כך תמנעו כאבי גב

התמודדות עם כאבי גב יכולה להיות מאוד מעיקה ומי שלא חווה כאבים כאלו מימיו, סביר כי לא יוכל להעלות על דמיונו את עוצמת הכאבים. עם זאת היות ולכאבי גב ישנן סיבות וגורמים, ניתן למנוע אותם על ידי ביצוע הפעולות הבאות וכך לחסוך מעצמכם אי אילו כאבי גב בעתיד.

הקניית הרגלי ישיבה נכונים

רבים האנשים אשר מבלים אחוז ניכר משעות היום בישיבה, כחלק מעבודתם המשרדית. בין אם מדובר בעבודה מהבית ובין אם במשרד ייצוגי, הכיסא עליו אתם יושבים לאורך שעות היום יכול להשפיע על מצבו של הגב שלכם. בפועל, אין צורך ממשי בכיסא מפואר של מעצבים אלא רק בכיסא איכותי המספק תמיכה טובה לגב ולעמוד השדרה. כמו כן, אם אתם מבלים את עיקר היום בישיבה, מומלץ כל חצי שעה לקום ולעשות סיבוב על מנת להסיר את הלחץ המוטל על הגב.

שיפור היציבה שלכם

לא בכדי מאז הילדות אנו שומעים את המשפט: "תעמוד זקוף". ליציבה נכונה ישנה חשיבות בשמירה על הגב. עמידה זקופה דורשת מודעות וגם הפעלת דמיון מודרך: דמיינו כי ישנו קו היורד אליכם מהתקרה והתיישרו בהתאם אליו. עמידה זקופה היא כזו בה כל איברי פלג הגוף העליון עומדים בקו ישר ולא נוטים קדימה או אחורה. כמובן, שיש לגייס גם את פלג הגוף התחתון לשם כך, אם אתם מתקשים באפשרותכם לעמוד מול מראה ולראות האם אכן אתם מחזיקים את הגוף שלכם בצורה ישרה.

להשקיע בנעליים

לנעליים אותן נועלים ישנה השפעה על היציבה ובאפשרותן למנוע כאבי גב. לכן אם קיימת נטייה לכאבי גב או שברצונכם פשוט למנוע את היווצרותם, עליכם לבחור את הנעליים הנכונות עבורכם. נעליים נכונות הן כאלו אשר יש בהן סוליה מרופדת המונעת זעזוע כל פעם שהולכים, מומלץ שיהיו אלו נעליים אורתופדיות או שניתן להוסיף לנעליים רגילות מדרסים וכך לדאוג שכל "נחיתה" על הקרקע תהיה כמה שיותר רכה ובולמת זעזועים.

לא לעשן

רבים ודאי ישאלו את עצמם האם אכן ישנו קשר ישיר בין עישון לבין כאבי גב. על פי מחקר שנערך בשנת 2010 נמצא כי כאבי גב נפוצים יותר אצל אנשים מעשנים בהשוואה לאנשים שאינם מעשנים. יכול להיות שהסיבה לכך נובעת מהעובדה כי עישון מקטין את זרימת הדם לעמוד השדרה. לכן אם הנכם רוצים להימנע מכאבי גב, מומלץ כי תכריזו על הפסקת עישון.

להרים חפצים בצורה נכונה

אם תניחו חפץ על הרצפה ותבקשו מילד קטן לבוא להרים אותו, תוכלו לראות כי הפעולה הראשונה של הילד תהיה לכופף את ברכיו ולא את גבו. לעומת זאת, ככל שאנו גדלים אנו "מתקלקלים" וטכניקת הרמת החפצים שלנו פחות טובה, בטח לא כשרוצים להימנע מכאבים. כדי להרים חפצים כבדים יש לכופף את הברכיים ולא את הגב ולהתרומם תוך שמיישרים אותן בחזרה. בדרך זו תוכלו לשמור על הגב שלכם טוב יותר ולסגל הרגלים נכונים לגוף.

לישון עם פחות כריות או ללא כרית כלל

בעוד ששינה עם כרית אחת הנה נסבלת, שינה עם שתי כריות או יותר עלולה לפגוע בעמוד השדרה ולאמץ את השרירים בצורה לא נכונה. לכן עבור מי ששואף להימנע מכאבי גב מומלץ להפחית כריות או לישון ללא כריות כלל. שינה ללא כרית טובה הרבה יותר לעמוד השדרה.

נסכם ונאמר כי בעזרת הפעולות המצוינות לעיל תוכלו למנוע ולהימנע מכאבי גב ולפטור את עצמכם מסבל מיותר ומנזקים לעמוד השדרה שלכם. רק כדי לסבר את האוזן: רוב האנשים יכולים להימנע מבעיות גב אשר נגרמות כתוצאה מהתנהלות לא נכונה מבחינה הפיזית ואף לשפר את יציבתם ואורח חייהם כליל ובכל גיל. לכן אם זהו רצונכם, עכשיו זה הזמן להתחיל.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …