חמישה סימנים לכך ששמיעתך דועכת

חמשת החושים עוזרים לנו להתמצא טוב יותר בסביבתנו, לקבל סימנים באשר למתרחש סביבנו, להגיב במהירות. אחד החושים החשובים ביותר הוא השמיעה. חוש השמיעה מאפשר לנו לתקשר זה עם זה וגם מזהיר אותנו מפני סכנות. אין ספק שככל שהשמיעה דועכת נרגיש יותר מבודדים מסביבתנו, וגם הביטחון העצמי ירד. מהם הסימנים לכך שהשמיעה נמצאת בירידה וכיצד ניתן לטפל?

אם מתעורר חשד לירידה בשמיעה כדאי להתחיל את הטיפול אצל רופא אף אוזן גרון. הוא יבדוק האם מדובר על בעיה פעוטה כמו נוזלים שיש לנקז מהאוזניים או שכדאי לבצע בדיקת שמיעה. בדיקת שמיעה יש לבצע באחד ממכוני השמיעה. שם יבדקו האם יש אכן ליקוי בשמיעה. בדיקות נוספות יאתרו מהו מקום הבעיה באוזן, האם נדרש מכשיר שמיעה מותאם ואם כן- מאיזה סוג.

שמיעת בליל של קולות

חוש השמיעה שלנו אינו רק מאפשר לנו לשמוע את הקולות שסביבנו אלא גם לבצע סינון בין הקול המרכזי לבין קולות רקע. כאשר קשה לנו להבין את האדם לו אנו מקשיבים בסביבה בה ישנם קולות נוספים הדבר עלול להעיד על דעיכה בשמיעה. כמובן שגם במצב של שמיעה תקינה נתקשה לשוחח בסביבה רועשת כמו מועדון, אך אם מדובר בסביבה בה הרעש אינו רב מדי ועדיין קולו של האדם שאיתנו מתערבב בתוך קולות הרקע הדבר יכול להדליק נורה אדומה.

תגביר את הווליום בבקשה

כולנו מוצאים את עצמנו לעיתים מגבירים את הווליום בטלוויזיה או ברדיו, אך כאשר הדבר קורה פעמים רבות וכאשר עוצמת הקול היא גבוהה וצורמת לאנשים הנמצאים בסביבתנו יתכן שעוצמת הווליום כבר חריגה ולאורך זמן הדבר עלול להעיד על ירידה בשמיעה.

מה אמרת?

אם אתם מוצאים את עצמכם משתמשים יותר מדי במילה "מה" או שואלים: "מה אמרת" פעמים רבות מדי, גם אז הדבר עלול להעיד על שמיעה ברמה נמוכה יותר מזו שהיתה. ישנו גם מצב בו אנשים שומעים את הקולות אך מתקשים להבין באופן מדוייק את הנאמר או מתקשים להבדיל בין צלילים דומים. במקרים אלה נשמע צליל אך האדם השומע לא הצליח לתרגם אותו למילה ברורה.

קושי לשמיעה מרחוק

ישנם מצבים בהם אנו מקשיבים לאדם מרחוק וזאת מבלי לראות באופן ברור את שפתיו בעת הדיבור. כך למשל במהלך הרצאה בתוך אולם גדול. עדיין, השמיעה שלנו אמורה להספיק בכדי שנבין את המרצה ולא נצטרך להפעיל לשם כך חושים אחרים. אי הבנה מרחוק, גם כאשר עוצמת הקול היא סבירה לשומע הממוצע, יכולה להעיד על קושי בשמיעה.

התנתקות וחולמנות

גם מצבים אלה עלולים להעיד על ירידה בשמיעה. כשאיננו שומעים היטב אנו פחות עירניים ונוטים יותר להתכנס בתוך עצמנו ו"לחלום". אם אתם מוצאים את עצמכם מתנתקים מהסביבה בקלות רבה יותר מתמיד יתכן שכדאי לבדוק את העניין.

אז מה עושים?

אם מתעורר חשד לירידה בשמיעה כדאי להתחיל את הטיפול אצל רופא אף אוזן גרון. הוא יבדוק האם מדובר על בעיה פעוטה כמו נוזלים שיש לנקז מהאוזניים או שכדאי לבצע בדיקת שמיעה. בדיקת שמיעה יש לבצע באחד ממכוני השמיעה. שם יבדקו האם יש אכן ליקוי בשמיעה. בדיקות נוספות יאתרו מהו מקום הבעיה באוזן, האם נדרש מכשיר שמיעה ואם כן- מאיזה סוג.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …