הנגאובר – מיתוסים ואמיתות

איזה טיפים למניעת הנגאובר עובדים באמת? הגיע הזמן להעמיד עובדות על דיוקן ולהפריך מספר מיתוסים:

כיצד להימנע מהאנגאובר?

"מקבלים הנגאובר רק כאשר שותים בלי גבולות". "לא תסבלו מבחילה או מכאב הראש האופייני המציק, אם תשתו רק יין". "כדור נגד כאבים אחד לפני ההרדמות, ימנע את התחושה בבוקר."

בוודאי שמעתם חלק מהטיפים האלה, אך איזה מהם אכן עובדים?

חומרתם ותדירותם של ההנגאוברים ניתנת לחיזוי על ידי שילוב של מספר גורמים – משקל, מה אכלתם באותו היום, כמה ישנתם וכד'. שמנו לעצמנו למטרה לנפץ מספר מיתוסים ולאשש כמה אמיתות, כולם עוסקים בשיטות ובדרכים להימנע מהנגאובר.

משקה חריף לפני הבירה:

מיתוס. אם כבר, מומלץ לדבוק בסוג אחד של משקה לאורך כל הבילוי. "ברגע שאתם מתחילים לשתות סוגים שונים של משקאות, אתם עלולים לגלוש לסביאה ושתייה הרבה מעבר לגבולות, בעוד שאם הייתם נשארים עם משקה אחד, יש סיכוי שהייתם עוצרים אחרי שתי הבירות הראשונות." אומר ד"ר גרי מוריי, מ-National Institute of Alcohol Abuse and Alcoholism’s division of Metabolism and Health Effects בבתסדה.

הגבילו את כמות היין האדום, אם אתם רוצים למנוע הנגאובר גרוע:

אמת. משקאות כהים, מיושנים כיין אדום או ברנדי, מכילים יותר cogeners, שהם תוצר הלוואי של תהליך התסיסה שלהם. על פי Mayo Clinic, משקאות עם כמות cogeners פחות, גורמים פחות הנגאובר. "ישנם רכיבים כימיים שונים במשקאות האלכוהוליים, וכאשר, למשל, אתה מתחיל "ליישן" משקה, אתה מתחיל לפתח צבעים שהם מולקולות אורגניות, אשר עלולים לגרום להנגאובר." אומר ד"ר מוריי. לכן, עדיף לדבוק במשקאות השקופים.

מומלץ לאכול ארוחה גדולה לפני השתייה:

אמת. "המזון מעט את ספיגת האלכוהול במחזור הדם שלכם ומדלל את הריכוז שלו" אומר ד"ר מוריי. "וכך, לאחר מכן, יופחת המינון של הגורם לכאב הראש של הבוקר שלמחרת."

לקיחת כדור משכך כאבים לפני השינה:

מיתוס. סוגשל. "אבל החליפו את הטילנול באספירין, מכיוון שאסטאמינופן (המצוי בטילנול) ואלכוהול אינם הולכים טוב יחד." אומר ד"ר מוריי. "אספירין הוא משכך כאבים כללי, שאיננו משפר את חילוף החומרים שלך, אבל יפחית מעצמת כאב הראש שלמחרת."

עישון מסייע במניעת הנגאובר:

מיתוס. ואנחנו בעיקר מתכוונים ל"מעשנים החברתיים". לא רק שאתם מוסיפים חומרים מזהמים למערכת שלכם, אלא שמחקר של אוניברסיטת בראון בפרובידנס ב-2013 הראה שלא רק שעישון מגביר את הסיכון ללקות בהנגאובר, הוא אף מחמיר את חומרתו. לכן, הפסיקו לעשן, ואנחנו מבטיחים שתחושו טוב יותר, לא רק בבוקר שלמחרת.

שתו הרבה מים בין המשקאות האלכוהוליים:

אמת. לגישה זו שני מרכיבים: הראשון, שתיית מים בין המשקאות האלכוהוליים תאט את קצב השתייה שלכם, והשני, "המים מדללים את האלכוהול ואת הריכוז שלו בגופכם ושוטפים אותו החוצה מגופכם" אומר ד"ר מוריי. "התייבשות היא הסיבה העיקרית להנגאובר, לכן, מניעתה, היא צעד משמעותי וגדול."

שתו מיץ או משקה אנרגיה לפני השינה:

מיתוס. אבל החליפו את השתייה לספרייט, ויש סיכוי שעליתם על משהו… מפיסת מחקר בתחום מניעת ההנגאובר, שבוצע על ידי מדענים סינים עולה, כי למשקאות לימון מוגזים (כספרייט), יש את היכולת להלחם באצטאלדהיד. האצטאלדהיד הוא החומר אליו מתפרק האלכוהול כאשר הוא נכנס לגוף שלנוף והוא הגורם לסימפטומים של ההנגאובר.

אולטימטיבית, שתייה מבוקרת היא הדרך הטובה ביותר למנוע הנגאובר. ד"ר מוריי ממליץ על שיטות ידועות כגון הוספת סודה לאלכוהול או קביעת קצב שתייה של משקה אחד לשעה, כדי למנוע את כאב הראש של היום שאחרי.

כדאי לבדוק גם

7 טיפים פשוטים להרגעה בזמני לחץ

לכולנו מגיע להירגע. רוגע טוב לבריאות ולמעשה לוקח פחות זמן ממה שכולנו אולי מאמינים. בפועל אין צורך …

איך לבחור נעלי ריצה?

רוב נעלי הריצה מתאימות לכם וגורמות לכם לחוש בנוח כאשר אתם מודדים אותן בחנות הנעליים, …

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …