טיפוח הגוף

ויטמינים לשמירה על מראה העור

עור הגוף הנו אחד האיברים החשובים ביותר שלנו. הוא מגן מפני הסביבה החיצונית, מאפשר להתמודד עם שינויי מזג האוויר ומונע התחממות יתר של הגוף. העור הוא גם הראשון להיפגע, בין אם מדובר על פגיעה גופנית כזו או אחרת ובין אם מדובר על פגיעות סביבתיות שונות. 
תודות לפיתוחים המוצעים כיום בתחום הדרמטולוגי, ישנו מגוון רב של טיפולים, תרופות, ותכשירים המסייע לשמור על מראה העור ולהותיר אותו חיוני לאורך זמן. לצד תכשירים אלו, ניתן להיעזר בדרכי טיפול טבעיות יותר – באמצעות ויטמינים. 

ויטמינים משפיעים מאוד על כל סוגי העור. אספקה בלתי מספקת של הויטמינים השונים עשויה דווקא לגרום לעור נוקשה, יבש ובעל מראה זקן יותר. הויטמינים הכרחיים לתפקוד הולם של כל איברי הגוף – והעור אינו יוצא מן הכלל. אם ברצונכם להגן על עורכם ולשמור על עור בריא, יש להקפיד על תזונה מגוונת ומאוזנת, המכילה את כל הויטמינים ההכרחיים. ניתן אף לצרוך את הויטמינים השונים באמצעות אי-אילו תוספי מזון או זריקות מרוכזות.
ישנם ויטמינים רבים המאפשרים לשמור אל מראה העור, מבלי להיעזר בתרופות כימיות או בתכשירים קוסמטיים. במאמר זה ננסה לשפוך אור על מגוון הויטמינים ההכרחיים לשמירה על העור. מאחר ויש ויטמינים כה רבים, והיריעה קצרה מלהכיל את כולם, ריכזנו לפניכם את העיקריים שבהם.
ויטמין A מחזק את רקמת ההגנה של העור והנו חיוני לצורך תחזוקה ותיקון של רקמות העור. כמו כן, ויטמין זה מסייע במניעת אקנה. יטמין A הוא גם נוגד חמצון רב עוצמה, המאפשר לגוף להיפטר מרעלים. ניתן למצוא ויטמין זה בירקות ופירות המכילים בטא-קרוטן, כגון גזר, בכבד, בשמן דגים ועוד בנוסף, ישנם אי-אילו תוספי מזון או תכשירים המכילים ויטמין חיוני זה.
ויטמין C ידוע גם בכינוי חומצה אסקורבית. זהו אחד הויטמינים החשובים ביותר לשמירה על בריאות כלל המערכות בגוף ובפרט בהגנה על העור. ויטמין זה משחק תפקיד חשוב בריפוי עור פגום. הוא שימושי במיוחד בריפוי פצעים באזור העור. בנוסף, ויטמין C מונע היווצרות של מלנין, הגורם להופעת כתמים כהים על העור, ומסייע בייצור קולגן, אשר תורם לעור הגוף להיראות מוצק וחיוני יותר. ויטמין C מסייע לשיקום עור הגוף ומטפל בפגיעות שונות כגון כוויות, כוויות שמש, שריטות, נשיכות, ואפילו פצעי לחץ ניתן למצוא ויטמין זה בפירות וירקות שונים, בעיקר ממשפחת ההדרים ובעגבניות, בבשר כבד, וכן, בתוספי מזון יבשים.
ויטמינים מקבוצת  שומרים על מערכת השלד והעצבים, ומסייעים רבות בהגנה ותחזוקת העור. ויטמינים אלו מעניקים לעור מראה זוהר ובריא, ומאפשרים לו לשמור על הלחות בצורה טובה יותר. לאחרונה, ויטמין B3 וויטמין   B5 נעשו פופולאריים במיוחד, בשלם יכולתם לשמור כראוי על לחות העור. ויטמין B3  הוא מרכיב חדש יחסית בתחום, אבל עד כה הוכיח פוטנציאל גדול, המציע חלופה מתונה יותר לתכשירים חומציים הנוקשים מדי על העור. ויטמין B5  הנו נפוץ יותר לטיפול בעור, וזכה להכרה בינלאומית בשל סגולות הלחות שלו.
ויטמין E הוא נוגד חמצון מעולה נוסף, הנודע בעיקר בשמירה על לחות העור. הויטמין מונע מליפידים שונים לפגוע בעור ומגן מפני היווצרות של רדיקלים חופשיים.  מעבר לשמירה על לחות העור, הוא מרכך אותו, מגן עליו ומסייע במקרי פיגמנטציה. ניתן למצוא ויטמין זה במוצרי מזון שונים, תוספי מזון, תכשירים קוסמטיים ומגוון קרמים ומסיכות. ויטמין זה, מצטרף לויטמינים רבים אחרים, היוצרים יחדיו את מעטה ההגנה המושלם על עור הגוף.

כדאי לבדוק גם

7 תרופות סבתא לטיפול בכוויות

כל מי שניסה להכין לעצמו ארוחה אי פעם, יודע כי כוויות נחשבות לצרה רצינית. ברוב …

5 מסיכות אנטי אייג'ינג להכנה ביתית

מוצרי האנטי אייג'ינג הקוסמטיים (והיקרים!) מכילים ויטמינים וחומרים בסיסיים המצויים במטבח הביתי שלנו. אם כך, …

5 שיטות להעלמת שקיות שחורות מתחת לעיניים

עייפות, זיקנה, מתח נפשי, עודף אלכוהול, חוסר שינה, ואפילו גנטיקה – כולם נחשבים לגורמים ידועים …