תזונה בריאה

דיאטה

המונח דיאטה נחשב בעולם התזונה לסך כל המזונות הנצרכים על ידי אדם מדי יום, למרוץ שמרבית האוכלוסייה מתייחסת אל דיאטה כאל שם נרדף לקיצוץ משמעותי בתפריט היומי הנצרך. בשלושים השנים האחרונות אנו עדים להופעתן של דיאטות רבות ומגוונות עם סוגי תפריטים שונים, אך ישנן דרכים נוספות שאינן דיאטה קלאסית בעזרתן ניתן להוריד ממשקל הגוף מבלי להצטרף לחדר הכושר השכונתי.

תוספי דיאטה

קיימים תוספי תזונה רבים המסייעים לירידה במשקל, חברה אחת לדוגמא המתמחה בייצור עצמי של אותם תוספים סנסי טבע מחזיקה מספר סוגים של תוספים לירידה במשקל. מוצר לדוגמא נקרא דיאטת קפה ירוק, זוהי בעצם פורמולה מיוחדת הכוללת מרכיבים כמו פולי קפה ירוק, תמצית צמח גוארנה ומרכיבים נוספים בעלי סגולות רבות האחראים על יצירת תחושת שובע ושיפור בהליכי העיכול. תוסף נוסף נקרא קונג'אק, הוא מוצר טבעי במאה אחוז המיוצר על ידי חברות שונות המתאפיין בירידה במשקל במאמץ קל יחסית, ובנוסף מיוחסות לו סגולות נוספות מלבד ירידה במשקל כמו סיוע בהורדת לחץ דם וטריגליצרידים, שמירה על רמת כולסטרול תקינה וסיוע לפעילות תקינה של מערכת העיכול.

אך זכרו שדיאטה משמעותה שינוי בהרגלים היומיומיים שלנו, והיא דורשת משמעת עצמית רבה לכן הגדירו לעצמכם בתור התחלה יעדים ריאלים וקלים יחסית, שתוכלו לעמוד בהם וכך תרגישו הצלחה במשימת ההרזיה. בעזרת דיאטה מאוזנת לאורך זמן ולא דיאטת בזק תוכלו להשיל בצורה תקינה ממשקל גופכם מספר קילוגרמים ללא מאמץ רב באופן יחסי, זאת ועוד במידה ותשלבו פעילות ספורטיבית תוכלו לשפר את קצב חילוף החומרים של גופכם דבר שיזרז את התהליך בצורה בריאה, ובאותה נשימה ישפר גם את הכושר הגופני שלכם. אין חובה לביצוע פעילות גופנית, אך זכרו ששילוב של השניים יועיל כפליים, מה שגם לאחר תקופת דיאטה ממושכת הגוף מתרגל לתפריט ולכן כדאי להוסיף את הספורט למשוואה.

אבות המזון

שלושת אבות המזון העיקריים הם חלבונים, פחמימות ושומנים אותם אנו סופגים מהמזון ולאו דווקא מתוספים או ויטמינים. חלבונים בריכוז גבוה קיימים במזונות כמו עוף, בשר, דגים, ביצים ומוצרי חלב. תפקידם של החלבונים הוא כאבני היסוד מהם נבנים השרירים בגופנו, לכן מחסור בחלבון עשוי לגרום לנזק בגוף, למרות שזהו מצב שאינו נפוץ כי בתרבות המערבית צורכים כמויות מזון גדולות מן הנדרש, כך שאנשים רבים עוברים בהרבה את כמות החלבונים המומלצת לצריכה יומית.

אנרגיה

פחמימות הן מקור האנרגיה הזמין ביותר בגוף, בגופנו יש פחות מ-500 גרם פחמימות שתפקידן לספק לנו את מקור האנרגיה שבעזרתו אנו מבצעים פעילויות רבות מן הבסיסיות ביותר ועד למאומצות יותר. כאשר אנו צורכים כמות גדולה מדי של חלבונים ופחמימות הם הופכים לשומנים, לכן במידה ונקפיד על תזונה מאוזנת יותר, עוד לפני שהתחלנו בדיאטה האמיתית אנו כבר נרגיש אנרגטיים יותר. שומנים משמשים כמקור אנרגיה חלופי כאשר אנו בשעת מאמץ, לכן במידה ונקפיד על ביצוע פעילות ספורטיבית אנו ננצל את השומן למטרתו העיקרית ונפיק את המיטב ממנו.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …