יוצאת לחופשה? 5 טריקים שיעזרו לך לשמור על הגיזרה

בין אם אלה טעימות יין באיטליה או ברביקיו בחצר של החברים, רוב היציאות בקיץ כוללות פינוקי מזון (ופיתויים) גדולים. כאשר יוצאים לחופשה בארץ או בחו"ל, נראה כי כל ניסיון לשמור על הרגלי אכילה בריאים נדון מראש לכישלון.

"גישת האכילה בחופשה גורסת – הנאה עכשיו, אח"כ נדאג להשלכות" אומרת סינתיה סאס ומחקר אף מאשש את הטענה שלה. מחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת ג'ורג'יה מראה כי יוצאים לחופשה של שבוע עד שלושה שבועות, עלולים להעלות במשקלם בין חצי קילו ועד לשבעה קילוגרמים (אאוצ'!).

על מנת לסייע לך להימלט מגורל דומה בחופשת הקיץ הקרובה שלך, פנינו למספר מומחים וביקשנו מהם מספר טיפים קלים, שיסייעו לך לדבוק באכילה בריאה ולא להתפרע.

שליטה בארוחת הבוקר שלך

מעטים הם האנשים הרוצים (ומסוגלים) להתאפק בכל ארוחה לאורך כל החופשה. במקום זאת, נסי לתת את הטון למשך שארית היום בתרגול אכילה מודעת ובקרה במהלך ארוחת הבוקר. "אני אומרת ללקוחות שהם יכולים לשלוט בארוחת בוקר בכמויות, בחטיפים ובגודל המנות," אומרת סטפני מידלברג. "בדרך כלל, ארוחות הצהריים והערב נוטות להיות מפנקות יותר, ולכן, הפיתוי רב. יש לי לקוחות המדלגים על הפחמימות בארוחת הבוקר או מגבילים למנה אחת."

"אם ארוחת הבוקר או הבראנץ' מפתים במיוחד, אכלו משהו קטן לפני כן" ממליצה ג'קי ניוג'נט, מחברת הספר "The All-Natural Diabetes Cookbook". תיהני מכוס פירות יער לפני שאת הולכת לבראנץ', זה יעזור לך להשקיט את הרעב" היא מוסיפה.

תכנון ארוחות ביניים (חטיפים)

אם את יוצאת לטיול לאורך כל שעות היום ולא תצטיידי מראש בחטיפים, לארוחה הבאה תגיעי הרבה יותר רעבה. לחלופין, אם אין שום אפשרויות בריאות זמינות בדרך, את עלולה, בסופו של דבר, להיאלץ להסתפק במזון שאת בד"כ אינך אוכלת.

הפתרון על פי ניוג'נט? זכרי את שלושה ה-P של חטיפים: תכנון (Plan), אריזה (Pack) וחלבון (Protein). "תכני מראש, ארזי חטיפים, והיי בטוחה שבבחירה שלך יש חטיפים המכילים חלבון" היא אומרת.

מצרכי מזון

טיול לסופרמרקט הקרוב ביותר הוא אחת התחנות הראשונות בחופשה על פי סאס. "לכי לסופרמרקט והצטיידי במצרכים שיאפשרו לך להכין ארוחות בעצמך, או יהוו תחליף לארוחות במסעדות" היא אומרת. הצטיידי בפירות, יוגורט ושיבולת שועל לארוחות בוקר קלות. הוסיפי גם פופקורן רגיל, חומוס, מנות אישיות של חמאת אגוזים וקרקרים בריאים.

הימנעי ממזנוני "אכול כפי יכולתך"

זה מפתה להעמיס על צלחת במזנון פנקייק, פירות, ביצים מקושקשות וקרואסון מלא שוקולד בצד, את יכולה להעמיס לתוך צלחת אחת את כל מנת הקלוריות היומית שלך, אם לא תהיי מודעת לכך. החינוך שלנו גם גורם לכך שאנחנו ילדות טובות, ומנסות לסיים את כל מה שהעמסנו לשם, אז בכלל… תוכלי לבחור מנות מסוימות ולגוון אותן בירקות מוקפצים או מאודים או להימנע ממזנונים בכלל, אם את מרגישה שאת עלולה להפסיד במערכה הזו.

בחרי בדרך הארוכה

"בין אם המדובר בהליכה רגלית למסעדה לארוחת ערב, ריצה קלה למוזיאון, או הפסקה בבטן-גב על החוף לצורך שיט בסירת פדאלים, נסי לנוע הרבה ככל האפשר. גם אם זה אומר ללכת בנתיב הארוך יותר (הרפתקה בפני עצמה). כל פעילות כזו מכניסה עניין נוסף בחופשה שלך, בנוסף לאפשרות לשריפת קלוריות" אומרת ניוג'נט.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …