ויטמינים

שילוב תזונה נכונה עם תוספי מזון

כולנו יודעים שתזונה נכונה בשילוב אורח חיים בריא הם הגורמים המשמעותיים העיקריים המהווים את ההצלחה שלנו בספורט. אך חשוב לדעתם ששילוב תוספי מזון כחלק מהתפריט שלנו מוסיפים ערך רב לתזונה שלנו בעיקר בקרב מתאמנים בצורה רצינית ומסודרת בחדר הכושר.

שילוב תוספי מזון בצורה נכונה לא רק שתורם לתזונה שלנו להיות אפקטיבית ויעילה יותר אלא עוזרים לגופנו להתאושש באופן מהיר יותר מאימון לאימון, לשפר ביצועים ולזרז את תהליכי חילוף החומרים בגופנו שבסופו של דבר יביא לנו תוצאות איכותיות ובטוחות.

משמעות המונח תוספי תזונה

שמתכוונים לתוספי תזונה הכוונה היא במוצרים אשר נותנים "אקסטרה" לתזונה שלנו במהלך היום ומשפרים אותה.

יש לשים לב שתוסף מזון אינו תוסף תזונה, מדובר בשני מושגים שונים לחלוטין.

תוספי מזון: מדובר על חיזוק והשלמה כתוספת לסוג מזון ספציפי כמו: דגני בוקר בויטמינים, תוספת חלבונים, פחמימות וכו'.

תוספי תזונה: מדובר בתוספים הנצרכים בנוסף למזונות שאנו צורכים במטרה לספק לגוף חומרים חיוניים כמו ויטמינים ומינרלים, חומצות אמינו, אומגה 3,6 וכו'.

המטרה של תוספי התזונה הוא לספק או להשלים חומרים חיוניים לגוף שלא נצרכים בצורה מספקת באוכל או להוסיף עוד מאותו חומר בנוסף למה שאדם צורך ממאכלים שונים.

כל תוספי התזונה הנמצאים על המדפים בחנויות הטבע מגיעים בצורת כמוסות, טבליות, אבקות או נוזלים.

חשוב לדעת שתוסף תזונה אינו נחשב בגדר "תרופה" אלא השלמה של חומר חיוני לפעילות תקינה של תאי הגוף.

למה חשוב לצרוך תוספי תזונה ולשלבם כחלק אינטגרלי מהתפריט היומי שלנו?

התשובה היא שבעזרת תוספי התזונה הגוף מקבל את המגוון הרחב של חומצות האמינו החיוניות לפעילות סדירה של הגוף בכמות המספקת מה שמסייע פלאים לשמירה על רקמות השריר מפני פירוק ופגיעה לאחר פעילות אנאירובית ובנוסף לזאת, מסייע להתאוששות בעת תקופת הרזיה וחיטוב.

אילו סוגי תוספים כדאי לצרוך והכרחיים במהלך תקופת אימונים סדירה:

אבקת חלבון מי הגבינה: כאמור החלבונים מורכבים משרשרת של 20 חומצות אמינו ומהווים את אבני היסוד בבניית רקמות השריר, ללא צריכת חלבון בצורה מספקת לא תתאפשר גדילה והתאוששות של השריר ולא נראה תוצאות.

גיינרים: מדובר באבקות עלייה במסה, הגיינרים מכילים תערובת של חלבונים עם פחמימות, מה שמהווה יתרון לאילו שמתקשים לאכול בכמויות גדולות ע"מ לעלות במשקל ונותן את המוצר האידאלי לתערובת חלבונים עם פחמימות בתוספת ויטמינים ומינרלים.

קריאטין: מיועד לאלו אשר מרגישים שקצב ההתקדמות שלהם באימונים ובהשגת מטרתם איטי מהרגיל אי לכך לא רואים תוצאות שייחלו להם. כאמור קריאטין הוא מוצר אשר ישפר את ביצועי האימון, העלייה במשקלים ויכולת התאוששות גבוהה מהרגיל.

מולטי ויטמין: נצרך בעיקר בקרב אלו אשר יש להם חוסר בוויטמינים ומינרלים ומסייע בפעילות מטבולית ושמירה והגנה על השריר.

לסיכום:

חשוב לציין כי תוספי התזונה והמזון נועדו לעזר וכתוספת לתזונה נכונה ובריאה שהיא העיקר. גם תוספי התזונה היקרים והטובים ביותר לא יביאו אתכם לתוצאות שרציתם ללא הקפדה על תזונה נכונה.

במידה ואתם מעוניינים במאמן כושר מקצועי אשר יבנה לכם תפריט מתאים ביחד עם תוכנית אימונים מותאמת אישית נסו את פרסונל טריינרס המתמחים בהתאמת מאמן כושר המתאים לדרישות המתאמן.

יש לשלב את התוספים בצורה שקולה ומושכלת בהתאם למטרת המתאמן, במידה ויש צורך לפנות לאיש מקצוע או תזונאי שיעזור בכך כדאי לעשות זאת.

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …