מה הם תולעי מעיים וכיצד מתמודדים

ישנם סוגים רבים של תולעים ולמרות הקונוטציה השלילית שלהם – הרי שמרבית הסוגים אינם נחשבים לטפילים המסוכנים לאדם. יחד עם זאת יש כמה וכמה סוגים של אותם הטפילים שבהחלט יכולים לגרום לנזק ולסבל. חשוב לדעת שבהחלט ניתן להתמודד עם התופעה ולפתור אותה גם באמצעים טבעיים.

למרות שישנם גם לא מעט מבוגרים הסובלים מתולעים ובפרט מבעיה של תולעי מעיים הרי שעל פי רוב האוכלוסייה שנמצאת בסיכון להדבקה כוללת בעיקר ילדים. בשורות הבאות נבין יותר על אותם התולעים, נראה מה ניתן לעשות כדי להקטין את הסיכוי להדבקה וגם נראה מה ניתן לעשות כדי להתמודד עם הבעיה לאחר ההדבקה.

טפילים של הבטן

מרבית התולעים הפוגעות באדם הן למעשה יצורים טפילים. במילים אחרות אלה הם יצורים שמתקיימים וניזונים ממי שמכונה בשם גוף "מארח". לרוע המזל, לצד גורמים שחיים בהרמוניה עם גוף האדם כמו חיידקי מעיים מסוימים הרי שהתולעים אינן תורמות לגוף אלא יוצרות תופעות לוואי כגון גירוד, כאבים ולעיתים גם דלקות.

תולעים של המעיים יכולים בהחלט לשכון במעי הגס או במעי הדק אולם ישנם מקרים שבהם הן פוגעות גם באיברים אחרים סמוכים והן בהחלט יכולות לנדוד ולא להישאר רק במקום אחד. ישנם מצבים שבהם ניתן לראות את התולעים לאחר הטלת צואה אולם הדבר לא תמיד ברור כל כך.

תכשירים טבעיים ויעילים

הטיפול בתולעי המעיים יכול בהחלט להיות משני סוגים. מצד אחד ניתן לקבל מרשם לתרופות קונבנציונאליות כגון ורמוקס אולם יש גם אפשרויות אחרות שנמצאו כיעילות. לצד תרופת מרשם שיכולה להתמודד עם התולעים אך יש להן תופעות לוואי כאלה ואחרות יש גם תרופות טבעיות שאינן מחייבות מרשם ושניתן לרכוש בבתי טבע מובילים.

לפני שנספר על אופן הפעולה של התכשירים נדגיש שכללי היגיינה הם דבר חיוני במיוחד כדי למנוע הדבקה או כדי למנוע הדבקה חוזרת. מחקרים מראים שילדים שהפנימו את החשיבות של נטילת ידיים לפני האוכל למשל סובלים הרבה פחות מבעיית התולעים.

השימוש בתכשירים הטבעיים יכול לפתור את הבעיה בתוך זמן קצר ובאופן טבעי. התכשירים הטבעיים נחשבים לידידותיים לגוף האדם והם אינם כוללים חומרים מלאכותיים או רעילים מבחינת הגוף. מדובר למעשה בפורמולה שמאימה מאוד גם לילדים שכוללת מרכיבים צמחיים בעלי תכולת שומן גבוהה וחומצות בעלות תכונות מחטאות. היעילות מוכחת ביחס לסוגים שונים של תולעים, ללא בעיות של התמכרות או תופעות לוואי אחרות.

כדאי לבדוק גם

גבר מחייך

פתרונות טבעיים לכל מצב

פינה זו נועדה להציג את אותן התופעות השכיחות בהן צוות בית המרקחת נתקל לעיתים תכופות. …