טיפולי פנים

טיפוח העור

על מנת לשמור על בריאותינו, העור שלנו עושה דברים מדהימים. הוא מאפשר לנו את חוש המגע, משמש כחומת מגן על האיברים הפנימיים ומגן עלינו מפני חיידקים. עורנו מייצר תמידית תאי עוד חדשים ונפתר מהישנים וביום חם, למשל, כדי לעזור בוויסות טמפרטורת הגוף, הוא מייצר זיעה.

עור גופינו מושפע מגורמים רבים שאין ביכולתנו להימנע מהם כגון שינויים הורמונאליים, לידות, מתחים ואפילו הבגדים שאנו לובשים. הוא מושפע גם מהעולם שסביבנו, חשיפה לשמש, האקלים הים תיכוני שאנו חיים בו, זיהום אוויר והבדלי טמפרטורות – כתוצאה מגורמים אלו העור מטבעו נוטה להתייבש ולהתחספס.

למרות חשיבותו, הוא לעיתים נשכח מאחור. כמו עור פניך, גם עור גופך צורך תחזוקה יום יומית וטיפוח מתמיד.

השלב הראשון של טיפוח העור הוא כמובן, המקלחת. שילוב של קרצוף עם סבון פילינג מסיר את השכבה העליונה של העור המת וחושף תחתה את שכבת העור החדשה. פילינג גם מכין את עורך לקליטת קרם הזנה או מיצוק. השלב הבא לאחר המקלחת הוא קרם הגוף. יש להקפיד למרוח קרם גוף לאחר המקלחת על כל חלקי הגוף לקבלת עור רך, גמיש וקטיפתי למגע. בחודשי הקיץ, יש צורך במריחת העור בקרם הגנה מפני השמש על מנת לצמצם את נזקי הקרינה. שיזוף העור אמנם יפה למראה, אך לאורך זמן הוא מזיק לעור.

אם העור מזדקן עם העליה בגיל או עקב סיבות אחרות כמו חשיפה לשמש אפשר לחשוב על ביצוע מתיחת פנים או הזרקת חומרי מילוי לפנים.

דיאטות והשפעתם על העור

הקשר בין תזונה למראה העור נחקר ונבדק פעמים רבות. מחקרים שונים בנושא מוכיחים שעור האדם מושפע במידה רבה מהאוכל שהוא מכניס לפיו. תזונה מאוזנת ובריאה תביא לעוד מתוח ויפה, בעוד חוסרים בתזונה ואוכל לא בריא יביאו לעור עייף ויבש. מזונות נוגדי חמצון כגון תה ירוק יתרמו משמעותית לדיאטה כיוון שהם תורמים לחילוף החומרים של הגוף, אך הם גם יאטו את קצב הנזקים הנגרמים לעור ואת נזקי קרינת הUV-. שילובם של ויטמין A, C, ו-E יחד פועל כנוגד חמצון טוב יותר מאשר כל אחר מהם בנפרד, כך שכדאי להכין ארוחות משלושתם יחד. שתיית מים באופן יום יומית היא הדרך הטבעית ביותר לניקוי הגוף. שתיית מים תורמת לחילוף החומרים, לתחושת השובע ועושה פלאים לעור הגוף. ויטמין C יוצר קולגן שמסייע בשמירת אלסטיות העור. ניתן ומומלץ להעזר בכמוסות מולטי ויטמין על מנת לשמור על רמות ויטמינים בגוף.

ישנם גם מזונות שמהם יש להימנע במהלך דיאטה שמשלבת את טיפוח העור ודיאטה בכלל- מזונות עשירים בשומן ובסוכר, מאכלים מטוגנים, מזונות מעובדים (במבה, ביסלי ושאר חטיפים), ג'אנק פוד, מרגרינה, חומרים משמרים, ממתיקים מלאכותיים ומשקאות קלים ממותקים.

ניתוח שאיבת שומן

דיאטות מאוזנות ונכונות מועילות גם לירידה במשקל וגם לטיפוח העור, אך במקרים קיצוניים ניתן להשתמש באמצעים כמו שאיבת שומן . היא מתאימה לאנשים בעלי עור גמיש שהשמנתם באזור מסוים בגוף. לאחר השאיבה, העור עובר תהליך של התכווצות מחדש ומתאים את עצמו לאזור הנשאב, לכן העדיפות בניתוחים אלו הם בעלי עור גמיש אשר חוזר לצורתו המקורית. מאחר ולעור הגמיש יש נטייה להסתגל לשינויים, גם לאחר שאיבת שומן, ברוב המקרים, העור לא יישאר רפוי.

הדרך להיות יפים וחטובים קלה מבעבר, אך יש לזכור כי ניתוח שאיבת שומן לא מהווים תחליף לבעיות משקל. יש להקפיד על אורך חיים ספורטיבי ועל תזונה נכונה שישמרו את המשקל החדש וישמרו את העור באזור הניתוח יפה ומתוח. תזונה נכונה בשילוב עם פעילות ספורטיבית וטיפוח עור נכון תשמור על עור הגוף נקי, יפה ומתוח.

כדאי לבדוק גם

10 טיפים למריחת המסקרה בצורה מושלמת

חורף, גשום, קררררר… אנחנו עטופות בסוודרים, צעיפים ומעילים… כל כך עטופות, שלפעמים רק העיניים שלנו …

הסרת שיער בלייזר – כל מה שחשוב לדעת

לפעמים, נדמה שאם הייתי מחברת את כל רצועות השעווה שעשיתי שימוש בהן בחיי הבוגרים, הייתי …

האם דאודורנט אכן טוב לנו?

כל מי שאי פעם נסע באוטובוס ביום חם ולח, מצא את עצמו תוהה, למה לא …