הגנה מהשמש

איך להגן על העור בקיץ?

ישראל היא ארץ שטופת שמש החושפת כל אדם לתהליכי שיזוף. בין אם מסתתרים בצלו של עץ או משתטחים ע"ג מגבת בחוף הים, קרינת ה-UV עלולה ליצור את אותו אפקט Photoaging. זהו שם כולל לפגעי עור שמקורם בחשיפה לשמש, הידועה כגורם האצה מספר 1 במנגנון הזדקנות העור. לכן, כשהמראה השזוף והנחשק נעלם, מתגלים להם קמטים, נמשים, כתמי פיגמנטציה, עור גס ומחוספס, נימים מורחבים ולעתים אף מלנומות. על מנת להגן על העור העדין קיימת חשיבות בשינוי הרגלים מזיקים ואימוץ גישה "חכמה בשמש". זו תכלול תכשירי הגנה ספציפיים או כלליים, דרך שגרת טיפוח ידידותית וכלה בשיקום העור שכבר נפגע.

כללים בסיסיים

נמנעים, במידת האפשר, מחשיפה לשמש בשעות בהן עוצמת הקרינה היא מקסימלית, הלא הן 10:00-16:00.

בעת שהייה בשמש יש להקפיד על:

כיסוי הגוף. רצוי בביגוד בעל סיבים צפופים החוסמים את קרני ה-UV (למשל, כותנה). חפשו את הכיתוב UPF בתווית הבגד ו-וודאו כי לצדו מופיעים הערכים 15-50.

כיסוי הראש. אין מדובר בבנדנה או כל מטפחת מסוגננת אחרת, אלא על כובע רחב שוליים המגן על אזור הפנים, העיניים, העורף והצוואר.

משקפי שמש תקניים המיועדים לסינון קרני ה-UV.

מורחים מסנני קרינה!

כחצי שעה טרם היציאה מהבית, מומלץ למרוח קרם הגנה או קרם לחות המכיל מסנני קרינה. ככל שמידת החשיפה ומשך השהייה בשמש רבים יותר העדיפו תכשיר בעל מסנן קרינה גבוה יותר (מעל SPF15). בתכשיר בעל SPF15 כל 15 דקות של חשיפה תהא שקולה לדקה ללא התכשיר. לכן חשוב לחדש את המריחה מדי שעתיים.

מוצרים מומלצים: סדרת ההגנה מהשמש של המותג אוון Avene, אולטרסול מבית דר פישר, סדרת אנתליוס של המותג לה רוש פוזה להגנה מהשמש.

הגנה על אזורים רגישים

בין האזורים הרגישים ביותר לקרינת ה-UV  מצויים אזור השפתיים, סביב העיניים, האף, ואזורים שהספיקו לפתח נגעי עור שונים ( נקודות חן, שומות וכד'). אי לכך, הגנה מהשמש מתחילה במתן מענה לאזורים אלו על ידי שימוש בשפתון הגנה ולחות, עמיד במים, עם מקדם הגנה גבוה. מומלץ לאמץ שפתון המכיל נוגדי חמצון דוגמת ויטמין E  לצד רכיבי לחלוח וריפוי כמו קמומיל, אלוורה, וחלב שקדים. חשוב להדגיש כי חלק מהשפתונים אינם מהווים מזור רק לאזור השפתיים אלא מיועדים למריחה ספציפית על כלל האזורים הרגישים.

למי שבכל זאת חשקה נפשו בשיזוף יכול להשתמש בקרם או ספריי משזף היוצר מראה שיזוף טבעי ונעים, ללא ההשלכות של החשיפה לשמש הקופחת.

כדאי לבדוק גם

7 תרופות סבתא לטיפול בכוויות

כל מי שניסה להכין לעצמו ארוחה אי פעם, יודע כי כוויות נחשבות לצרה רצינית. ברוב …

5 מסיכות אנטי אייג'ינג להכנה ביתית

מוצרי האנטי אייג'ינג הקוסמטיים (והיקרים!) מכילים ויטמינים וחומרים בסיסיים המצויים במטבח הביתי שלנו. אם כך, …

5 שיטות להעלמת שקיות שחורות מתחת לעיניים

עייפות, זיקנה, מתח נפשי, עודף אלכוהול, חוסר שינה, ואפילו גנטיקה – כולם נחשבים לגורמים ידועים …