הסוף לציפורניים שנשברות ומתפצלות – כך תטפחי את הציפורניים שלך נכון

אם בעבר הציפורניים נחשבו לאיבר בעל תפקיד מינורי, שרק מעטות היו מקדישות להן תשומת לב, הרי שכיום הן חייבות להתקשט, לא משנה מה הסגנון שלך. כיום מוצרי הטיפוח לציפורניים כוללים אינסוף לקים וצבעים, צורות, עיצובים והיד עוד נטויה. בהתאם לכך, יש לשמור על הציפורניים בריאות וחזקות, כי אין יותר מתסכל מציפורניים שבורות ומפוצלות שהורסות לך את שגרת הטיפוח. אז איך לשים קץ לתופעה ולטפח את הציפורניים בצורה הטובה ביותר?

תזונה נכונה

לפני כל שלל הטיפים לטיפוח חיצוני, יש להסתכל לעומק יותר – האם התזונה שלך מאוזנת? הציפורניים, הן איבר בגוף וכמו כל איבר הן מושפעות מסגנון החיים שלנו ומהתזונה. תזונה לא מאוזנת אשר לא מכילה את כל אבות המזון עלולה להאט את צמיחת הציפורניים ולגרום לפיצולן ולהופעת כתמים לבנים עליהן. שלבי בתפריט היומי מזונות עשירים בברזל, סידן, אבץ אשלגן ו-B12. מזונות אשר עשירים במיוחד בתוספים אלו הם בשר אדום, ביצים, שקדים (לא קלויים), ירקות ירוקים, שומשום וטחינה.

קרם להזנת העור סביב הציפורן

בדומה לשאר העור בגופנו שזקוק לתוספת של הרבה לחות, גם העור שמסביב לציפורן זקוק לכך, והוא משחק תפקיד חשוב גם בתחזוקת הציפורן עצמה, שכן הוא תורם לזרימת הדם לציפורן, מה שעוזר לצמיחתה ולבריאותה. לכן, עור מתקלף ומיובש, זקוק לטיפוח ולתשומת לב. לפני השינה הקפידי למרוח קרם לחות ייעודי על העור שמסביב לציפורן ובכך להחזיר לו את השומן והלחות שאבדו. לעור יבש במיוחד כדאי להשתמש בקרם המכיל חומצה לקטית אשר תורמת במיוחד להחדרת הלחות לעור.

בסיס ללק

הלק הרגיל שאנו מורחות, מכיל חומרי צבע מלאכותיים אשר עלולים לחדור לשכבת הקרטין שבציפורן ובכך לגרום להצהבתה. כדי למנוע זאת, אל תוותרי על מריחת לק בסיס לפני מריחת הלק הצבעוני. סיבה נוספת לחשיבות הרבה של מריחת לק הבסיס, היא ששכבת הבסיס תורמת לעמידות הלק הצבעוני ובכך היא "חוסכת" הסרות חוזרות ונשנות של שאריות הלק הצבעוני עם מסירי לקים כימיים המכילים אציטון, שהוא חומר שפוגע ושוחק את הציפורן. מסיבה זו, כדאי גם להפחית ואף להימנע משימוש באציטון, וזאת מכיוון שהוא חומר כימי חזק ביותר המשמש גם להסרת צבעים בתעשיית הפלסטיק בשל חוזקו וכושר חדירתו. כדאי להשתמש במסירי לקים ללא אציטון ובכך למנוע את התייבשות ושחיקת הציפורן.

מניעה ושמירה

שגרת טיפוח כשלעצמה זה טוב ויפה, אך יש גם לשמור על הציפורניים עצמן מפני נזקים. כסיסת ציפורניים היא הנזק הנפוץ ביותר לציפורן. מעבר למראה הלא אסתטי, הרוק מייבש את הציפורניים, והשיניים לרוב פוצעות את העור שמסביב לציפורן (שעל חשיבות הטיפוח של אזור זה כבר דובר רבות) ואף לגרום לחדירת זיהומים כגון פטרת. אז נכון, כסיסה לרוב מגיעה ממתח ומעוד גורמים פסיכולוגיים, אך כיום יש בשוק תכשירים רבים למריחה על הציפורן, שבגלל הטעם המריר שלהם הם ימנעו ממך לכסוס אותה.

כדאי לבדוק גם

10 טיפים למריחת המסקרה בצורה מושלמת

חורף, גשום, קררררר… אנחנו עטופות בסוודרים, צעיפים ומעילים… כל כך עטופות, שלפעמים רק העיניים שלנו …

הסרת שיער בלייזר – כל מה שחשוב לדעת

לפעמים, נדמה שאם הייתי מחברת את כל רצועות השעווה שעשיתי שימוש בהן בחיי הבוגרים, הייתי …

האם דאודורנט אכן טוב לנו?

כל מי שאי פעם נסע באוטובוס ביום חם ולח, מצא את עצמו תוהה, למה לא …