7 עצות נהדרות להנקה

מתכננת להניק, אבל עדיין לא בטוחה למה לצפות? התקשית להניק בעבר או לא הנקת בכלל? עצם המחשבה על הנקת העולל החדש מלחיצה אותך? חוששת שמעשה כה טבעי לא יבוא לך בטבעיות? הנה שישה טיפים להנקה, נקודות ואף כמה מילות חוכמה.

1. למדי והשכילי

אלא אם יש לך חברה טובה שהיא יועצת הנקה, או שאימך עדיין זוכרת את התקופה בה הניקה (אם עשתה זאת), הידיעה כיצד להניק תינוק איננה חלק מהידע התרבותי שלנו (גם לא כיצד לערבב תחליף חלב אם, אבל בעוד קופסאות תחליף חלב אם מכילות הוראות, השדיים שלך – לא). למרות שהנקה נחשבת לדרך הטבעית ביותר להזין את התינוק, זו עדיין מיומנות נרכשת. בתי חולים רבים מציעים שיעורים (לרוב ללא תשלום) המיועדים לנשים הרות ולאמהות הטריות. ברוב בתי החולים ישנן יועצות הנקה זמינות, כמו גם מיילדות ודולות, שתבואנה אליך בכל שלב, כדי לסייע לך או לתת לך את הדחיפה בכיוון הנכון. הקפידי לנצל את ההזדמנויות הללו כדי ללמוד על דברים כמו האחיזה הנכונה של התינוק בפיטמה, זווית ההנקה וטיפים וטריקים מצוינים אחרים.

2. הניחי לתינוק לקבוע את הקצב

בשבועות הראשונים לחייהם, רוב התינוקות יונקים בכל שעתיים-שלוש שעות ומסביב לשעון. צפי לסימנים מוקדמים של רעב כמו תזוזה, חוסר מנוחה, תנועות יניקה ומצמוצי שפתיים או "נשיקות". תני לתינוק לינוק מהשד הראשון עד שהוא הופך לרך (בדרך כלל, מדובר בכ-20 דקות), ואז נסי לגרום לו לגהק. אז, הציעי לו את השד השני. אם הוא עדיין רעב, הוא ינעל עליו. במידה ולא, את ההנקה הבאה, החלי עם השד השני. אם התינוק שלך מעדיף באופן עקבי שד אחד מהשניים, במהלך השבועות הראשונים, שאבי את השד השני, כדי להקל על הלחץ ולשמור על אספקת החלב שלך.

3. אל תפחדי להשתמש באביזרים

כאמהות מודרניות, אנחנו ברות מזל שיש כמה עזרים נהדרים כדי לעזור לנו להניק (כן, נשים כבר עושות את זה במשך אלפי שנים בלעדיהם… אבל חלק מאיתנו עדיין צריכות את כל העזרה שנוכל לקבל!). שתי ההמלצות המובילות מאמהות מניקות כוללות:

כרית הנקה:

הנה מספר תכונות החיוניות לכרית הנקה טובה:

  • בצורת חגורה העוטפת את הגוף ומסייעת לייצב את התינוק בתנוחה הנכונה.
  • משענת גב המסייעת לאם לשמור על יציבה טובה (כל כך חשובה!)
  • "גבעות" המייצבות את ראש התינוק ומונעות ממנו להתגלגל.
  • רצועה ואבזם להתאמה לכל גודל.
  • משענת זרוע ומרפק למניעת מתח בכתף.
  • כיס נוח לאחסון בקבוקי מים, חיתול, טלפון, ודברים חיוניים אחרים.

רפידות הידרוג'ל להקלה:

רפידות מרגיעות אלה מספקות הקלה מיידית לפטמות כואבות, סדוקות או רגישות. צינון הפטמות בין הנקה אחת לשניה יכול להקל על הלחץ והכאב בזמן ההנקה עצמה, ולהפחית את רגישות הפיטמה לפעולת היניקה הכואבת.

4. אמהות מניקות צריכות לשתות מים, והרבה!

זכרי כי בעת הנקה, הגוף שלך יהיה זקוק להרבה יותר מים ממה שהוא היה זקוק להם, לולא היית מניקה. הקפידי לשתות הרבה, בכל עת שאת חשה בצמאון, וגם כאשר אינך צמאה. כלל אצבע טוב הוא לשמור כוס גבוהה של מים עם קש או בקבוק מים ליד המקום בו את רגילה להניק בתדירות הגבוהה ביותר (וכדי להיות בטוחה, הצמידי בקבוק מים לתיק החיתולים שלך!), כך שתוכל לשתות בכל רגע.

5. משחקי רעב

עזבי את לוחות זמני ההאכלה האידיאליים והתיאורתיים ששמעת עליהם והניקי את התינוק שלך כאשר הוא רוצה לאכול. על מנת לעודד את אספקת החלב שלך, כמו גם יחסי הנקה מוצלחים עם תינוקך, לכי על פי לוח הזמנים של תינוקך. תינוקות טריים יקימו מהומה וינסו לינוק כמעט כל דבר בעת רעב, הם גם יכולים לאכול עד 12 פעמים ב-24 שעות. מודעות לסימנים המקדימים ונכונות להניק בעת הרעב של התינוק יאפשרו לחלב שלך לזרום, על מנת לספק את צרכי התינוק.

6. השתמשי במשאבה במידת הצורך

כדי לעזור לזרימת חלב להתייצב או כדי לשאוב כדי שתוכלי לזכות במעט חופש (ולתת לאבא או לסבא להאכיל מידי פעם) בשלב מאוחר יותר, משאבת שד תעמוד לרשותך. לימדי להכיר אותה וברכי את כניסתה לחייך.

7. היי מודעת לכך שהנקה מאתגרת

הנקה יכולה להיות לא נוחה וקשה… היא איננה פעולה שלמדנו לעשות מגיל צעיר (מסיבות מובנות). הכרת מושגים ומצבים כאחיזה לא טובה, פטמות כואבות, גודש בשדיים, דלקת בשד, צינורות חלב מחוברים, אספקת חלב נמוכה, עודף חלב (כן, זה עובד לשני הכיוונים!) ופטרת הפה עלולים לגרום למספר עצום של קשיים. חשוב לזכור שאת עושה את המירב שאת יכולה לעשות. ההנקה היא קשה, היא לוקחת זמן, תרגול ועקשנות. המשיכי בנסיונות והגמול יגיע. ואם זה פשוט לא בשבילך? כבר ניסית הכל? אל תלקי את עצמך. את והמותק הקטן שלך תהיו בסדר גמור.

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …