מודאגת

איך לעבור את הטיסה בשלום

פחד מטיסות – איך לעבור את הטיסה בשלום?

יש כל כך הרבה מקומות שאתם רוצים לראות בעולם, יעדים אטרקטיביים ודילים משתלמים, בתי מלון מפנקים, מוזיאונים מרתקים, נופים עוצרי נשימה, אבל הפחד מפני המטוס האימתני, הסיפורים על התרסקויות או חטיפות, אולי סצנות מבעיתות מאסון התאומים שחולפות אצלכם בראש, כל אלה גורמים לכם לדחות שוב ושוב את הטיסות ולהחליף את כיבוש תבל בנסיעות בתוך הארץ.
לחילופין, יתכן שאתם עולים למטוס, רועדים ומשקשקים כל הטיסה, צמרמורת וזיעה קרה, דפיקות לב מואצות, סופרים את הדקות עד לנחיתה המיוחלת ומתקשים ליהנות מהחופשה מתוך מחשבה שאוטוטו תטוסו בחזרה.

אתם לא לבד. רבים פוחדים מטיסות. למעשה, פחד טיסות הוא אחד מהפחדים האנושיים הנפוצים. תחושת הניתוק מהקרקע, השהייה במקום סגור לאורך זמן, הטלטלות הפתאומיות כתוצאה מתנאי מזג האוויר והמחשבות הטורדניות מקשות על יציאה לחופשה ועל הישיבה הממושכת במטוס. מדובר בפחד שמשפיע הן על המצב הנפשי ויכול לעורר גם תסמינים פיזיולוגיים, דוגמת זיעה קרה, דפיקות לב ואף עשוי להיות מסוכן למי שסובל מבעיות בלב או מלחץ דם גבוה.
חבל שתתנו לפחד לנהל לכם את החופשות ולמנוע מבעדכם לגלות ארצות חדשות וחלילה לסכן את בריאותכם. למרבה השמחה, ניתן בהחלט להתמודד עם סטרס שנגרם כתוצאה מטיסות ועם הפחד מפני הטיסה. לפניכם מספר טיפים אפקטיביים ללחץ בטיסה. מהדקים חגורות. אנחנו ממריאים.

הטקטיקה – הסחות דעת
חשוב מאוד שתכינו לטיסה שלכם את כל האטרקציות האפשרויות, כך שתהיו מספיק עסוקים מכדי להתמקד בפחד שלכם מפני הטיסה.
כך למשל, הגיעו לטיסה עם ספר או מגזין שברצונכם לקרוא, טאבלט או מחשב נייד להשלמת ענייני עבודה או צפייה בסרטים שהכנתם מראש (למקרה שהמדיה במטוס לא תעניין אתכם), מכשיר עם מוסיקה שמרגיעה אתכם או מלהיבה אתכם במיוחד. במהלך הטיסה, התמקדו בארוחה ואכלו לאט, הביטו באנשים סביבכם שמתנהגים רגיל  הם ישרו עליכם אווירה שלווה יותר.
זכרו – כל עיסוק חלופי שינתק אתכם מהזמן והמקום יעשה את העבודה. כדאי גם לשבת ליד מישהו שמרגיע אתכם, הפרטנר שלכם לטיסה חיוני להעברת הטיסה בנעימים.
אם מדובר בנסיעת עסקים מטעם העבודה ללא מלווים, תוכלו לנסות לנהל שיחה ערנית עם מי שיושב לידכם במידה והוא בעניין.
בכל מקרה, הקפידו להסדיר את הנשימה ולנשום עמוק. נשימות מסייעות בהרגעת פחד מטיסות. השתמשו בדמיון שלכם, תארו לעצמכם איך תבלו בחופשה וכמה תיהנו ממנה, הפליגו בדמיון למקומות רחוקים, ניתוק נפשי זה יאפשר לכם להירגע.

ההכנות – הכרות מקדימה עם המטוס
אם תכירו את מרחבי המטוס ואת אמצעי השליטה והבקרה והבטיחות המתקדמים, יהיה לכם קל יותר להתמצא ולהרגיש בנוח. תוכלו לספר לדיילים שאתם סובלים מפחד טיסות ובמקרה זה, הם גם יהיו יותר קשובים וינסו לסייע לכם. סיור במטוס, כולל כניסה לתא הטייס, מציאת השירותים, פתחי חירום וכדומה – ידע זה יוכל לעזור לכם להרגיש יותר בשליטה ושאתם בידיים הטובות ביותר. במהלך הסיור תגלו שהמטוסים של היום מאוד משוכללים.

שליטה – שיפור חוויית הטיסה
תזמנו את הטיסה שלכם במידת האפשר לשעות היום, כיוון שבשעות האור יותר נעים לטוס (אלא אם כן אתם מצליחים לישון בטיסה ואז שעות הלילה עדיפות עבורכם), לעונה רגועה (מזג אוויר נוח), נסו לשבת בקדמת המטוס קרוב לתא הטייס, התחילו בטיסות קצרות והאריכו בהדרגתיות. ניתן גם לפצל טיסות ארוכות עם חניית ביניים אם עצירה זו מסייעת לכם להירגע.

בנוסף, ניתן להשתמש לפני ובזמן הטיסה בצמחי מרפא או בתמציות פרחי באך כמו רסקיו רמדי שמסייע בהתמודדות עם מצבים רגשיים כמו לחץ או פחד מטיסות. למידע נוסף לחצו כאן.

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …