דברים שלא ידעתם על הירקות שאתם אוכלים

מה אנחנו בעצם יודעים על ירקות? שהם משמשים כמנות נלוות (למשל סלטים)? שהם צבעוניים? מלבד עובדות אלה, מה אנחנו באמת יודעים על הירקות, שנראה כי רק קשישים אוהבים אותם ומכירים בחשיבותם לתזונה שלנו? תסכימו איתנו שזה מעט מאד…

הנה מספר דברים שאולי לא ידעתם על הירקות שאנחנו חושבים שאנחנו מכירים:

  1. חסה

חסה מכילה סיבים שמסייעים לכם להרגיש מלאים יותר ועוזרים בעיכול. חסה גם מסייעת בסילוק מלחי מרה מהגוף. כאשר הגוף מחליף את מלחים אלה, הוא מפרק כולסטרול לצורך זה. זוהי גם הסיבה לכך שטוענים כי אכילת חסה מועילה גם ללב. חסה אף מכילה רכיבים מרגיעים וחומרים מעודדי שינה. מומלץ לאכול חסה במצב נא ללא בישול או עיבוד, אשר מפרקים את הרכיבים התזונתיים שבה.

  1. שום

שום נחשב לאחד ממיני הירקות הזמינים לנו ביותר. הוא מסייע בהורדת לחץ דם, בניקוי רעלים ובמניעת הרעלות מזון. לשום תכונות יעילות המגנות עלינו מפני זיהומים בקטריאליים וחיידקיים. הכימיקל הנמצא בשום מועיל בטיפול דלקות עור פטרייתיות כגזזת או פטריות בכף הרגל. כדי להפיק את המיטב ממנו, יש להמתין עשר דקות לאחר שקצצתם או כתשתם אותו. שיטה זו מסייעת לכם להגדיל בשליש את המינון של תרכובות הגופרית הלוחמות בסרטן שבשום.

  1. כרובית

יתרונותיה הבריאותיים של הכרובית כוללים הקלה בבעיות שונות בעיכול, סוכרת, דלקת המעי הגס, בעיות נשימה, השמנה ויתר לחץ דם. היותה של הכרובית נוגדת חמצון מסייע בחיזוק המערכת החיסונית ובהפחתת הסיכון לשבץ, סרטן ומחלות ניווניות שונות. כרובית גם מסייעת בהגנה על העצמות, המוח, שמירה על רמות כולסטרול אופטימליות ומניעת מחלות לב וכלי דם.

  1. סלק

סלק מהווה מקור טוב לאשלגן, מגנזיום, סיבים תזונתיים, זרחן, ברזל, ויטמינים A, B & C, בטא-קרוטן, בטא-קייאנין וחומצה פולית. סלק פועל כמטהר דם יעיל, מדלל עבור הכבד ועשוי למנוע סוגי סרטן שונים. רכיב בטאיין (betaine) הנמצא בסלק משמש לטיפול בדיכאון. בנוסף, מומלץ לנשים הרות לאכול כמות רבה יותר של סלק במהלך הריונן.

  1. ג'ינג'ר

ג'ינג'ר נמצא יעיל לטיפול בבחילות, בחילות בנסיעות, כאבים או אובדן תיאבון. ג'ינג'ר יכול גם לשכך דלקות במעי הגס ובכך גם מסייע בהקטנת הסיכון ללקות בסרטן המעי הגס. ג'ינג'ר נחשב גם כמסייע לספיגה של חומרים מזינים החיוניים לגוף.

  1. פטריות

פטריות מכילות 92% מים ואפס אחוזי שומן. הן מהוות מקור טוב לוויטמינים ומינרלים. אם אתם מנסים להפחית ממשקלכם, פטריות תוכלנה לסייע לכם בכך. הימצאותו של סלניום בפטרייה עוזרות לכם לשמור על שיערכם וציפורניכם בריאות ומבריקות. פטריות אף מחזקות את המערכת החיסונית ובשל נוכחותם של סיבים תזונתיים בהן, הן מסייעות במצבים של עצירות, בחילה ועייפות.

  1. תרד

תרד מלא בחומרים מזינים, יותר מאשר כל ירק אחר. הסידן שבו מועיל לעצמות, וויטמיני A ו-C, הסיבים, והחומצה הפולית מסייעים לכם להילחם נגד סרטן המעי הגס וסרטן השד. תרד גם עוזר בהפחתת רמות החלבון המזיק בגוף. תרד גם מלא בנוגדי חמצון, כך שכל מי שרוצה ליהנות מבריאות טובה לאורך זמן, חייב לאכול ממנו באופן קבוע.

  1. לפת

לפת ידועה ביכולתה להקטין את הסיכונים לסוגי סרטן שונים כסרטן ריאות, שלפוחית השתן, לבלב או קיבה. היא גם מקטינה את הסיכון לסוכרת, ליתר לחץ דם ולהשמנת יתר. לפת מהווה מקור מעולה לנוגדי חמצון, מינרלים, ויטמינים וסיבים תזונתיים. תכולת הסיבים בלפת מסייעת לנו במניעת עצירות וכך מורידה את הסיכוי לחלות בסרטן המעי הגס. נוכחותו של ויטמין C בלפת, מסייעת בהגנה על העיניים מפני הנזקים הנגרמים כתוצאה מקרינת ה-UV.

  1. קישוא

מלך הוורסטיליות והרב-גוניות. כוס אחת של קישואים שווה ל-19 קלוריות ומהווה ארוחה מושלמת עבור המקפידים על משקלם. קישואים עשירים באשלגן לשמירה על לחץ דם וקצב לב יציבים. נוכחותם של סיבים תזונתיים בקישואים מסייעת בהפחתת רמות כולסטרול.

  1. ברוקולי

אם כאשר הייתם ילדים, התחננו בפניכם הוריכם שתסיימו את מנת הברוקולי שבצלחתכם, כיום, מסתבר שהם צדקו, מאחר ואכילת ברוקולי טובה מאוד עבור גופכם. עבור טבעונים ואנשים הרגישים ללקטוז, ברוקולי מהווה את המקור היעיל השני לסידן, אחרי חלב ומוצריו. אכילתו יוצרת עצמות חזקות ובריאות והוא נוטל חלק בסילוק רעלים מהגוף.

 

כדאי לבדוק גם

9 מאכלים שישפרו לך את הזיכרון

אכילה בריאה מורידה את הסיכון לסוכרת, יתר לחץ דם ומחלות לב, אבל עדיין לא ברור …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

צירופי המזון המושלמים לשריפת שומן בגוף

אכילת מזונות אלה יחד עשוי לתת פוש רציני לדיאטה שלכם, כך קובע מחקר חדש. מזונות …