בוקר – כושר

גם אם בתיכון נהגתם להבריז מכל שיעור ספורט ששובץ במערכת שלכם, כעת, בחלוף עשור אחד (שניים, או שלושה, בואו לא נתקטנן על גיל מדויק J), כשהשתלבתם באפרוריות המנוונת של החיים, בעבודה היומיומית מול המחשב, אתם חשים שהגוף שלכם איבד מגמישותו, התקשח (ולא במובן הטוב של המילה) ובכלל, קשה לכם להתניע אותו בבוקר.

כן, חברים, זה בדיוק הזמן לקלוט שהגוף שלכם מאותת לכם שהוא זקוק למעט יותר פעילות גופנית מאשר זפזופ בשלט או צעדת הערב בנתיב "השילוש הקדוש" – כורסא-מטבח-שירותים. גם אם אינכם מתכוונים להירשם לחדר כושר, ישנם מספר תרגילים פשוטים וקלים, אשר אם תבצעו אותם על הבוקר (כן, אפשר גם אחרי הקפה של הבוקר, לא חייבים להיות פנאטים בעניין J), ימריצו את מחזור הדם שלכם ויאפשרו לכם להתחיל את היום בצורה טובה יותר.

אז הצטיידו בבגדים נוחים ובחיוך, אנחנו כבר מתחילים…

תרגילי רגליים:

הרגליים שלנו נושאות את המשקל שלנו עליהן כל היום, לכן, מגיע להן שנתייחס אליהם בכבוד ונקדיש להן שני תרגילים קלים:

שבו על הכסא, כששתי הרגליים שלכם ישרות, צמודות ומונחות על הרצפה. הרימו רגל אחת באוויר, ישרו אותה, מיתחו את האצבעות (כמו בלרינה) והתחילו לסובב את הקרסול מספר סיבובים. בתחילה, שרטטו באיטיות מעגל קטן בכיוון השעון, לאחר עשרה סיבובים, בצעו את התרגיל בכיוון הפוך. חיזרו על התרגיל גם עם הרגל השנייה.

כאשר סיימתם את התרגיל, קומו ועימדו זקוף. מקמו את רגליכם ברווח של כעשרה ס"מ האחת מהשנייה והתחילו "לצעוד" באופן בו הרגליים אינן עוזבות את הקרקע, הכרית הקדמית של כף הרגל נשארת במקומה ורק הכרית האחורית מתרוממת מהרצפה. בצעו את התרגיל עד שאתם חשים כי השוקיים שלכם "מאותתים" לכם שמספיק להם.

תרגילים לידיים:

חלק גדול מהמחלות ה"מקצועיות" של העובדים על מחשב מתרכז בידיים, שכן הן כלי העבודה העיקרי שלנו. למה שלא נגמיש אותן בשני תרגילים קלילים?

זוכרים את סיבובי הקרסול שבתרגיל הראשון? כעת, אנחנו עומדים לבצע אותם גם עם הידיים: עימדו בפישוק קל ובגב זקוף, כאשר הידיים שלכם שמוטות לצד הגוף. החלו לסובב את פרקי שתי הידיים בתנועה מפותלת. לנוחותכם, תוכלו להחליט אם לסובב בהתחלה את שני הפרקים באותו הכיוון אן בכיוונים מנוגדים. מה שחשוב הוא, ששתי הידיים תבצענה את סיבובים בכיוון השעון ובכיוון הפוך. בצעו את התרגיל בערך כחמש דקות.

לאחר שסיימתם, הישארו באותה עמידה. כעת, הביאו כל יד לכתף שלה ואחזו בו. התחילו לסובב, גם כאן, תוכלו לבצע זאת באותו הכיוון בשתי הידיים או בכיוונים מנוגדים. גם את התרגיל הזה בצעו במשך כחמש דקות

תרגיל לגב התחתון:

אם אתם יושבים במשך כל יום העבודה שלכם (במכונית, במשרד, מול המחשב), לעיתים, תגלו שהגב התחתון שלכם דואב. זה הזמן לתרגיל ה"חתול". רדו לעמידה על ארבע, כאשר הרגליים שלכם מונחות על הקרקע וידיכם נמצאות מתחת לכתפיכם (לא בפישוק ידיים). קמרו את הגב שלכם (כאילו הייתם חתול זועף), החזיקו מספר שניות ושחררו. כעת, קערו את הגב שלכם, החזיקו מספר שניות ושחררו. חשוב לבצע את התרגיל באיטיות, מאחר ורק אז הוא אפקטיבי באמת. תוכלו לחזור על התרגיל עד שתחושו את ההקלה באזור הגב התחתון.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …