הכיני את שידת האיפור לחורף – ניקיון מעושן

מיד כשנדלקו אורות תצוגות האופנה של המעצבים הגדולים, עולם האופנה והביוטי הבין שחורף 2015 נכנס לחיינו עם סגנון שונה לחלוטין מעונות קודמות. אם כל קיץ כמעט אנחנו רואים בגזרת האיפור צבעוניות פסטלית ומתקתקה, וכל חורף מתהדר בשפתונים כהים, הפעם טרף עולם האופנה את הקלפים. הקיץ האחרון "גנב" לעונה הקרה את השפתונים בגווני הבורדו והסגול, והשאיר את כולנו במתח לגבי הלוק החורפי, אותו יכתיבו מיטב מאפרי הצמרת בעולם על מסלולי התצוגה. בשבוע האחרון נסגרו תצוגות שבועות האופנה, ואנחנו כבר יכולים לספר: החורף הקרוב הוא אדג'י, סקסי, מפתיע ובעיקר שונה.

למה שונה? מדוע אדג'י? משום שמראות האיפור לחורף הקרוב שברו את כל המוסכמות. אחד המראות השכיחים ביותר בתצוגות של המעצבים המובילים, דוגמת דיאן פון פירסטנברג, מוניק לולייה, אלי סאאב וברברי, היה מראה מעושן ש"יצא משליטה"; בניגוד מוחלט לאיפור המדויק והמוקפד שהורגלנו אליו עד היום. דמיינו אישה מרשימה, שהלכה לישון עם איפור העיניים המעושן שלה, אשר נעשה בקפידה. כיצד יראה איפור עיניה כאשר תתעורר? בדיוק כך: בועט, מסקרן, ספק מוכתם, ספק מכוון, מושך תשומת לב. על התצוגות כיכב מראה עיניים מעושן- מוכתם בשלל גוונים, החל בשחור קלאסי, דרך אפור, חום ואפילו סגול. בגזרת הריסים נבחרה מסקרה נקייה, המדגישה את הריסים הקיימים אך לא מבליטה אותם יתר על המידה. לאיפור עור הפנים השתמשו מעצבי האיפור במייקאפ בגוון העור המדויק של הדוגמניות, ללא הצללות או הברקות מיותרות. סומק בגוון טבעי, ורדרד או אפרסקי הונח על תפוחי הלחיים, ואילו השפתיים נמשחו בשפתוני ניוד מחמיאים, על מנת להשאיר לעיניים את מלוא תשומת הלב.

איך תאמצי את הלוק החם של העונה הקרה? הנה כמה טיפים פשוטים באדיבות עדי פרג'י, מנהלת ההדרכה של לוריאל פריז, שיאפשרו לך להשיג את הלוק המדויק בפשטות:

  1. בחרי מייק אפ בגימור מאט, התואם באופן מושלם את גוון עורך. המראה המאט טרנדי מאוד בשנה האחרונה, ויאפשר לך להשיג מראה עור חלק ללא הברקות או מראה שומני, שעשויות להופיע במהלך היום. מרחי את המייק אפ בעזרת האצבעות, לקבלת מרקם טבעי ולכיסוי מלא. אל תשכחי להניח מעט מהמייק אפ גם על העפעפיים – הדבר יסייע בקיבוע של הצללית.
  2. בחרי בצללית במרקם אבקה ובגוון המועדף עלייך, עבור המראה המעושן שניצור. אם את בעלת עיניים חומות, מומלץ לבחור בצללית שחורה או ירוקה כהה; אם את תכולת עיניים, צללית חומה כהה או אפורה (כהה או כסופה) תחמיא לך במיוחד; ואם ירוקות עינייך, אזרי אומץ ובחרי בצללית בגוון חציל. אף אחד לא ישאר אדיש.
  3. בעזרת אפליקטור ייעודי לצלליות (או בעזרת האצבע, למראה עוצמתי יותר), הניחי את הצללית בטפיחות לכל אורך העפעף העליון, וצמוד לקו הריסים. אין צורך לדעת לשרטט מדויק, תיכף נטשטש הכל. תנועת הטפיחה תבטיח הישארות של פיגמנט רב על העפעף, ותמנע "בריחה" של האבקה.
  4. בצמוד לקו הריסים התחתון, ולכל אורכו, יש לשרטט קו בעזרת עיפרון עיניים רך המיועד לטשטוש, דוגמת Kajal. אם ברצונך במראה מודגש יותר, תוכלי לשרטט קו נוסף בתוך העפעף התחתון ("קו המים"). שימוש בעיפון KAJAL יעניק לנו מראה מעושן ומדויק יותר, שמתאים ליומיום; אם את חפצה במראה דרמטי יותר, הוסיפי מעט מהצללית תחת ה-Kajal, לכל אורך העפעף.
  5. ודאי שידייך נקיות ובעזרת אצבעך, התחילי לטשטש את הצללית שהנחת על העפעף העליון, בתנועות משיכה קטנות וקצובות כלפי מעלה. חזרי על הפעולה לאורך העפעף התחתון, במשיכות קלות כלפי מטה. הקפידי לעצור את הטשטוש כאשר את מגיעה לקפל העפעף, ולא למשוך אותו גבוה מדי לכיוון הגבה.
  6. על מנת לתת פיניש עדין וטבעי לריסים, השתמשי במסקרה שחורה בעלת מברשת "מסרק", הדומה לכנף; היא תפריד במדויק את ריסייך ותאריך אותם. אין צורך בנפח דרמטי בלוק הזה; הסגנון המעושן עושה לבדו את העבודה.
  7. על מנת להעניק מסגרת עדינה ומחמיאה לעיניים, הברישי בעדינות את גבותייך במסקרה ייעודית לגבות. המסקרה תעצב את גבותייך ותעניק להן מלא מלא. זכרי שמלבד העיניים העוצמתיות, מדובר במראה איפור נקי וטבעי, שמחמיא לנתונים שלך; לכן, הימנעי מעיפרון גבות, שעשוי להעניק מראה "עשוי" מדי.
  8. על מנת להדגיש את לחייך, בחרי בסומק בגוון אפרסק טבעי, מבריק במידה. בעזרת מברשת, טפחי קלות על תפוחי הלחיים, וטשטשי.
  9. לסיום, בחרי שפתון בגוון טבעי ומשחי על שפתייך. שפתון טבעי בגימור מאט (דוגמת קולור ריש 640) יחמיא במיוחד לשפתיים דקות, ויעניק להן אשליית מראה מלא יותר. שפתון ניוד בגימור חצי- מבריק (דוגמת קולור ריש 233) יחמיא לבעלות שפתיים עבות וידגיש אותן.

כעת חייכי למראה, אספי את שיערך בקוקו מרושל, ממש כמו קנדל ג'נר המההממת כשהיא מטופפת על מסלולי התצוגה, ואת מוכנה לצאת אל הגשם הראשון.

מאת עדי פרג'י, מדריכה ראשית, לוריאל פריז

כדאי לבדוק גם

10 טיפים למריחת המסקרה בצורה מושלמת

חורף, גשום, קררררר… אנחנו עטופות בסוודרים, צעיפים ומעילים… כל כך עטופות, שלפעמים רק העיניים שלנו …

הסרת שיער בלייזר – כל מה שחשוב לדעת

לפעמים, נדמה שאם הייתי מחברת את כל רצועות השעווה שעשיתי שימוש בהן בחיי הבוגרים, הייתי …

האם דאודורנט אכן טוב לנו?

כל מי שאי פעם נסע באוטובוס ביום חם ולח, מצא את עצמו תוהה, למה לא …