להתמודד עם הפחדים הכי גדולים שלכם – קואצ'רים מלמדים כיצד

כולנו פוחדים מדי פעם, במיוחד כאשר מדובר על דברים שאנחנו לא מבינים במלואם. דבר אחד אנחנו יודעים בוודאות: המוח הוא כלי רב עצמה, כזה שיכול להוביל אותנו לתגליות גדולות וגם לעכב אותנו בדרך אליהן. "למחשבות ולהרגלים שלנו ישנה השפעה עצומה על הדרך בה אנו חיים את חיינו, אבל הפחדים שלנו הם אלה העומדים בדרכם של אלה מאתנו הרודפים אחר חלומותיהם ושואפים למימוש מלוא הפוטנציאל" אומר Petalyn Halgreen, קואצ'ר מוסמך ל-NLP.

אם אתם מוצאים את עצמכם נאבקים במיני-התקפי פאניקה מפעם לפעם (או אפילו על בסיס יומי), קודם כל, דעו שאתם נורמליים לחלוטין. חשוב גם לדעת כי ישנן דרכים בהן ניתן להקטין את הפחדים ואפילו להתגבר עליהם לגמרי.

החשש: "לעולם לא אמצא את הייעוד שלי בחיים"

בדרך כלל, הפחד הזה מעוגן באמונה שאתה עלול להיכשל. אחת הדרכים הטובות ביותר כדי להתגבר על הפחד הזה הוא לדעת בוודאות שאתה הולך להצליח.

איך להתגבר על הפחד?

"התחילו בחיטוט בתחומי העניין שלכם", מציעה הקואצ'רית ג'ניפר הורטון "מהו הדבר שחוזר בכל יום? מה מגיע לכם בטבעיות? קחו כמה מתחומי העניין  המקוונים שלכם, כדי לסייע לכם לאתר אזורים בהם תתמקדו, וחשוב מאד להיות כנים עם עצמכם. תמצאו דבר אחד או שניים, שלרוב, יהיו קשורים זה לזה. השתמשו באלה כמצביעים כדי לחקור את האפשרויות שלכם. הפחד שלא למצוא את אותו "משהו", הוא בדיוק זה שיגרום לכם למצוא אותו. שוב, הפחד מ"להיות תקוע" יהיה גדול מהפחד של חיפושים ויגרום לכם להתקדם. זהו בדרך כלל מסע למצוא את הנקודה של מטרה, תשוקה. ברגע שתגלו את ה"תשוקה" שלכם, המטרה תהפוך לברורה לעין יותר. משם, אתם נמצאים בתוך מסגרת נפשית מעולה שתסייע לכם לזהות את משרת החלומות שלכם. "

החשש: "לעולם לא ארזה ואגיע לגוף המושלם בעיני"

"אם אתם מתמקדים באופן מתמיד בחוסר היכולת לרדת במשקל, אתם במודע אומרים לגוף שלכם שלך, שוב ושוב, שהוא אינו יכול לעשות את זה", אומרת ג'ניפר דין, קואצ'רית מוסמכת, מאמנת אישית ומדריכת פילאטיס.

איך להתגבר על הפחד?

ראשית, הבינו מה אתם באמת מחפשים כשמדובר על "הגוף המושלם". האם מדובר במשקל שיגרום לכם לחוש בריאים, בטוחים ונמרצים, או שמדובר במספר שרירותי או במידת בגדים שאתם חושבים שתיראה טוב עליכם? "במקום להתמקד בחוסר היכולת שלכם לרדת במשקל, הפנו את תשומת ליבכם לתחומים בהם אתם כן יכולים לשלוט, כמו פעילות גופנית סדירה, אכילת יותר ירקות, שתיית מים, קיצוץ בסוכרים, וכד'" אומרת דין.

החשש: לעולם לא אתחתן או אמצא אהבה

"אהבה, בראש ובראשונה, מגיעה מבפנים, ולכן, כאשר אנו אוהבים את עצמנו ומחצינים את ערכנו, אנחנו לרוב מושכים אחרים שרוצים וזקוקים לאהבתנו" אומר Jessi L. LaCosta, יועץ מנהיגות מוסמך וקואצ'ר. "למרות שאין ערובה שאכן נמצא אהבה, את הפחד שלא למצוא אהבה או שלא להתחתן, ניתן להקטין על ידי התובנה כי אהבה מושכת אהבה, בעוד פחד מושך יותר פחד."

איך להתגבר על הפחד?

"תחילה, נסו להבין למה אתם חשים כך", מציע Halgreen. "אולי ישנה לכך סיבה עמוקה, בדרך כלל מעברכם, שבגינה אמונה זו הושרשה אצלכם. לדוגמה, הורים לכודים בנישואים חסרי אהבה שהסתיימו בגירושים, ועכשיו אתם חשים כי עתידכם נחרץ מראש לאותו גורל. רק על ידי הסרת החששות הקשורים למציאת אהבה תאפשר לכם לנוע בביטחון קדימה ולפתוח את עצמכם לחוויה. הפחד הלא מודע גורם לכם להימנע מלקיחת הסיכון שבמציאת אהבה, ושם אתכם במצב הישרדות, במקום לאפשר לכם להרחיב את הניסיון ולבחון הזדמנויות. זה דורש אומץ להתגבר על כל פחד, שלא לדבר על פחד המכריח אותך להיות כל כך פגיע, כך שיש להתחיל לאט ובהתמדה, תוך התמקדות בטיפוח תחושות הביטחון העצמי וההערכה העצמית. ובעיקר, היפטרו מגישת ה"אף אחד לא רוצה אותי!".

 

כדאי לבדוק גם

5 תרגילים פשוטים לאנשים שיושבים רוב היום

כמה שעות ביום אתם מבזבזים בישיבה? סביר להניח שאתם לא זזים מספיק. לא לכולם יש …

7 טריקים של דיאטניות לארוחות מהנות יותר

אמהות אלה, שבמקרה הינן גם דיאטניות, חולקות את הטריקים הטובים לתכנון ארוחות בריאות ומרעננות יותר. …

5 הרגלי בוקר שישפרו לך את כל היום

5 הרגלי בוקר המעצבים לכם את כל היום – פרקטיקות אלה תשננה את החשיבה ואת …