אומגה 3 אלספה

לצד שינויים רבים באורח החיים ובתזונה שלנו, שינויים שהרחיקו אותנו מהבסיס שעל פיו גופנו התפתח, ניתן בהחלט למנות את המיעוט ואף היעדר הצריכה של חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 בתזונה של רבים כיום. מדובר על אחד מתוספי התזונה הפופולאריים ביותר בעולם המערבי, כאשר המוצרים השונים של אומגה 3 מגלגלים בכל העולם מיליארדים של דולרים בכל שנה. חומצות שומן רב בלתי רוויות מסוג אומגה שלוש הינן חומצות שומן חיוניות – הגוף לא יודע לייצרן לבדו – והן הכרחיות לתפקוד תקין של התאים בגוף. בישראל, אומגה 3 אלספה הוא המוצר הפופולארי והנפוץ ביותר, כאשר מדובר על מותג איכותי ואמין, מבית חברה ישראלית. במדי לינק תמצאו את כל מגוון המוצרים הרחב של אלספה, במחירים מנצחים ואפשרויות משלוח נוחות.

אומגה 3 מדגים – המקור הזמין והיעיל ביותר!

אומגה 3 אלספה מקורו בשמן דגים, כאשר זהו המקור המקובל והזמין ביותר לשתי חומצות השומן החיוניות מסוג אומגה 3 שאנו צריכים לקבל – DHA ו-EPA. החוסרים הנפוצים באומגה 3 מהתזונה נוצרים כי למעט שמן של דגי מים עמוקים, דגים החיים יחסית עמוק באוקיינוסים ובמים קרים (שומן רב בלתי רווי אינו קופא בתנאים קרים למשל) אין את חומצות השומן הללו ברכיבי תזונה אחרים (רק מעט בשומן של צאן ובקר האוכל עשב – מצב שאינו קיים בפועל כיום בתעשייה). כך שמבחינת מוצרים מהחי, המקור היעיל והזמין ביותר של אומגה שלוש הוא שמן דגים.

נכון שיש מקור צמחי לאומגה 3, כאשר מדובר על חומצת שומן מסוג ALA, אשר אמורה לעבור המרה בגוף לשתי חומצות השומן החיוניות DHA+EPA. אך בפועל ההמרה של אומגה 3 צמחית לסוג אותו הגוף צריך היא פחותה מאוד ואצל רבים מאיתנו היא כלל לא עובדת ככל הנראה – המרה של 10% נחשבת טובה – כך שגם כאן אין בפועל אפשרות לצרוך מספיק אומגה 3 ממקור צמחי באופן שיהיה זמין ולא ייצור בעיות בריאות אחרות.

יתרונות האומגה 3

הנושא של אומגה 3 נחקר רבות ובאופן מקיף לאורך השנים, הן בהקשר של אוכלוסיות הצורכות כמויות גדולות של חומצות השומן האלו והן מבחינה ביו כימית. בפועל, מאוד קשה לחקור את הנושא באופן מובהק ולבודד משתנים, כך שהקהילה המדעית עדיין לא גיבשה המלצות מכריעות לגבי זה. אך מכל המחקרים והעדויות בשטח בהחלט ניתן לראות יתרונות רבים לצריכה קבועה ונאותה של אומגה 3 – כאשר אומגה 3 אלספה מספקת מקור אמין, יעיל ובטיחותי לכך. הנה כמה מהיתרונות של אומגה 3:

  • שמירה על קרומי התאים – החייבים אומגה 3 לתפקוד התקין שלהם
  • הגנה על מערכת העצבים והמוח – המוח מורכב מאחוזים ניכרים של אומגה 3
  • הגנה על הלב וכלי הדם
  • הפחתת תהליכי דלקת בגוף
  • הורדת לחץ דם לרמות תקינות
  • העלאת כולסטרול HDL ("הטוב") והורדת כולסטרול LDL ("הרע")
  • הפחתת הסיכון להתפתחות סוגי סרטן מסוימים
  • התפתחות תקינה של העובר במהלך ההיריון ושל תינוקות וילדים – בעיקר בהקשר למערכת העצבים
  • שיפור תפקוד קוגניטיבי
  • שיפור בתופעות של הפרעות קשב וריכוז ושל מחלות ניוון מוחי
  • שיפור מראה העור והפחתת קמטים

בנוסף, נטילה קבועה של אומגה 3 אלספה מאפשרת לשמור על מאזן יעיל ובריא יותר מול חומצות שומן אומגה 6 שאנו צורכים בכמויות גבוהות מאוד בתזונה.

אם אתם מחפשים מוצר אומגה 3, במחיר טוב ובאיכות מעולה – אומגה 3 אלספה זה הפיתרון האולטימטיבי. סדרת אומגה 3 אלספה כוללת מגוון רחב של מוצרים לצרכים שונים וקהלי יעד ספציפיים. מקור הדגים מאזורים נקיים באוקיינוסים, כאשר שמן הדגים עובר סינון מולקולרי למתכות כבדות, המוצרים קלים לנטילה ואינם כוללים טעם חזק של דגים.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …