להיות הכי מוכנה ללידה

מתחילה להכין תיק לחדר לידה – הנה כמה דברים שאסור לשכוח!

 

אם תקשיבי לכל אתרי האימהות הטריות למיניהן, ישנו סיכוי טוב, שתמצאי את עצמך עם צ'ימידן ענק שתקוע על יד הדלת, מהשבוע ה-36 להיריון ועד לרגע שאתם יוצאים מהבית בדרככם לבית החולים. בחלק גדול מהמקרים, הרשימות המפורטות להפליא תכלולנה פריטים משעשעים למדי (למשל, "כדור פיזיו" או "ספר על הנקה"), אבל, תכל'ס, הדברים החשובים באמת, הם אלה שתצטרכי להמתנה ללידה, ללידה עצמה ולזמן הקצר שאחריה. לכל היותר, לכשהלידה תסתיים, תוכלי לשלוח את בן זוגך הביתה כדי להביא את כל מה שנזכרת ששכחת, מכיוון שמצפים לך כמה ימי שהות במחלקת יולדות.

מיותר לציין את כל הניירת והמסמכים שבטח כבר מוכנים אצלך (כמו כרטיס הריון, תוכנית לידה, כרטיס קופת חולים, תעודות זהות וכד') ואת מצלמת הוידיאו (או הטלפון החכם) והסוללות, כך שנשתדל להתמקד בדברים שאת עלולה לשכוח.

אם זאת הלידה הראשונה שלך, הנה קצת מידע על התהליך:

לידה מתחלקת לשלושה שלבים:

השלב הראשון מתחלק לשלושה חלקים:

  • צירים הנמשכים 20-30 שניות בתכיפות של כל 20 דקות בערך – זהו השלב שבו רוב הסיכויים שגם אם תגיעי לבית החולים, אם מדובר בהיריון רגיל ללא סיכון, תישלחי הביתה.
  • צירים הנמשכים 45-60 שניות בתכיפות של כל 5 דקות בערך – זה הזמן לנסוע לבית החולים, להסתובב כמה שתוכלי, לנוע, לבצע תנועות אגן, להיכנס למקלחת, לתרגל נשימות ונשיפות וכן הלאה.
  • צירים ארוכים ותכופים כמעט ללא הפסקה.

אחרי השלב הראשון מגיעים השלב השני (מצב של פתיחה מלאה עד לידה) והשלישי (יציאת השיליה). כך, שבעצם, מבחינתך, החלק השני של השלב הראשון הוא החלק שאליו את צריכה להתכונן ולהצטייד.

אז מה את צריכה לשלב הזה?

נגן או טלפון חכם (עם פלייליסט שאת אוהבת) ואוזניות

תשבצים או ספר – במידה ותוכלי להתרכז בשלב הזה

מטען לטלפון

מטבעות למכונות השתייה והחטיפים

לפחות בקבוק מים אחד גדול – רצוי קפוא

רסקיו רמדי, פרחי באך או כל מה שמרגיע אותך

מסטיק, חטיפי בריאות או סוכריות חמוצות (בחלק השלישי של השלב הראשון את עשויה לחוש בחילה, כך שמומלץ להצטייד בכל מה שמקל עליך).

קרם עיסוי טוב לגב ולכפות הרגליים (כן, לגמרי מגיע לך שיעסו אותך כשיש לך צירים) ושמן לעיסוי פרינאום – הם יכולים להוות חלק מתוך חבילת לידה מורכבת מראש או להירכש בנפרד,

סיכה או גומיות לשיער – למרות שקר למדי בבתי חולים, את עלולה להזיע בגלל המאמץ.

טיפים כלליים:

מומלץ לארגן את הדברים בשני תיקים נפרדים: התיק המיועד לחדר הלידה ובו הדברים המיידיים להם תזדקקי, והתיק המיועד לשהייה במחלקת יולדות ולשחרור הביתה. כאמור, פריטים אלה פחות דחופים ותמיד תוכלי להשלים את החוסרים בקניה בחנות בית החולים (במקרים של פריטים כמברשת שיניים, סבון וכד') או לבקש מבן הזוג שיביא לך מהבית.

ידעי את בן הזוג שלך היכן נמצא כל דבר בתיקים, מכיוון שבהחלט עלול להיווצר מצב בו את זקוקה לסוכריות החמוצות, למשל, אבל אינך מסוגלת לקום כדי לקחת אותן בעצמך.

רצוי שתזכרי:

אתם עומדים לחוות חוויה אדירה שתהווה את תחילת הדרך שלכם כמשפחה. השתדלי להירגע ולשמור על רוח טובה. הכאבים והקשיים ישכחו תוך פרק זמן קצר, וידחקו הצידה על ידי האושר שתחושו כאשר תחבקו את הבייבי החדש שלכם.

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …