הצילו: איך בוחרים בקבוק לתינוק?

זו אולי נראית משימה פשוטה למדיי, אבל כשיש כל כך הרבה אופציות על המדפים, בחירת בקבוק יכולה להיות מאתגרת.  אז איך יודעים מה לבחור ומה חשוב לבדוק?

קבלו את 10 הדיברות לרכישת בקבוק לתינוק שיעזרו לכם לצלוח את המשימה בקלות.

  1. העדיפו בקבוק שתחושתו הכי קרובה להנקה

כדאי לבחור בבקבוק המחקה את פעולת ההנקה הטבעית, ודומה במרקמו ככל שניתן לתחושת שד. בצורה כזאת, תינוק שאינו יונק יוכל ליהנות מהתחושה הנעימה והרכה שיוצר הבקבוק, ותינוק יונק אשר רגיל לתחושת השד, יחוש במעבר טבעי בין פעולה אחת לשנייה.

חשוב להבין שהמעבר בין ההנקה לבין הבקבוק לא תמיד יעבור בקלות עבורו. לכן, ככל שהפטמה תהיה קרובה יותר לתחושת השד הטבעית, הסיכוי שהסרבן הקטן יסכים לעזוב את השד המוכר ולעבור לבקבוק – גדל.

הבקבוקים החדשים מסדרת "אולטרה", של המותג המוביל "טומי טיפי", עומדים היטב במשימה: מגע עם הפטמה של טומי טיפי מדמה גמישות ותנועה, שמאפשר את הרגשת חום החלב בדיוק כמו היצמדות לפטמת שד האם.

  1. בחרו בקבוק שמסייע במניעת גזים

בעת השימוש בבקבוק, עלול לחדור אוויר  אל תוך גוף הפטמה – מה שעלול לגרום להופעת גזים, בייחוד עבור תינוקות עד גיל 3 חודשים שרגישים לתופעה. לכן, חשוב לבחור במוצר המאפשר אטימה מקסימלית סביב אזור הפטמה, שתצמצם את הסיכויים שזה יקרה ותמנע כאבי בטן מיותרים שהגזים עלולים לגרום. יש פטמות אשר להן שסתום למניעת גזים בשפת הפטמה

  1. העדיפו מוצר איכותי שעבר בדיקות איכות

מוצר איכותי הוא כזה שעבר בדיקות מחמירות עוד לפני שהגיע למדף בחנות. כדאי לבחור בבקבוק ללא ביספינול A – כימיקל שעלול להיפלט לתוכו, במיוחד בעת חימומו. בקבוקים שאינם מכילים את החומר הזה ניתנים לחימום במיקרוגל וכן לחיטוי בסטריליזטור ללא כל חשש.

  1. בדקו שלבקבוק יהיה ניתן להשיג פטמות לכל גיל ולכל זרימה כולל מזון סמיך או שהוסמך

לאחר שהתינוק מתרגל לבקבוק ובעיקר לפטמות שלו יהיה קשה מאוד בשלבים מאוחרים יותר להרגיל אותו לבקבוק חדש גם אם זה לא נראה לנו. זרימת הפטמות משתנה מבקבוק לבקבוק וחור הפטמה משתנה לאורך חיי התינוק בהתאם לאופי ההתפתחות שלו וכושר היניקה שלו.

בחירת בקבוק לתינוק

  1. בדקו שהבקבוק נוח לאחיזה גם לאם, לאב ולתינוק וקיימות ידיות אחיזה לשלב מאוחר יותר

עיצוב הבקבוק ואפשרויות האחיזה שלו זה משהו שבדרך כלל לא חושבים עליו, אבל בהתנהלות השוטפת של אורך היום וריבוי המשימות שאנחנו עושים תוך כדי האכלה, בחירת בקבוק שהוא נוח לאחיזה תקל משמעותית על חייכם ומאוחר יותר גם על אפשרות התינוק לאכול באופן עצמאי בשלב מוקדם ככל הניתן.

