10 מאכלים שיגרמו לך לחוש צעירה יותר

היופי שטחי ועל פני השטח בלבד? את הרי לא באמת מאמינה בזה. לכן, למדי כיצד להזין את פניך ושיערך במזון שהם רעבים לו.

תוכלי להקדים ולמנוע תרופה למכה להרבה בעיות "יופי", פשוט על ידי אכילת המזונות הנכונים. לא רק שאכילה נכונה עושה נפלאות להיקף המותניים שלך ומחזקת את המערכת החיסונית, היא יכולה גם יכול לספק מספר יתרונות חיצוניים אמיתיים מאד, כהחלקת קמטים, שיער מלא ברק מבריק וחיזוק ציפורניים דקיקות ושבירות. "הרגלי האכילה שלך משפיעים ישירות על המראה שלך ביום-יום וממלאים תפקיד משמעותי בשנות ההזדקנות שלך" אומר ד"ר ג'ושוע זייכנר, MD. הגישה החכמה, אומר ד"ר זייכנר, היא ליצור תכנית הכוללת את מה שהוא מכנה "אבני הבניין של עור ושיער בריאים" – נוטריאנטים, מינרלים ואף חומצות שומן כנוגדי חמצון, כדי להגן על הגוף שלך מהשפעות סביבתיות מזיקות. הנה מספר מהדברים הבריאים לך:

קפה

כוס הקפה שאת שותה בבוקר מצוינת, לא רק כדי לתת לך את הסטארטר הדרוש לתחילת היום שלך, אלא אף מסייעת לך להגן על עורך מפני סרטן העור. על פי ה- Journal of the National Cancer Institute גילו חוקרים כי קיים יחס הפוך בין צריכת הקפה לסיכון לחלות בסרטן העור (מלנומה): אלה ששתו ארבע כוסות ביום היו בסיכון נמוך ב-20% אחוזים לפיתוח מלנומה ממאירה מאלה שלא שתו כלל קפה, על פני תקופה של 10 שנים.

אבטיח

פרי הקיץ העסיסי טעון בליקופן. "רכיב נוגד חמצון זה מעניק לאבטיח ולעגבניות את צבעם האדום ומסייע לעור להתמודד עם נזק קרינת השמש" אומרת התזונאית קרי גלסמן, מייסד NutritiousLife.com. חוקרים מאמינים כי מלון מכיל עד 40% יותר של פיטו-כימיקלים מאשר עגבניות חיות. מדובר בשווה ערך למסנן קרינה SPF3, כך שיש להשתמש בו כתוספת (ולא כתחליף) למינון היומי של קרם ההגנה.

רימונים

גרעיני פירות הפלא האלה מלאים בחומרים נוגדי חמצון, כמו ויטמין C, המונעים קמטים ויובש העור על ידי נטרול רדיקלים חופשיים. מחקר ב- American Journal of Clinical Nutrition מצא כי נטילת ויטמין C בכמות גבוהה מפחיתה את הסיכויים ליובש וקמטים בנשים בגיל העמידה. עוד מכילים רימונים אנתוציאנינים (שמגבירים את ייצור הקולגן ונותנים לעור מראה מוצק יותר) וחומצה אלגית (כימיקל טבעי המפחית דלקות הנגרמות על ידי נזקי UV).

אוכמניות

הפכי את עורך לזוהר יותר על ידי אכילת אוכמניות. הן מספקות ויטמין C ו-E (שני נוגדי חימצון המשתפים פעולה ביצירת עור אחיד וחסר כתמים ובמלחמה ברדיקלים החופשיים).

קֵייל

ברשימה הארוכה של החומרים המזינים בעלים הירוקים נמצאים ויטמין K (המקדם קרישת דם בריאה ועיגולים שחורים מסביב לעיניים) והמון ברזל. "רמות לא מספקות של ברזל בתזונה עלולות לגרום לעורך להיראות חיוור ושקוף, כך שכלי דם מתחת לעור נראים" מסביר ד"ר הווארד מוראד, פרופסור לרפואה באוניברסיטת UCLA. על מנת להפיק מהקייל את המרב, יש לאכול אותו מאודה.

ביצים

הציפורניים שלך עשויות מפרוטאין, ולכן מחסור בו עלול להפוך אותן לרכות. "ביצים הן מקור טוב של ביוטין, ויטמין B קומפלקס שגורם לחילוף חומרים של חומצות אמינו, שהן אבני הבניין של פרוטאינים" אומר ד"ר פרנק ליפמן, Eleven-Eleven Wellness Center in New York City.

 

אגוזי מלך

חומצות שומן אומגה 3 (שנמצאות בשמנים הטבעיים השומרים על שיערך) וויטמין E (אשר מסייע בתיקון זקיקי שיער פגומים) הם שני סודות מאחורי שיער חזק, מבריקים ובריא, ואגוזים אלה מלאים בשניהם, אומר ד"ר ליפמן. כל מה שאת זקוקה לו זה 1/4 כוס ביום.

אבוקדו

כאילו שהיית זקוקה לעוד סיבות לאהוב אותם: פירות עשירים אלה הם גבוהים בחומצה אולאית וחומצת שומן אומגה 9 שמסייעת לעור לשמור על לחותו בשכבה החיצונית.

מלון

מלון מכיל בטא קרוטן, או ויטמין A, שידוע כמגביר התחדשות של תאי עור בקרקפת ותאי החלב בשכבה החיצונית של העור, ד"ר זייכנר אומר. הדבר שומר את הנקבוביות פתוחות מפני סתימות וחסימות ומונע קשקשים.

יופי בכמוסות

תוספי מזון בריאותיים מסוימים יכולים לסייע לך בשנירה על עורך ועל שיער. הנה שלושה שווים במיוחד:

פרוביוטיקה

כדי לקבל עור בריא, את זקוקה למעיים בריאים. פרוביוטיקה שנלקחת דרך הפה, מלאה בחיידקים "טובים", שמטרתם לעזור לך לשמור על האיזון בין חיידקים טובים ורעים בגוף שלך. חיידקים רעים עלולים לגרום שורה של בעיות עור, כולל אקנה וקשקשים.

תמצית תה ירוק

הריכוז הגבוה של פוליפנולים, נוגדי חמצון רבי עוצמה שנמצאים בתה ירוק, מסייעים להפוך את העור לעמיד יותר בפני נזקי קרינת UV שמוביל להזדקנות מוקדמת", אומר ד"ר פרנק ליפמן.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …