אומגה 3

כל היתרונות בשמן דגים עשיר באומגה 3

שמן דגים אומגה 3 שייך למשפחת חומצות שומן בלתי רוויות, החיוניות לגוף האדם. בנוסף לדגים, ניתן למצוא חומצות שומן אלו במיני אגוזים. כיום, רבים חותרים לאורח חיים בריא יותר, ומבקשים לתחזק את הגוף כראוי ולשמור עליו. שמן דגים העשיר באומגה 3 בהחלט יכול לעשות את העבודה.
אומגה 3 מכילה מספר חומצות חיוניות, המסייעות להוריד באופן טבעי את רמות הטריגליצרידים במערכות הגוף. חומצות שומן אלו כוללות שומנים טובים, אשר הנם חיוניים לבריאות האדם. על אף חשיבותם לגוף, אין הוא יכול לייצר אותם בכוחות עצמו. לכן, יש להשלים את השומנים הללו באופן חיצוני.

לקטלוג מוצרי אומגה 3 – לחצו כאן

חיזוק הלב וכלי הדם

צריכת שמן דגים מועילה במניעת מחלות הלב ומפחיתה את גורמי הסיכון למחלות אלו, כמו כולסטרול גבוה ולחץ דם גבוה. מחקרים אשר נערכו בקרב חולים שעברו התקפי לב מוכיחים כי צריכה יומית של אומגה 3 מורידה באופן משמעותי את הסיכון להתקפי לב, שבץ ומוות.
כמו כן, אומגה 3 מסייעת בהורדת רמות הטריגליצרידים בדם ומונעת פעימות לב א-נורמליות. בנוסף לכך, שמן דגים עוזר במניעת טרשת עורקים, מאחר והוא מעכב היווצרותם של קרישי דם, אשר עלולים להצטבר בעורקים וליצור בעיות במערכת הדם.  דבר זה מהווה את אחד היתרונות המשמעותיים של אומגה 3, המסייע הן לנשים והן לגברים

שמירה על בריאות המפרקים

יתרון מהותי נוסף המוצע על ידי אומגה 3 הוא מניעת דלקות פרקים והפחתת כאבי פרקים. זאת, בעיקר בגלל שיש לאומגה 3 השפעה אנטי דלקתית חזקה. מעבר לכך, היא מקטינה את רגישות המפרקים, ומפחיתה את נוקשת הבוקר של המפרקים, אחד הסימפטומים של דלקת מפרקים שגרונית. על פי המחקרים, תזונה עשירה באומגה 3 מועילה גם לאנשים עם מחלות דלקתיות אחרות, ובמניעת כאבי מחזור, דבר המאפשר לאנשים אלו לצרוך פחות תרופות ומשככי כאבים.

שיפור התפקוד הקוגניטיבי

שמן דגים העשיר באומגה 3 מסייע לשיפור התפקוד הקוגניטיבי וההתנהגותי, וכן, לצמיחה והתפתחות טובות של מערכות הגוף. מחקרים הראו כי חומצות השומן באומגה 3 עוזרות בשמירה על התפקוד קוגניטיבי טוב גם בבני גיל הזהב, ומונעות היווצרות דימנציה.
נשים בהריון צריכות לכלול שמן דגים בתזונה היומית שלהן, מאחר וכך הן מקבלות כמות מספקת שלDHA, המועיל להתפתחות העובר.ישנם מחקרים המצביעים על העובדה כי אומגה 3 בשמן דגים מסייעת לשיפור הלמידה, הריכוז, הקריאה, וכן, מיומנויות אוצר מילים.

שמירה על בריאות העיניים

אנשים הצורכים כמויות גבוהות של אומגה 3, נהנים מעיניים בריאות יותר, אינם מפתחים תסמינים של עיניים יבשות, ומונעים ניוון מולי קולרי של העיניים. מסיבות אלו ואחרות, רופאי עיניים רבים ממליצים על צריכה יומית של שמן דגים.

יצירת שיער בריא יותר

אומגה 3 בשמן דגים מסייעת רבות גם לשיער, ויוצרת שיער מבריק וסמיך. דבר זה מהווה יתרון משמעותי לאנשים הסובלים מהתקרחות, שיער דליל או בעיות שיער אחרות.

שיפור מראה העור

חומצות השומן בשמן הדגים מסייעות גם לעור הגוף. הן מונעות היווצרות קמטים, מעכבות את תהליך הזדקנות העור עקב חשיפה רבה לשמש, מפחיתות את ההשפעות השליליות של קרני UV על העור, ושומרות על גמישות וחיוניות העור
למרות היתרונות הרבים שפורטו לעיל, רשימה זו רחוקה מלהיות רשימה ממצה ומקיפה אודות היתרונות המוצעים על ידי שמן דגים ואומגה 3. מחקרים רבים הנעשים בתחום זה עדיין מגלים יתרונות חדשים מדי שנה. עם זאת, אם טרם הוספתם אומגה 3 לתפריט היומי, כדאי לעשות זאת במהרה.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …