מסת שריר

תוספי תזונה להשמנה

המושגים סביב נושא ההרזיה וההשמנה עלולים לעיתים להוות עבורנו בלבול, ועל כן בנושא תזונה, חשוב להקפיד על דיוק. כאשר אנו מדברים על דיאטה, בדרך כלל אנו מקשרים את המושג להורדה במשקל כלומר, לקיצוץ בכמות הקלוריות היומית. אך לא תמיד דיאטה מתקשרת להרזיה. דיאטה היא שינוי מהותי באורח החיים שלנו בו אנו הופכים את הרגלי המזון שלנו. 

אז למה שבכלל מישהו ירצה להעלות את משקל גופו?

קיימים אנשים שסובלים מתת משקל מכל מיני סיבות (גנטיקה, בעיות הורמונליות, מטבוליזם מהיר וכו׳), ומעוניינים לעלות במשקל גופם ולעיתים גם במסת השריר. גם ספורטאים לעיתים מתקשים לשמור על משקל בריא ומאוזן לאורך זמן או להעלות מסת שריר.

איך עושים את זה?

דיאטת השמנה, עלייה במשקל הגוף או במסת השרירים בגוף חייבים להתבסס על הגדלה של כמות הקלוריות הנצרכת. העלייה חייבת להתבצע בצורה מאוזנת אשר תכלול את כל אבות המזון תוך כדי מעקב על בסיס שבועי. אם נתחיל לאכול בלי הכרה הדבר כמובן יוביל לעלייה במשקל, אך זה יבוא יחד הוספת תאי שומן אשר יובילו למראה רופס ולא מחמיא.  קיימים תוספי תזונה להשמנה אשר יכולים לסייע לתהליך העלייה במשקל בצורה מאוזנת. אחת מתוספי תזונה להשמנה נקראת ״אבקת גיינר״. גיינר היא אבקת אותה ממיסים במים, בחלב רגיל, חלב שקדים וכו׳, היא מכילה כמות גדולה של פחמימות- פשוטות ומורכבות, חלבונים, ויטמינים ולעיתים גם שומנים בתלי רווים. תוסף תזונה להשמנה זה, חייב להילקח בכמות המתאימה למשקל שאנו רוצים לעלות. לאנשים רזים במיוחד (תת- משקל), תוסף תזונה להשמנה, יהיה רק תוספת לתפריט היומי אשר בכל מקרה יהיה עמוס בפחמימות. לעומת זאת, אנשים בריאים  אשר מעוניינים להעלות את משקל גופם ואת מסת השרירים שלהם יוכלו לקחת תוסף תזונה להשמנה, במקום ארוחה, זאת משום שתוסף הגיינר עשיר בכמות גדולה של פחמימות ומכיל את כל מה שהגוף צריך בכדי לגדול ולהתפתח. כמו כן קיימים תוספי תזונה להשמנה נוספים כגון טבליות צמחיות, קריאטין אשר מעלה בצורה משמעותית את מסת השרירים ועוד.

טיפים נוספים לדיאטת השמנה

  • הוסיפו לתפריט מזונות עשירים בפחמימות ושומנים בלתי רוויים כגון: פירות יבשים, טחינה, אבוקדו, אגוזים ועוד
  • התחילו במנה העיקרית ואחר כך עברו לסלט או מרק בכדי לא להתמלא מהמנה הראשונה.
  • פזרו את האכילה על כמה שיותר ארוחות (קטנות)  ביום, הוסיפו חטיפים בין הארוחות.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …