף לחץ דם גבוה. הוכח כי מגנזיום מפחית את לחץ הדם הגבוה על ידי הרפיית כלי הדם. ממחקר יפני שנערך לאחרונה עולה, כי בעלי לחץ דם גבוה אשר נטלו Magnesium Glycinate נהנו מהירידה הגדולה ביותר בלחץ הדם שלהם.

נשים בעלות לחץ דם גבוה זקוקות למגנזיום, מאחר ותרופות להורדת לחץ הדם אינן פועלות בצורה זהה עבור גברים ונשים. גברים רבים חווים בעיות בתפקוד המיני, כתופעת לוואי ללקיחת תרופות להורדת לחץ דם. כך או אחרת, נטילת מגנזיום משפרת את מצבם של בעלי לחץ דם גבוה בני שני המינים, ומביאה אותו לרמות הרצויות בדרך טבעית.

מגנזיום גורם לפעילות סדירה של קצב הלב

השפעתו המרגיעה של המגנזיום הופכת אותו לבעל משמעות נכבדה בטיפול באי סדירויות בקצב הלב, גם במצבים מסכני חיים. אחד מהמחקרים, אשר בחן את השפעת מתן מגנזיום לחולים מיד לאחר התקף לב, גילה כי המגנזיום קיצץ את התמותה ב-75% וכך אף את הסיבוכים הנובעים מהתקף הלב.

מגנזיום, מינרל המועיל גם לשרירים

כל שריר בגופנו זקוק למגנזיום. התכווצויות שרירים, כאבים, עוויתות, טיקים, תסמונת רגליים חסרת מנוחה וגם התכווצויות שרירים בלילה, הן דרכו של הגוף שלך לומר לך כי אתה זקוק למגנזיום. החולים בפיברומיאלגיה זקוקים Magnesium Glycinate במינונים של 500 עד 800 מ"ג ליום, בתוספת לחומצה מאלית במינון של 1500 מ"ג ליום. במידה ואתם מתעמלים, תוכלו להיעזר ביכולתו של המגנזיום בהאצת התאוששות השרירים ובמניעת כאבי שרירים ועייפות.

מגנזיום בטיפול בכאבי ראש ומיגרנות

מחקר שכלל 81 מטופלים שסבלו ממיגרנות ארבע פעמים בחודש העלה כי כאשר טופלו ב-Magnesium Glycinate מידי יום במשך 12 שבועות, חלה ירידה משמעותית בתדירות התקפי המיגרנה של המטופלים, בהשוואה לקבוצת הפלצבו.

אוסטיאופורוזיס ומגנזיום

מגנזיום אף חשוב יותר לבריאות העצם מסידן, מאחר ומגנזיום מווסת את ההורמונים המשפיעים על חילוף חומרי המינרלים בעצמות, על ידי שיפור פעולת התאים בוני העצם והפחתת יעילותם של התאים הגורמים לפריכותן של העצמות. מגנזיום מוודא כי הסידן יישאר בעצמות, היכן שהוא צריך להיות, במקום ליצור הסתיידויות בכל הגוף.

הוסיפו Magnesium Glycinate לבקבוק המים שלכם ושתו ממנו לאורך כל היום. טלו מנה של Magnesium Glycinate לפני השינה על מנת להטיב את שנתכם ולהפוך אותה לעמוקה ונינוחה יותר, למגנזיום כל כך הרבה תועלות למערכות הגוף שלנו, כך שכדאי להפוך אותו לתוסף קבוע בשגרת היום שלנו.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …