אם ותינוק

בית מרקחת – אטופיק דרמטיטיס תינוקות

אטופיק דרמטיטיס תינוקות – כיצד ניתן לטפל בתופעה?
אין כיום הורה שלא מכיר את המושג "אטופיק דרמטיטיס". תינוקות רבים סובלים מהתופעה שידועה יותר בכינוייה העממיים יותר- אקזמה או "אסטמה של העור". אטופיק דרמטיטיס מתאר מצב בו עור התינוק מגורה ומגרד באופן כרוני ועד היום לא נמצאה הסיבה המדויקת אשר גורמת לתופעה שנוטה להתפרץ בין הגילאים 3 עד 6 חודשים ומאופיינת בנטייה להיעלם כאילו לא הייתה ולהופיע מחדש כאורחת לא רצויה. להלן המידע השלם אודות אטופיק דרמטיטיס תינוקות וכיצד ניתן לטפל בתופעה באמצעים המקובלים.

מהם הסימפטומים המדויקים של אטופיק דרמטיטיס תינוקות?
פניהם של תינוקות אשר סובלים מאקטופיק דרמטיטיס בדרך כלל אדומים עם שלפוחיות, תופעה אשר מראה סימנים פחות חמורים בשאר איברי הגוף המגרדים. הסיבה לכך כנראה טמונה באי יכולתם של התינוקות לגרד את רוב חלקי גופם אך כן בקלות את הפנים. חשוב לציין כי הגירודים מגבירים את הסימפטומים של אטופיק דרמטיטיס. אצל תינוקות, האזורים אשר נחשבים ל- "סובלים" ביותר מן התופעה הם הבטן, הגב, הרגלים, הידיים, הפנים והראש.
מהן הסיבות להופעת אטופיק דרמטיטיס בתינוקות?
הסברה המקובלת כיום היא שאטופיק דרמטיטיס הינה מחלה דלקתית "סטרילית" אשר אינה מערבת זיהום חיידקי אך כנראה מקורה באלרגיה או בעיה על רקע אוטואימוני (מצבים בהם הגוף תוקף את רקמותיו). סביב אטופיק דרמטיטיס תינוקות נוצרו לא מעט מיתוסים לאורך השנים אשר עסקו בדרכי מניעת הופעת המחלה כגון הימנעות ממאכלים מסוימים, מעבר דירה לאיזור לח יותר וכו'. עד היום לא הוכח הקשר בין הופעת אטופיק דרמטיטיס לבין צריכת מאכל זה או אחר והביקוש למוצרים אשר מקלים על התופעה אינו משתנה בין בית מרקחת באזור תל אביב, אילת או בית מרקחת ירושלים.
מהם סיבוכי המחלה?
באופן כללי, תינוקות אשר סובלים מאטופיק דרמטיטיס לא יראו כל זכר למחלה עד לנקודת הזמן בה יהיו בוגרים שכן תופעה זו ידועה כחולפת עם הגיל והגעה לבגרות. לעיתים נדירות נוצר סיבוך כתוצאה מגרד בלתי פוסק אשר מביא לזיהום חיידקי בו ניתן לטפל באופן מקומי או סיסטמי ע"י אנטיביוטיקה.
האם ניתן לטפל במחלה?
אטופיק דרמטיטיס תינוקות הינה דלקת כרונית על רגע אלרגי או אוטואימוני ולכן לא ניתן להכחיד אותה לחלוטין (עד שתעבור מעצמה) אלא רק להקל על הסימפטומים, בעזרת אחד או יותר מהטיפולים הבאים :
  • משחות וקרמים המעניקים לחות לעור, מטפחים אותו וכוללים חומרי טבע למניעת התפרצויות המחלה.
  • שמני אמבט – מרגיעים את העור ומשפרים את מצב ההידרציה שלו.
  • קרמים ומשחות המכילים סטרואידים – אלה הן תכשירים למריחה על העור במרשם, אשר מדכאים את הדלקת באופן מקומי, במקום בו הם נמרחים בלבד.
  • טיפול תרופתי דרך הפה – בעיקר אנטיהיסטמינים להקלת תופעת האלרגיה והגירוד. יש לציין כי חלק מהתרופות האנטיהיסטמיניות גורמות לעייפות ולכן נלקחות בדר"כ בלילה לפני השינה.
  • טיפול באמצעות קרינת UV.
  • רפואה אלטרנטיבית – רפואה סינית, ארומתרפיה, צמחי מרפא ועוד.
אטופיק דרמטיטיס אשר לעיתים קרויה גם אקזמה או "אסטמה של העור" היא בהחלט אחת התופעות המרגיזות ביותר, הן לתינוקות הקטנים והן להוריהם. המראה קורע הלב של תינוק אשר מתייסר מגירוי באמצע הלילה והוריו אשר כושלים מלהקל עליו את סבלו הוא לעיתים רבות אינו מחוייב המציאות. בית מרקחת מדי לינק מציע עבורכם תכשירים רבים לטיפול בתופעת אטופיק דרמטיטיס תינוקות אשר יעזרו לכם לטפל בתינוקכם הסובל מהתופעה בקלות וביעילות, למנוע את התלקחות המחלה מחדש ובו זמנית לטפח ולשקם את העור שנפגע.

 

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …