גיל הזהב

קופות חולים בישראל

בשנת 1995 נחקק חוק ביטוח בריאות ממלכתי האומר כי כל תושב במדינת ישראל מבוטח בביטוח בריאות באמצעות אחת מתוך ארבע קופות חולים: מכבי, מאוחדת, כללית ולאומית. כלל קופות החולים שינו את שמן מקופת חולים לשירותי בריאות לאחר חקיקת החוק. הבחירה באחת מהן נעשית על-ידי האדם עצמו תוך העדפותיו שלו. החוק קובע סל בריאות אחיד משותף לכל קופות חולים בישראל, הממומן על-ידי המדינה וכולל רשימת שירותים, תרופות וטכנולוגיות רפואיות הניתנות בחינם או בעלות סמלית לכל כיס. אחת לשנה מתכנסת ועדת הסל וקובעת אילו תרופות ושירותים חדשים ייכנסו לסל הבריאות.

שירותי בריאות כללית:
לצד כל הרופאים והטיפולים השגרתיים והידועים לכל, קיים עולם שלם של מגוון תחומים נוספים, כללית סמייל: רשת מרפאות השיניים הגדולה בישראל, ובה מיטב הרופאים המנוסים ומומחים בתחומי טיפול רבים. רפואה משלימה המציעה מגוון טיפולים וסדנאות המותאמים בצורה אינדיוידואלית לכל מטופל. הריון ולידה תוך מעקב רפואי צמוד גם לאחר הלידה. כללית אסטתיקה הכוללת כירורגיה פלסטית, הסרת שיער, טיפולי עיצוב וחיטוב הגוף והפנים. את ביטוח הבריאות נתן לשדרג ולעלות מדרגה לכללית מושלם המקנה מגוון רחב ומקיף של שירותים שאינם כלולים בסל הבריאות ומותאמים במדויק לגיל המבוטח. כללית מושלם פלטיניום מרחיבה את מגוון השירותים והשתתפות הקופה בטיפולי שיניים, הריון, ניתוחים פרטיים, השתלות איברים וכדומה.

מכבי שירותי בריאות:
גם כאן ניתנים כל שירותי הבריאות החיוניים, לצידם שירותים נוספים וסדנאות למינן.
מכבי ממבט ראשון- הכולל בדיקות ראייה תקופתיות, סקירות ראייה להתאמה מדוייקת של עזרי ראיה וכו'. קידום ושיפור הבריאות עם מכבי אקטיבי המקנה למבוטחי מכבי הנחה במכוני הכושר, התנסות מתנה. ניתן לשדרג את הביטוח בשירותי בריאות מכבי ולקפוץ מדרגה למכבי מגן זהב או כסף. הרובד הראשון של הביטוח המשלים הוא הכסף הכולל בין השאר הגדלת כיסוי לניתוחים והשתלות בחו"ל, הנחות בטיפולי רפואה משלימה. ביטוח משלים מקיף יותר הוא הזהב, המעניק כיסויים שונים לניתוחים והשתלות בחו"ל, קבלת חוות דעת שנייה, טיפולים בתחום התפתחות הילד, הפרעות קשב וריכוז, סל הריון מורחב.

קופת חולים מאוחדת:
לקופת חולים מאוחדת יש בעלות על שני מלונות בארץ, והיא מפעילה רשת המספקת דיור מוגן וסיעודי לגיל הזהב. לצד שירותי הבריאות המוכרים והחיוניים היא מספקת מגוון שירותים משלימים כגון: רפואה משלימה ומרפאות כאב, מרפאות שיניים המציעות מגוון רחב של טיפולי שיניים, אורתודנטיה, טיפולי פה ולסת, רפואת ספורט לעוסקים בפעילות גופנית בכל רמה תוך ביצוע בדיקות רפואיות, פיזיולוגיות וייעוץ תזונתי. סדנאות למינן כמו: גמילה מעישון באמצעות שלל תכשירים כמו ניקוטינל / ניקורט, תזונה, הריון ולידה, עזרה ראשונה.
גם כאן ישנם 3 סוגי ביטוחים – מאוחדת עדיף מעניק מגוון הנחות והטבות לתרופות שאינן כלולות בסל הבריאות, עזרה רפואית בחו"ל, אבחון וטיפולי פוריות. מאוחדת שיא בנוסף על כל הנכתב , מעניק שירותי טיפול בחו"ל, שירותים רפואיים לילדים, הריון ולידה. מאוחדת זהב כשמה כן היא עבור בני גיל הזהב, כוללת מספר מסלולים של סיוע והחזרים כספיים, הענקת סיוע רפואי, טיפול במרכז סיעודי.

כדאי לבדוק גם

7 טיפים פשוטים להרגעה בזמני לחץ

לכולנו מגיע להירגע. רוגע טוב לבריאות ולמעשה לוקח פחות זמן ממה שכולנו אולי מאמינים. בפועל אין צורך …

איך לבחור נעלי ריצה?

רוב נעלי הריצה מתאימות לכם וגורמות לכם לחוש בנוח כאשר אתם מודדים אותן בחנות הנעליים, …

איך לגדל ילדים חכמים יותר?

גם אם תמיד חשבתם כך, כעת יש לכם אישור מדעי-רשמי: הילדות נחשבת לתקופה קריטית בהתפתחות …