הגנה מהשמש

7 דרכים יעילות להגנה מהשמש

כשאנו יוצאים לבלות בחיק הטבע, בחוף הים ואפילו סתם במידה ואנו מתכוונים ללכת לקניון עלינו לזכור משהו – השמש תמיד נמצאת שם. אולי תתפלאו לדעת אך לשתות מים ולחבוש כובע אינם מספיקים בתור הגנה מהשמש, כ- 70 אחוז מנזקי השמש נגרמים מחשיפה שהינה יומיומית אל השמש ולאו דווקא בעת בילוי כלשהו.

מהם הסיכונים לחשיפה לשמש?
לעור יש "זכרון" טוב והוא צובר קרינה במהלך השנים. חלק מהקרינה הזו נראית לעין וחלק לא. חשיפה לשמש גורמת לכל מיני נזקים מיידים כמו למשל: כוויות (בדרגות שונות) שלפוחיות ואדמומיות. על פי מחקרים אינטנסיביים שנערכו במהלך השנים האחרונות בנושא חשיפה אל השמש, התגלו ממצאים שמעידים שחשיפה אל השמש מעלה את הסיכון להתפתחות סרטן העור בהמשך.
בנוסף לכך קיימות סכנות נוספות לחשיפה למצב של אי הגנה מהשמש כמו למשל: הופעה של נגעים קדם סרטניים, פגיעה ב- DNA של התא, הזדקנות מוקדמת של העור (ריבוי קמטים), פיגמנטציה, גוון צהבהב של העור, נמשים, ריפיון של העור ומרקם גס, מחוספס ולא נעים של העור, הופעתם של נימי דם שיטחיים על העור ולכן חשוב, במיוחד עקב העובדה שאנו חיים במדינת ישראל שידועה כמדינה חמה מאוד, לערוך בדיקה אצל רופא כל תקופה. יש הרבה דרכים למנוע את הנזקים האלו. אל תגיעו למצב בו אתם נזקקים למתיחת פנים או אף לגרוע מכך, לניתוחים כירורגיים.
הגנה מהשמש- מסנני קרינה של וישי לעור רגיש
  • וישי סדרת מוצרי אנתליוס – מוצרים אלו מתאימים לעור בהיר ורגיש אשר נוטה להישרף בקלות רבה. כמו כן, מוצרים אלו מתאימים לבעלי עור עם פיגמנטציה, נקודות חן, שומות, נמשים וכדומה. מוצרי הגנה מהשמש אלו מגנים באופן אופטימאלי מפני קרינת UVA. מעבר לכך, מוצרי הגנה מהשמש אלו מונעים תופעות לוואי של העור והם מכילים Mexoryl® SX, Mexoryl® XL.
  • ניתן למצוא מוצרים נוספים של חברת וישי, כמו למשל: ד"ר פישר אולטרסול שמתאים לתינוקות (תחליב הגנה) עם כ- 50 PF. ד"ר פישר אולטרסול בייבי קרם פנים 32 PF, אולטרסול קידס 30SPF, אולטרסול קידס קרם פנים (בריחות שונים)SPF 45, אולטרסול קידס (תחליב הגנה)SPF-70, אולטרסול ספריי שמן אגוזים שמגן מפני השמש כ- 15 SPF.
משמעות מספרי תכשירי הגנה מהשמש
אנשים לפני שהם יוצאים לבילוי בים, בריכה, קניון או אפילו אל העבודה, רוצים לשמור על בריאותם ובריאות עורם ולכן מתמרחים במקדמי הגנה שונים. שאלה קבועה שנשאלת היא כיצד ניתן להתאים את תכשיר ההגנה לסוג העור? ובכן, אנשים עם עור בהיר מאוד (אנשים עם שיער בהיר ובדרך כלל גם עיניים בהירות) צריכים להתמרח עם מקדם הגנה 40-50SPF. אנשים עם גוון עור בהיר יכולים להשתמש עם מקדם הגנה 30-35 SPF. אנשים עם עור "בינוני" (גוון עור בהיר עד כהה) יכולים להשתמש עם קרם הגנה של 15-30 SPFואילו אנשים עם עור כהה צריכים להשתמש עם מקדם הגנה 15 SPF.
הגנה מהשמש – מה לעשות לאחר שהעור נכווה?
כוויה מהשמש גורמת לייבוש של העור ובנוסף לכך גם לסיבי הקולוגן להיות פחות גמישים מפעם. במידה ולא שמרתם על הגנה מהשמש ונשרפתם, חשוב מאוד לשמור על לחות העור על מנת לאזן את ה- PH של העור ובעצם לעזור לשקם את הרקמה שנפגעה. בכוויות בדרגות 1-2 מומלץ לשים קומפרס קר או אפילו לשטוף את האזור במים קרים. ניתן גם להתיז ספריי קר על המקום או למרוח אלוורה על העור.
כמו כן, ניתן למצוא תכשירים נוספים בסדרת מוצרי וישי להגנה מסוג "הגנה מהשמש" כמו לדוגמא: תחליב אפטר סאן שמעניק לחות לעור לאחר השיזוף, אפטר סאן ג'ל אלוורה כשתחליב זה איננו
מכיל אלכוהול ועוד נוספים.
דרכים להתמודדות מפני השמש
  • בעודכם יוצאים אל השמש חשוב מאוד לזכור להשתמש במקדם הגנה גבוה אך בהתאם לעור שלכם ובמיוחד לאזור של עור הפנים. לאחר מספר שעות בהם ביליתם בשמש ניתן לחזור על הפעולה על מנת לוודא שהעור לא ינזק ובסופו של דבר ישרף.
  • אם אתם מתכננים ללכת לבריכה או לחילופין לים, עליכם להתנגב מיד ביציאה מן המים וזה מכיוון שעור רטוב נוטה למשוך אליו קרני שמש צורבות.
  • חשוב להקפיד על מריחת מקדם הגנה גם באזור השפתיים על ידי שפתון וגם האוזניים בעל מקדם הגנה גבוה.
  • רוצים ללכת לטייל? מומלץ מאוד לטייל באזורים עם צל כמו חורשות ולא באזורים פתוחים ושטופי שמש כמו מדברים. כמו כן, מומלץ ללכת עם שרוולים ארוכים על מנת למנוע לוודא הגנה מהשמש כמה שניתן.
  • בעת שהייה בשמש חשוב מאוד לשתות והרבה על מנת למנוע התייבשות.
  • אם אתם חושבים ששימוש בכובע לא עוזר, אתם טועים ובגדול. מומלץ מאוד לחבוש כובע על מנת להימנע ממכת שמש ולהגן על הפנים.
  • משקפי שמש אינם רק ליופי אלא גם להגנה. חשוב מאוד לקנות משקפי שמש שמסננים קרינת UV.
התחממות כדור הארץ אינה תורמת לקיץ הישראלי להיות פחות חם אלא להפך ולכן אנו צריכים להיערך בהתאם. על ידי מודעות גבוהה יותר, התמרחות כל כמה שעות, חבישה של כובע ומשקפי שמש וכמובן שתייה מרובה נוכל להעביר את הקיץ בכיף מבלי לסבול מכוויות, אדמומיות ושלפוחיות.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …