טיפוח הפנים

בית מרקחת – בחירת איפור ומייק אפ

סודות היופי הקדומים עברו לא מעט תהליכים בחלוף הדורות שהוסיפו לא מעט חומרים בעייתיים למוצרי החן. בין המזיקים היו אלו חומרי השימור והפיגמנטים הסינתטיים, חומרי בישום מעוררי אלרגיה, טלק שאטם את נקבוביות העור ותוצרי נפט ששקעו שיצרו דלקות עיניים ויובש מוגבר בשפתיים. אך יצרניות הקוסמטיקה מתחילות להשתחרר מנזקי העבר וחוזרות למקורות- שמנים ופיגמנטים טבעיים, צמחי המרפא וויטמינים המזינים את העור ומשווים לו מראה מדהים וכמובן- בריא. אך, ראשית חכמה- בחירה נכונה!

מייק אפ – לא עוד סיפור כיסוי!

מייק אפ מהווה בסיס למלאכת האיפור, זאת בשל יכולתו להסוות פיגמנטציה סוררת, סימני עייפות ולטשטש את סימני הגיל. אך על מנת לקבל את המראה החלק, הקטיפתי והזוהר, יש להתאים את המייק אפ לנתוני העור והסביבה.

  • התאמה לעור– התאמת הגוון בצורה מדוייקת מתאפשרת על ידי הנחת המייק אפ באזור המפגש בין הצוואר, קו הלסת והפנים וטשטושו בצורה מושלמת. מעבר לגוון, על הבסיס להתאים לסוג העור. עור יבש זקוק לריכוזים גבוהים של מלחלחים שאותם יספק בנדיבות המייק אפ הנוזלי, בעוד שלעור שמן מתאימים רק מוצרים נטולי שומן כמו מייק אפ פודרה למראה מאט. לבעלי עור בעייתי מומלץ שימוש מתון במייק אפ מוצק.
  • מרכיבי הזנה ולחות– למרות שאינם מהווים תחלופה לקרם לחות, עדיין ישנה חשיבות רבה בשמירת איזון חומרי ההזנה והמלחלחים בעור. המרכיבים אותם נחפש על התווית כוללים, בין היתר, דבש מלכות, חמאת שיאה, שמן אגוזים ואפילו אצות.
  • "חכמים בשמש". כיום תכשירי מייק אפ רבים מכילים מקדמי הגנה SPF15 ומעלה. דבר שהינו מחויב המציאות בארץ שטופת שמש כמו ישראל. מרקם התכשיר נותר קליל ומספק הגנה מירבית.
  • תוצאה רצויה. מייק אפ איכותי יתמזג עם עורכן ויצור כיסוי מקסימלי, יהא עמיד לאורך זמן, יאפשר לעורכן לנשום ויעניק אפקט עדין של מתיחת העור.

אודם- לחתום בנשיקה!
לעתים, כל שצריך על מנת ליצור הופעה מוגמרת הוא אימוץ של אודם עם אמירה, אך גם "אמירה" זו מוגבלת לנטייתן הטבעית של השפתיים להתייבשות ורגישותן לנזקי מזג האוויר. לכן, בחירת האודם צריכה לשרת לא רק את המראה אלא את בריאות השפתיים.

  • רוויי לחות או עמיד? העדיפות ניתנת לשפתון בעל ריכוזי הלחות הגבוהים שכן שפתון עמיד לא רק שאינו מכיל די שומנים כדי ללחלח את השפתיים אלא הוא גם עלול להגביר את אפקט היובש.
  • רכיבים חיוניים- ויטמין E הממזער את נזקי קרינת השמש. חומרי הזנה על בסיס שומני כמו שמן אגוזים, חמאת שיאה או שעוות דבורים. פיגמנטים טבעיים ותמציות ריח טבעיות.
  • רכיבים לא רצויים- האודמים מהם יש להשמר הם אלו המכילים חומרי בישום, שכן מדובר בכימיקלים העלולים להוות חומרים אלרגנים ומחוללי מחלות. אלו חודרים אל הגוף דרך רקמת העור ודרך הנשימה. כמו כן, תוצרי לוואי של נפט, כמו וזלין, אינם מומלצים מפני שסותמים את תעלות השפתיים האחריות על מניעת היובש.

סומק- להסמיק מאושר!
הסומק מלווה את האשה עוד מתקופות קדומות וכיום אותן "אבני צבע" עברו שדרוג לסומק במרקם אבקה, קרם וג'ל. כאשר כל גוון יכול ליצור מראות שונים לגמרי החל ממראה בובתי עד שזוף ומחוטב.

  • התאמה לסוג העור– סומק במרקם אבקתי מתאים במיוחד לנשים בעלות עור שומני ובשל רמת דחיסותו הגבוהה הפיגמנט מלווה אתכן לאורך זמן. הסומק הקרמי יעשה פלאים לנשים בעלות עור יבש שכן בנוסף למראה הצבע העדין מדובר במוצר עשיר במרכיבי הזנה ולחות. סומק במרקם ג'ל פועל מצוין על עור רגיל עד שמן אך אינו עושה חסד עם עור יבש בשל נטייתו המהירה להתייבשות.
  • שילובים מנצחים- נוסחאות הסמקים השונות משלבות אלסטומרים, פיגמנטים טהורים, מרכיבי הזנה ולחות (עד30% לחות!) ואף פנינים טהורות להענקת מראה חיוני וטבעי. בנוסף, יש שאף הגדילו לעשות ולשלב במוצריהם ויטמינים שונים כמו A המהווה אנטיאוקסידנט רב עוצמה המגן על העור מפני נזקי קרינת השמש ותורם להתחדשותו, וכן גם ויטמין C המעודד ייצור קולגן ומעניק זוהר טבעי.
  • טלק ופארבנים? לא תודה. סמקים מחברות לא מוכרות עשויים אולי לחסוך לכן מעט שקלים אך עלולים לסכן את עורכן. סומק המכיל טלק בריכוז גבוה עלול לחסום את נקבוביות העור ואף ליצור מחלות בדרכי הנשימה. נוסף לטלק ישנם גם הפארבנים המהווים חומרי שימור הנחשדים כמרכיבים אלרגנים המייבשים את העור ומאיצים את קצב הזדקנותו.
  • סמקים אינטואיטיביים. מכילים תרכובות של ויטמין C המופק מגרגירי יערות הפועלים בצורה מעולה בהמרצת הדם לאזור הלחיים. כתוצאה מכך מתקבל גוון התואם את כימיית העור, אך הבעייתיות היחידה היא מידת השליטה על הגוון המתקבל.

אייליינר- עושים פס!
אייליינר מגיע בצורה של עפרונות עיניים או במרקם נוזלי עם מכחול, טוש או כאבקה המרטיבים אותה מעט לפני השימוש. כיוון שאזור העיניים רגיש במיוחד קיימת חשיבות עליונה בבחירת המוצר הנכון והנחתו בצורה הנכונה.

  • עפרונות עיניים– העור העדין באזור העין מחייב עפרונות רכים המאפשרים מריחה קלה וחלקה.
  • עמידות בריאה?- שומנים המהווים תוצרי נפט משמשים לקיבוע האייליינר וידועים בשמות- פראפין ושמן מינרלי. אלו אמנם מספקים עמידות לפיגמנט אך עלולים לחסום את זקיק השערה, לפגוע בצמיחת הריסים ולהפריע את נשימת העור.
  • יש תחליף לנפט. ניתן להנות מעמידות גבוהה יותר של המוצר בגרסתו המבוססת על שעווה ולא על שומן.
  • נמנעים משעורה. בשל נטיית העיניים לאלרגיות ודלקות, ותרו על האייליינר המכיל פארבנים ופיגמנטים סינתטיים
  •  מורחים נכון!  לשם הסרת מזהמים מהשכבה החיצונית של עפרון האיפור מומלץ לחדד את העיפרון ולנגב את קצהו בממחטה. נסו להמנע מתחימת העין בקו הריסים הפנימי, זאת כדי להמנע מחדירת החומר לתוכן.

 מסקרה- לא רק מעבה ומעגלת!

מראה המניפה האקזוטי הוא מראה שרבות מנסות לאמץ ולשמר, אך הדרך ללוק המושלם עוברת דרך מספר כללי בחירה בסיסיים.

  • בדקו את התווית. מסקרה איכותית צריכה להכיל גם חומרי טיפוח והזנה לריסים ולא רק פיגמנט. בין חומרים אלו מצויים שמני אקליפטוס או רוזמרין, פרו-ויטמין B5  לשמירה והארכת חיי הריס, ואפילו ויטמין E ופרוקסילן לעידוד קצב התחדשות הריסים.
  • מסקרה ידידותית. אם עד עתה נמנעתן משימוש במסקרה בשל רגישות למוצר או בשל שימוש בעדשות מגע, אתן יכולות לנשום לרווחה כי כיום קיים ליין של מסקרות בעלות פורמולה ייחודית וידידותית.
  • על מרקם וריח אין להתווכח. מסקרה איכותית תהא בעלת מרקם חלק וקטיפתי, ונטולת ריחות מורגשים. ריח "כימי" חריף מעיד על מוצר באיכות ירודה או שפג תוקפו.
  • עמידות המסקרה. בדקו האם הפיגמנט נשמר לאורך שעות ארוכות ללא דהייה. בימות הקיץ מומלץ לאמץ מסקרה המתקבעת, מתקשה ועמידה במים.
  • מראה הריסים הינו אינדיבידואלי– לבעלות ריסים מלאים וארוכים מומלצת מסקרה מעבה או מעגלת ולאלו שלא התברכו במניפה שכזו, המסקרה המאריכה תשלים את החסר.
  • בחירת גוון בסיסי- לבעלות גוון עור בינוני עד כהה ושיער שחור מתאימה מסקרה שחורה, בעוד שלבעלות שיער בהיר תחמיא יותר המסקרה בגווני חום- שחור.

כדאי לבדוק גם

10 טיפים למריחת המסקרה בצורה מושלמת

חורף, גשום, קררררר… אנחנו עטופות בסוודרים, צעיפים ומעילים… כל כך עטופות, שלפעמים רק העיניים שלנו …

הסרת שיער בלייזר – כל מה שחשוב לדעת

לפעמים, נדמה שאם הייתי מחברת את כל רצועות השעווה שעשיתי שימוש בהן בחיי הבוגרים, הייתי …

האם דאודורנט אכן טוב לנו?

כל מי שאי פעם נסע באוטובוס ביום חם ולח, מצא את עצמו תוהה, למה לא …