במיוחד בקבוקים שניתן להוסיף להם ידיות אחיזה שמקלות על תהליך ההתפתחות של התינוק.

  1. שנתות הבקבוק ברורות ומדויקות וניתן לקרוא אותן גם בלילה

הזנת התינוק הינה המרכיב המשמעותי ביותר להתפתחותו, לכן כמויות האכלה נכונות שמתאימות לגיל התינוק זה אחד המרכיבים החשובים ביותר. השנתות שעל הבקבוק זה הכלי העיקרי למדידת כמויות האוכל שאנחנו נותנים לתינוק ולכן  חשוב מאוד שהם יהיו ברורות וקריאות.

  1. בקבוק שקל לתפעול ולניקוי שוטף

בקבוק זה אחד המוצרים שאנחנו משתמשים בו באופן יום יומי שוטף ושכיח ולאורך זמן. תחזוקת הבקבוק ואופי תפעולו זה מרכיב שצריך לתת עליו את הדעת, התפעול השוטף שלו ואפשרויות הניקוי הם מה שיגרמו לכך שנוכל לשמר את הבקבוק לאורך זמן, ייתן לנו שקט נפשי שהבקבוק נקי וללא חיידקים נסתרים שקשה לנקות אותם.

  1. כדאי להצטייד בגדלים שונים של בקבוקים

תמד טוב שיש בבית בקבוק קטן ובקבוק גדול יותר. תינוקות שניזונים מתמ"ל יכולים להסתפק בבקבוק קטן בחודשיהם הראשונים, אך מהר מאוד הם נזקקים לכמות גדולה יותר של נוזלים שמחייבת כמובן מעבר לבקבוק גדול יותר. בשלב מאוחר יותר, הבקבוק הקטן יוכל לשמש כבקבוק לשתיית מים למשל, או כ"השלמת ארוחה" לאחר מזון מוצק.

  1. המלצות מחברים, סקירה רשתית, אם אתה מרוצה גם אני מרוצה…

כיום יש כל כך הרבה מידע זמין ברשת כך שלפעמים קל ללכת לאיבוד בין כל ההמלצות שזמינות שלנו וכמובן שתמיד טוב לקבל מידע מחברים טובים שיש להם כבר ניסיון ועברו את התהליך. אך צריך לזכור שבסופו של דבר לכל תינוק יש צריך שונים ולכן יש להתאים את הבקבוק לתינוק עצמו ולא תמיד מה שהתאים לתינוק אחר מתאים לתינוק שלכם.

  1. העדיפו לבצע את הרכישה ברשת מוכרת

נכון שזה נשמע הגיוני, אבל היום עדיין אפשר למצוא בקבוקים גם בשוק וגם בחנויות הזולות למוצרי בית. למרות זאת, לא כדאי להתפתות למחיר הזול, ועדיף לרכוש מוצר מקורי שנמכר ברשת ידועה, המקפידה על כך שעבר אישורי תקן ובדיקות בטרם הנחתו על המדפים.

לסיכום, כדאי להשקיע זמן ומחשבה בטרם רכישת הבקבוק הראשון וחשוב מאוד לאחר שבחרתם את הבקבוק והתינוק התרגל אליו להתמיד איתו ולא להחליף אותו כל עוד הוא משרת את הצרכים שלנו, אחרי הכל מדובר בכלי הזנה חשוב שיוכל לשמש את התינוק שלכם לאורך זמן.

כדאי לבדוק גם

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …

7 טיפים להנקה כשתינוקך מתחיל לגדל שיניים

מהי בקיעת שיניים? התינוק שלך יתחיל את בקיעת השיניים שלו כאשר קבוצת השיניים הראשונה שלו, …

5 כללים לבחירת שם לתינוק

בחירת שם לתינוק החדש שלכם עלולה לעתים קרובות להפוך למטלה מפרכת. בנוסף לאפשרויות שאתם, הורי …