פעילות גופנית

שמירה על שלמות הגוף בפעילות גופנית

כדי לשמור על בריאותנו, חשוב שנסגל לעצמנו אורך חיים בריא. אורך חיים בריא משלב תזונה נכונה ומאוזנת לצד פעילות גופנית מתאימה. בין אם עוסקים בפעילות גופנית באופן קבוע מדי יום, ובין אם מדובר בפעמיים או בשלוש פעמים בשבוע, חשוב לבצע אותה נכון כדי לשמור על שלמות הגוף ולהימנע מנזקים מיותרים. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים, שכדאי לזכור, ובעיקר ליישם:

  1. התייעצות בעוסקים בתחום – מי שעוסק בפעילות גופנית באופן קבוע ובעל ניסיון רב בכך, יודע בדרך כלל כיצד להתאמן נכון, מה מותר ומה אסור. אולם, מה לגבי אלה שבוחרים להתחיל בכך בפעם הראשונה ואינם יודעים כיצד להתנהל ומה חשוב לדעת כדי לשמור על הגוף בזמן הפעילות הגופנית? לאלה מומלץ לפנות אל המומחים בתחום, כמו מאמני כושר מקצועיים, פיזיותרפיסטים וגם מדריכי ספורט. כל אחד מהם יוכל להציע תכנית אימון נכונה, המתאימה למתאמן עצמו, לצרכיו וגם למצב בריאותו ומבלי שיגרום נזקים לגופו.
  2. שימוש בביגוד מתאים – במהלך הפעילות הגופנית אנו מזיעים לא מעט. הגוף שלנו מתחמם ומפריש נוזלים דרך נקבוביות העור. ביגוד מתאים, בין אם לאלה המתכננים לרוץ, לרכב על אופניים או אולי להתאמן בחדר כושר, עוזר לגוף לווסת את הטמפרטורה ולזיעה להתנדף בקלות רבה יותר. מדרסים ומגנים לברכיים למשל הם פתרון מצוין המתאים לכל אלה הסובלים מבעיות בכף הרגל או בברך עצמה. מדרסים דואגים לתמוך בכף הרגל ולהגן עליה בעת הפעילות הגופנית ומגני הברכיים וגם מגני מפרקים שומרים על אזורים רגישים אלה ומונעים נזק ושברים מיותרים.
  3. הדרגתיות היא מילת המפתח – מי שרוצה לשפר את הכושר הגופני שלו, לפתח שרירים ולעסוק בפעילות גופנית באופן קבוע, מומלץ לו לבצע זאת בהדרגתיות וגם להקשיב לגופו. מאמץ יתר, ומעבר למה שגופנו מסוגל להתמודד איתו, יכול לגרום לנזק כבד מאד, הן למערכות הגוף השונות והן לשלד עצמו. מי שמתחיל בפעם הראשונה את אימוני הספורט שלו, כדאי לו לבצע אותם בדרגת קושי קלה ובמשך פרק זמן קצר. לאחר כשבוע ניתן להעלות את רמת הקושי וכך גם את משך הזמן שבה מבצעים את הפעילות. הקשבה לגוף, לאופן שבו הוא מגיב לאחר האימון יכולה לעזור לא מעט וגם לאפשר למתאמן לבחון את מידת התאמתה של רמת הקושי.
  4. מנוחה לאחר אימון – הגוף שלנו מתאמץ לא מעט במהלך הפעילות הגופנית. כדי לאפשר לו לבנות את רקמות הגוף מחדש וגם להתאושש מהפעילות עצמה, יש להקפיד על מנוחה לאחר האימון. מנוחה כזו יכולה למנוע פציעות ספורט, בעיות רפואיות שונות וגם ירידה ביכולת האימון. לאחר אימון מאסיבי מומלץ אף לנוח יום שלם ולא לעסוק כלל בפעילות ספורטיבית כלשהי. שינה טובה בלילה, הימנעות ממאמץ מיותר וגם תזונה נכונה יאפשרו לגוף להתמודד עם הפעילות בצורה טובה ולהמשיך בכך לאורך זמן.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …