מבט למעלה

טיפול בעדשות מגע – איך עושים את זה נכון?

עדשות המגע, המונחות על קרנית העין שלנו, יכולות לסייע במקרים של בעיות ראייה הנובעות מסיבות שונות, או לצרכים אסתטיים לשם היופי בלבד, שפעמים רבות נקבעים בהתאם לצווי האופנה הקיימים. לרוב משתמשים בעדשות המגע כדי לתקן את הראייה, במקום הרכבת משקפיים שעשויה להיות פחות נוחה ובעיקר משתמשים בהן באופן יומיומי. אם גם אתם נוהגים להרכיב עדשות מגע, חשוב שתקפידו לטפל בהן נכון ולהשתמש בהן באופן הראוי. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם:

טיפול נכון בעדשות המגע

  1. לפני הרכבת עדשות מגע חודשיות, חשוב להקפיד ולשטוף את הידיים במים ובסבון, ליבש אותן היטב ורק לאחר מכן להרכיב את העדשות. הדבר נכון גם לצורך הסרת עדשות המגע (לפני הסרתן יש לבצע זאת גם כן).
  2. את עדשות המגע נוהגים להשרות בכל יום בתוך תמיסה מיוחדת, המגנה עליהן ושומרת עליהן לאורך זמן. אם יש לכם עדשות מגע חודשיות, חשוב שתחליפו את התמיסה בה מושרות עדשות אלו באופן קבוע למניעת הצטברות חיידקים, העשויים להשפיע על העדשה.
  3. את התמיסה הסטרילית המיוחדת, בה משרים את עדשות המגע, יש לשמור במקום קריר ויבש, ולהימנע מחשיפתה למקור חום ולשמש ישירה (בדומה לתרופות ולחומרים אחרים).
  4. לעולם אל תשטפו את עדשות המגע שלכם במי ברז או בכל חומר אחר שהוא שאיננו מיועד לצורך שטיפת עדשות המגע. נוזלים אלה, שאינם מיועדים לשם כך, יכולים לגרום לכם בעת הרכבת עדשות המגע לנזק בקרנית, העשוי להיווצר כתוצאה מזיהום.

התנהלות נכונה ושימוש נכון

  1. אם אתם סובלים מכאבים בעיניים, אם יש לכם דלקת בעין, פנו מיידית לרופא העיניים שלכם. אל תרכיבו את עדשות המגע במקרים אלה. הרכיבו משקפיים באופן זמני.
  2. אם יש לכם עדשות מגע חודשיות, ואחת העדשות סדוקה מסיבה כלשהי, הימנעו מהרכבתה של עדשה זו. עדשה פגומה, סדוקה או קרועה יכולה לגרום לנזק בקרנית, לשריטה וכתוצאה מכך להתפתות זיהומים חריפים בעין.
  3. במידה ומדובר בנשים הנוהגות להתאפר, מומלץ להרכיב את עדשות המגע לפני האיפור, כדי למנוע כניסת גרגירי פודרה או כל אבקה שהיא אל העין. במידה ורוצים להסיר את האיפור באמצעות מסיר איפור מיוחד, מומלץ להסיר את עדשות המגע לפני כן.
  4. הקפידו לבקר בכל מספר חודשים אצל האופטומטריסט וכן אצל רופא העיניים שלכם. כל זאת כדי לוודא שהשימוש בעדשות המגע שלכם הוא תקין, שהעדשות שנבחרו אכן מתאימות לכם ושעיניכם בריאות ולא סובלות מזיהומים או תופעות לוואי אחרות, לרבות יובש בעין למשל.