שיניים בריאות

טיפוח הפה

כולנו מצחצחים שיניים לפחות פעם ביום, אם לא פעמיים, אבל בכל זאת כמעט תמיד כשמגיעים לבדיקה השגרתית אצל השיננית או אצל רופא השיניים אנחנו שומעים ששוב לא טיפלנו מספיק טוב בשיניים שלנו.

בנוסף לצחצוח קבוע של הפה, ישנן עוד מספר פעולות וחומרים שחשוב לתת עליהן את הדעת על מנת לשמור על בריאות הפה והשיניים:

משחה נכונה

כיום קיים מבחר גדול מאוד של משחות שיניים אשר אמורות לפתור בעיות שונות ולהביא לשיפור מצב השיניים שלך, כמו למשל הגנה מפני עששת, הלבנת שיניים, מניעת ריח רע מהפה וכדומה. לרוב מומלץ לבחור את משחת השיניים שלך בהתאם לבעיות שאתה מזהה שקיימות בפה שלך. במידה ואתה אינך יודע מהי המשחה המתאימה ביותר עבורך – אתה יכול להתייעץ עם רופא השיניים או השיננית שמטפלים בך.

מי פה

מי פה הם אמצעי נוסף לשמירה על בריאות השיניים והפה. מי פה מכילים חומרים פעילים שונים שנועדו להגן ולחזק את השיניים כמו למשל פלואוריד שנועד לחזק את שכבת האמייל של השיניים או סידן שנועד לחזק ולהגן על השיניים מפני עששת. הבסיס של רוב שטיפות הפה הוא אלכוהול שנועד לחטא את הפה מפני חיידקים מזיקים.

חוט דנטלי

בנוסף לצחצוח נכון של השיניים, מומלץ לשמור על הפה גם מפני מחלות חניכיים שהן תופעה שכיחה למדי, בעיקר אצל מבוגרים. מחלות כאלו עלולות לגרום לחניכים מדממות וריח רע מהפה ואף לאיבוד שיניים, במידה ולא מטפלים בהן לאורך זמן. שימוש בחוט דנטלי תורם לשמירה על ההיגיינה של הפה והוא חשוב מאוד לבריאות הפה, בדיוק כמו צחצוח שיניים.

סילונית (מכשיר לניקוי הפה בסילון מים)

סילונית היא מכשיר ניקוי של השיניים, תוך עיסוי החניכים בזרם מים. לצורך הפקת סילון המים הממוקד הסילונית מתחברת באמצעות פיה מיוחדת וצינור מים גמיש לברז המים שבכיור חדר האמבטיה שלך. השימוש בסילונית עוזר לרפא את החניכיים ולשמור על בריאותן, מנקה בצורה יסודית את השיניים ותורמת במניעת ריחות לא טובים מהפה. בנוסף, הסילונית מומלצת במיוחד למי שעובר טיפול של יישור שיניים, לניקוי מקסימלי של השיניים.

ביקורים תכופים אצל רופא השיניים והשיננית

לבסוף, חשוב לזכור שלכל הפעולות הללו אין משמעות אם לא משלבים אותן ביחד עם ביקורים סדורים אצל רופא השיניים ושיננית, כדי לבדוק ולשמור על ההיגיינה האוראלית שלכם. מומחים אלו יכולים לתת לכם עצות כיצד תוכלו להגיע לתוצאות טובות עוד יותר בשמירה על החניכיים שלכם וטיפוח וחיזוק השיניים למראה חיוך בריא ויפה יותר.

כדאי לבדוק גם

נשירת שיער לאחר לידה

מאת קרין בוהדנה קלוברג תקופת ההיריון היא תקופה מיוחדת, בעיקר לאישה.רבות הן הנשים המרגישות יפות, …

שיניים בריאות

מדוע חשוב לבקר אצל רופא השיניים וכל כמה זמן מומלץ?

ביקור במרפאת שיניים הוא לא בדיוק בילוי חווייתי בקניון או טיול מהנה לצפון, אבל הוא …

בריאות הפה

אסתטיקת פה ולסת

הפה שלנו הוא מקור הבריאות של יתר חלקי הגוף, עובדה שרבים אינם מודעים ואינם משגיחים …