הפסקת עישון

ניקוטינל – מסטיק ניקוטין

מסטיק ניקוטין, ניקוטינל, ניקורט- כך מפסיקים לעשן

עובדה ידועה לכל היא כי העישון מזיק לבריאות.  בעבר הידע והמודעות לנזקי העישון הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך היו מוגבלים ומוכחים רק במידת מה. מחלות כאלה ואחרות שהתגלו נקשרו לכל מיני סיבות ולאו דווקא לסיבה העיקרית שגרמה להן במישרין או בעקיפין. הידע והמכשור הרפואי וכך גם המחקרים היו דלים יחסית. יתרה מזו לא ידעו להעריך עד כמה עישון הוא פצצת מוות המתקתקת בגופו של כל מעשן. שלא לדבר על המעשנים הפאסיביים שגם להם נגרמו נזקי בריאות בלתי הפיכים.
לעיתים גם כאשר ידעו כי הסיבה לפריצתה של מחלת סרטן היא הסיגריות, זה היה מאוחר מדי.

הדרך של הגיבורים שהחליטו בשלב מסוים להפסיק לעשן  הייתה רצופה במכשולים הן פיזיים והן פסיכולוגיים ונפשיים. הרפואה לא העמידה לרשותם כלים מספקים שיעזרו להם בהשגת המטרה.
כיום פני הדברים נראים אחרת לגמרי הודות לרפואה, לקידמה, למחקר ולמכשור הרפואי,  יודעים ומודעים יותר לגבי נזקי הבריאות הנגרמים כתוצאה מעישון. החומרים המסרטנים המצויים בעשן הסיגריות עלולים לגרום לסרטן ריאות, גרון, לוע, חך, שפתיים ומערכת העיכול. גם חומרי הרעל בעשן הסיגריות יכולים לגרום למחלות כמעט בכל האיברים בגוף כדוגמת מחלות ריאה כרוניות, כלי דם, כיבים בקיבה, הופעת קמטים ועוד.
מבחינה סטטיסטית קרוב ל 30% מכלל אוכלוסיית ישראל מעשנים. כפועל יוצא מכל אלה יותר ויותר אנשים ימותו ממחלת הסרטן, והמספר רק ילך ויגדל. לצד הנתונים הקשים הללו, האור בקצה המנהרה השחורה הזו הוא שכיום יש דרכים קלות יותר להפסיק לעשן, קיימים בשוק עזרים שונים ההופכים את תהליך הפסקת עישון לקצת יותר נסבל. ישנם אנשים הרוצים להפסיק לעשן, אולם לא יודעים מהיכן להתחיל  והחשש הגדול שלהם בעיקר הוא מתופעות הלוואי המגיעות יחד עם הגמילה, הן הפיזיות של השמנה, תשישות, תחושת רעב המקוננת כל הזמן והן הנפשיות הכוללות בין השאר מצבי רוח, סטרס, עצבים, דיכאון, חוסר ריכוז.
איך מפסיקים לעשן?
ישנם הרבה תכשירים, כדורים, ספרים ושלל שיטות שיעזרו לנו בתהליך הפסקת עישון.
מבין הדרכים הפופולאריות, רבים בוחרים באופציית המסטיקים ודומיהם להפסקת עישון.
מסטיק ניקוטין, ניקוטינל, ניקורט- כך מפסיקים לעשן. כל אלה הם עזרים פופולאריים, מוכחים ויעילים במאבק הפיזי והמנטלי של הנגמלים מדי יום.
תרופות להפסקת עישון עם ניקוטין בהנחה!
מסטיק ניקוטין- מהווה דרך להתמודד עם תסמיני ההתמכרות לניקוטין, ועם התגובות לגמילה. מסטיק ניקוטין מספק תחליף לניקוטין. הוא משחרר ניקוטין בצורה איטית ובכך מסייע להפחתת השוק של הגוף בתהליך הגמילה מהניקוטין בו הנגמל היה תלוי בצורה טוטאלית וארוכת טווח.
ישנם כאלה המשתמשים במסטיק לאורך זמן קצוב, כאשר הם מרגישים כי תהליך הגמילה כבר מאחוריהם וישנם הזקוקים לזמן רב יותר.
 
ניקוטינל – הינו מדבקה רפואית המודבקת על העור באזור נקי משערות, בחלק גוף העליון אצל הגברים מומלץ על הזרוע ואצל הנשים על החזה. כאשר בכל יום יש להדביק מדבקה חדשה בסביבת אזורים אלה אולם לא באותו המקום של יום קודם לכן. מדבקת ניקוטינל מכילה ניקוטין המשתחרר בצורה איטית ונספג בגוף ומיועד למנוע את כל אותן תופעות לוואי הקורות במהלך תהליך הגמילה. משך הטיפול יכול להגיע עד 3 חודשים. קיימים 3 מינונים כדי לאפשר גמילה הדרגתית ובטוחה המותאמת ביחס ישיר לכמות הסיגריות אותה צרך הנגמל.
 
ניקורט- גם הוא שייך למשפחת המסטיקים ומספק לגוף ניקוטין כדי לא ליצור שוק מעצם תהליך הגמילה. בכך מתאפשרת גמילה בצורה הדרגתית ויעילה. כמו כן ניקורט מונע את תופעות הלוואי הנלוות לגמילה. את המסטיק יש ללעוס בכל פעם שצף החשק לסיגריה, יש ללעוס באיטיות ומותר עד כ-30 מסטיקים ביום, תלוי במינון הניקוטין הקיים בו
את כל העזרים הללו ניתן לרכוש בכל בית מרקחת ללא מרשם רופא, כך שהדרך לחיים טובים ובריאים יותר נמצאת במרחק קצר.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …